Mikähän miun korvassa on ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Viime perjantaina oli yhdellä keikalla ja jossain vaiheessa siellä se meni lukkoon. Oli lukossa kun aamuyöstä menin nukkumaan mutta aamulla ei enää samalla lailla. Nyt se on siitä asti paukkunu, rutissu jne. välillä. Ja jos pureskelen tämän saman puolen hampailla jotain ni kuullostaa oudolta. En mie oikein osaa selittää :ashamed:
Varsinkin haukotellessa se rutisee JA ON TOSI ÄRSYTTÄVÄ VAIVA |O

Sulla on kertynyt vaikkua korvaan, mutta ei niin paljoa että olisi täysin kokoaikaa lukossa. Mene esim. terveyskeskukseen puhdistuttamaan korva tai tee se itse kotona. Apteekissa myydään nestettä, jolla vaikku pehmennetään ja sitten sellaisella pienellä pumpulla suihkutetaan vettä korvaan. Tämä toimenpide pehmittää ja poistaa vaikkua. Ihan helppo juttu.

Lisäys: meillä remo-wax nimistä ainetta

Åitini oli korvahuuhtelussa ja jostain syvältä irtosi vaikkupallo.Kuulemma sattui sairaasti.Kyllä ne apteekissa osaa neuvoa mitä siihen laittaa.Removax on yksi ja Ceridalilla on joku kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Vanupuikolla putsatessa ei ainakaan mitään mukaan tartu :/ Täytyy kai apteekista hakea apua tähän, millähän nimellä sitä lähtis kyselemään ?

Removax tai Ceridal-öljy. Selitä apteekissa vaiva, niin saat ohjeet.
Mutta ÄLÄ työnnä korvaasi vanupuikkoa, se vaan pahentaa ongelmaa kasaamalla vaikun "tulpaksi" sinne korvakäytävään, ja sen lisäksi saatat saada korvakäytävää suojaavan ohuen nukkakerroksen rikki, jolloin korvakäytävä saattaa tulehtua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Åitini oli korvahuuhtelussa ja jostain syvältä irtosi vaikkupallo.Kuulemma sattui sairaasti.Kyllä ne apteekissa osaa neuvoa mitä siihen laittaa.Removax on yksi ja Ceridalilla on joku kanssa.

Tuo korvahuuhtelu tehtiin siis vedellä mutta sitten on joku letkuimukin.Ei satu niin paljoa.Joskus lapselta otettu tuolla konstilla.Ensin piti kotona pehmittää sitä vaikkua.Voipi olla että tuon puhdistuksen pystyy tekemään terveyskeskuksen sairaanhoitajakin.Kannattaa soittaa ja kysyä!!

Eli pelkkä Removax ei auta ???

Remowax pitää huuhdella pois korvasta, kun se on vaikuttanut muutaman tunnin - yön yli.
Tuo Ceridalin öljy taas ei vaadi vesihuuhtelua, mutta jos siellä on iso tukos, niin se öljy ei saa sitä liikkeelle, ja ongelma ei poistu. Saattaa helpottua hetkellisesti, mutta tulee taas takaisin.

Tuon Remowaxin kanssa saat kyllä ostettua sellaisen pumpun kotiinkin, jolla saat huuhdottua korvaa kotona. Aina se kotihuuhtelu ei kuitenkaan tuota toivottua tulosta, vaan tk:ssa on käytävä.
Siellä on isommat ruutat ja he osaavat ohjata vesisuihkun "oikein", että se vaha lähtee liikkeelle. Tk:ssa tuon huuhtelun tekee hoitaja, eli lääkäriaikaa ei tarvitse varata.

Niitä korvahuuhteluja tekee terveyskeskuksen hoitajat. soita ja varaa aika. ensin parina iltana laitat pehmikettä korvaan että vaikku pehmenee ja sitten menet vastaanotolle. kunnolla kun pehmittelet niin irtoaa se vaikku hyvin jolloin toimenpide ei satu. Itse työssäni huomannut että remo-vax pehmittää parhaiten ja huuhtelun jälkeinen tulos paras.

mulla on ainakin tehonnu removax. kannattaa ostaa semmonen pakkaus jonka yhteydessä tulee pumppu jolla saa tosi kätsystä korvat huuhdeltua. pahimmassa tapauksessa oon joutunu pari kertaa laittaa tipat ja huuhtelut, mutta lopputulos on ollu hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
mulla on ainakin tehonnu removax. kannattaa ostaa semmonen pakkaus jonka yhteydessä tulee pumppu jolla saa tosi kätsystä korvat huuhdeltua. pahimmassa tapauksessa oon joutunu pari kertaa laittaa tipat ja huuhtelut, mutta lopputulos on ollu hyvä.

Paljokohan tuollanen pakkaus suurinpiirtein maksaa ? Kysynkö apteekista suoraan pakettia missä on "kannu" vai onko montakin eri vaihtoehtoa ?

Paljokohan tuollanen pakkaus suurinpiirtein maksaa ? Kysynkö apteekista suoraan pakettia missä on "kannu" vai onko montakin eri vaihtoehtoa ?

Pyydät sitä huuhtelupumppu-pakkausta, niitä saa sillä pumpulla ja ilman.
Muistaakseni hinta on n. 18? sen pumpun kanssa, n. 14? ilman pumppua.

17,30e näyttäis olevan

http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=REMO-WAX+KORVATIPAT&manufacturer=ORGANO

200415.jpg