Mikähän on "sossutädin" titteli ja koulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyseessä on sosiaalityöntekijä, yliopistosta valmistunut maisteri. Asiaa voi hoitaa myös sosiaaliohjaaja (opistotasoinen, vanha tutkinto) tai sosionomi (amk), mutta päätöksen tekee aina siis sosiaalityöntekijä.

Itse olen yhteiskuntatieteiden maisteri. Pohjakoulutuksena psykiatrinen sairaanhoitaja sekä kehitysvamma ohjaaja. Työn ohessa kouluttautunut myös johtamistaidoen erityisammattitutkintoon sekä luen parhaillanni yliopistossa psykologiaa ja kasvatustieteitä. Työssäni olen johtava sosiaalityöntekijä.

Tungen itseni ketjuun, kun mietiskelen alanvahtoja (ihan mille alalle vain). Jos haluasisin sosionomiksi, niin pitäisikö ensin käydä lähihoitaja koulu? Entä voiko sosionomiksi kouluttautua oppisopimuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Tungen itseni ketjuun, kun mietiskelen alanvahtoja (ihan mille alalle vain). Jos haluasisin sosionomiksi, niin pitäisikö ensin käydä lähihoitaja koulu? Entä voiko sosionomiksi kouluttautua oppisopimuksella.

Sosionomiksi voi opiskella työnohessa esim. Helsingissä Diakilla. Oppisopimuksella harvoin voi opiskella,koska työpaikoissa on nykyisin vähän vakansseja ja oppisopimusopiskelija tarvitsee aina vakanssi pohjan.

Ja ei tarvitse olla lähihoitaja , mutta se on avuksi kyllä monessa.
Lukio, tai jokin ammattikoulututkinto riittää että voit hakea kouluun.
Itse menin matkailun ammattitutkinnolla opiskelemaan sosionomiksi

Yhteistyössä