Mikähän ötökkä tää mahtaa olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi toukka on pienempi ja hidasliikkeinen. Ja mitä löysin tietoja vyöihrakuoriaisesta niin sillä on vikkelä toukka.

Riesakuoriaista itse epäilisin mutta tolla ei oo mitään pitkiä karvoja toises pääs.

Meillä on riesakuoriaisia. Noita perhanan toukkia on kaapistojen alla, syövät kaikenlaista, ja mahdoton hävittää.
Nämä pääsivät valtaan, kun olin kotoani pois käytännössä puoli vuotta, kävin välillä kyllä, ja huomasin sitten pieniä kuoriaisia juoksentelemassa keittiön lattialla. Yritin päästä onglemasta, ja huomasin ,että kaapistojen alta nämä kipittelevät.
Purin kaapistojen alareunat, jotta näen alle. listat puuttuu ja asunto on vuokra-asunto. Kaapistojen alta löytyi 10vuotta vanha kortti ja niin paljon kaikkea likaa ja roipetta, ja niin.. varmaan satoja tyhjiä toukankuoria. Näky ei sopinut heikkohermoisille.
Siivosin kaikki alustat hyvin, myrkytin, mutta tiedänpä hyvinkin, että kyllä näitä kavereita vieläkin jossakin pyörii, mutta tiedän myös sen, että ne ovat mahdoton täysin poistaakkaan täältä. Eli olen päätynyt sopueloon. Kun siisteystaso on koko ajan hyvä, niin sillointällöin voi yhden toukan/koppanan jostakin löytää, mutta eivät hypi silmille.

Kolmasosa vaatehuoneesta tyhjätty eikä ainakaan vielä oo löytyny lisää. Mä sitte inhoan kaikkia ötököitä ja varsinkin ällöttää tollaset mitä joutuu ruveta häätämään eikä välttämättä edes pääse eroon.

Meillä ei koskaan ennen oo mitään tollasia ollu, ei myöskään mitään loisia. No nyt tuli taas koulusta täivarotus, tottahan neki nyt sitte iskee.

Kannattaa käydä kaikki lattialistat ja kaapinraot läpi tehokkaalla hyönteismyrkyllä, niissä noi pikku penteleet viettävät aikaansa. Meille nämä tulivat vierailemaan kun naapuri eli hieman epäsiistissä ympäristössä. Meillä tehosi sinisessä purkissa oleva Raid, mutta eiköhän mikä tahansa pyretriinipitoinen myrkky tepsi näihin kavereihin. Ja tietty se tärkein, asunnon siisteys. Toimii tuholaiseen kuin tuholaiseen. Jauhokaapin sisältö ilmatiiviisiin pakkauksiin, neulevaatteet vakuumipusseihin silloin kun et niitä käytä ja säännöllinen sekä riittävä viikkosiivous. Ja tarvittaessa apua kannattaa kysyä tuholaistorjuntaliikkeeltä. Jos asut kerrostalossa, ilmoita isäinnöitsijälle niin soittaa myrkyttäjän paikalle sikäli ettei kotikonstit tepsi.

Toistaiseksi on löytynyt yksi valeskorppari mutta ei muuta.

Tarkotus on nyt käydä koko kämppä läpi ja putsata kunnolla ja hävittää siinä samalla kaikki kamat mitä en tarvii. Ja käyn ostaas niitä vakuumipusseja ja elintarvikkeille ilmatiiviit rasiat. Myrkyttäminen on hankalaa ku on noita tenavia. Vaatehuoneen myrkytän mutta muuten en taida itte myrkyttää.

Asutaan rivitalos ja jos yhdenkin tollasen vielä löydän niin pyydystän sen purkkiin ja vien isännöitsijälle.

Yhteistyössä