mikähän siinä on että saman äidin vauvat voi ollakin niin eri kokoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ihan ittestäni puhun. eka oli pieni ja seuraava taas painavampi,ihan niinkun normaalisti meneekin. kolmannen pitäisi olla kai painavampi kun keskimmäinen,mutta painaakin vähemmän kun esikoinen,nippanappa 3kg
mistä johtuu? onkohan ny jotain sit vialla kun vauva noin pieni?

eli sullakin selvästi ongelma oli tuossa toisessa odotuksessa.
lääkäri ei mitenkään meinaan puuttunu tohon kokoon. itse olen alusta asti huomannut kuinka maha on pieni ja sf mitta paljon pienenmpi kun edellisistä. ultrassa painoarvio kokoajan paljon pienempi. ihmettelin ääneen viimeksi kun niin pieni oli 38 viikolla,mutta ei siihen mitään sanottu. lapsivettä myös vähän joten vois olla istukanvajaa toimintaa,sillonhan ei lapsi ehkä kasva normaalisti.

Siihen tietysti vaikuttaa viikot koska syntyy, ilmeisesti sukupuolikin jonkun verran ja miten äidin sokeriaineenvaihdunta toimii. Meillä lapset on ollu:
1. 3375g (39+6) poika
2. 3360g (40+2) poika
3. 4050g (40+1) tyttö
4. 3610g (40+6) tyttö

Ja 3ssa raskaudessa esikoista lukuunottamatta oon seuraillu verensokerit. Sukulaisnainen tapaa sanoa että 3s lapsi on aina isoin, sen jälkeen vauvat pienenee. Toiminu kätilönä joten en tiedä onko tietoa vai käytännönkokemusta.

Mulla tuo toinen raskaus oli täynnä ongelmia. Mm. rv 29 lapsivettä tihkui "jostain ylhäältä" ja pari tulehdusta kohdunsuulla. Sairaalassa jouduin olemaan moneen otteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Sukulaisnainen tapaa sanoa että 3s lapsi on aina isoin, sen jälkeen vauvat pienenee. Toiminu kätilönä joten en tiedä onko tietoa vai käytännönkokemusta.

Huih! Esikoinen painoi 3840 g ja jos joskus kolmannen saan, niin toivottavasti ei kuitenkaan neljää kiloa ylitä :) Kuopus taas painoi 2130 grammaa, tosin kuus viikkoa etuajassa syntyi...

Meitä on kolme sisarusta ja järjestyksessä olemme olleet edellistä pienempiä. Eka oli yli 3kg, seuraava siihen rajalle ja minä alle 3kg. Viikot täydet jokasesta ja suunnilleen samoilla ajoilla synnytty. Tuttavalla kaksi suunnilleen samankokoista ja kolmas melkein 5kg.

Yhteistyössä