Mikäs sitten on kohtuullinen aika suihkussa??

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
meneehän siellä.. josks pääsee 5min jos hirvee kiire.. mut normaalisti joku 15 ainakin.. ja sit jos päättää oikeen mukavasti olla tai sheivailee samal .. ni kyl siinä tuntikin vierähtää.. menis kaksikin mut en mä viitti :D
 
vieras
15-20minuuttia. sammutan suihkun saippuan ja shamppoon laiton ajaksi.
Käyn suihkussa yleensä 2 kertaa viikossa.

Niin joo jos pesen nuo 4 naperoa, menee suihkussa tunti yhteensä lasten kanssa.
 
Lueskelin ketjua läpi ja en voi ku ihmetellä miten joittenkin mielestä tuntuu olevan ihan hupaisaa minkälaisia suurkuluttajia ovat, miten menee vuodessa satoja tuhansia litroja enemmän vettä kun mikä heidän oikea tarpeensa on. Luulis ihmisten jo häpeävän tuollaista, mutta ei, hirmu hauskaa on...
 
Arkisuihkussa menee semmosen 5min, ehkä 10, mutta hana ei oo koko aikaa päällä vaan esim. shampoon ja saippuoinnin sekä säärien ajelun ym ajan hana on visusti kiinni.

Saunavuorolla taas vesi juoksee lähes tauotta, sillä saunassa istutaan suurimmaksi osaksi vuorotellen ja toinen sillä aikaa pesee lapsia ja itseään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lueskelin ketjua läpi ja en voi ku ihmetellä miten joittenkin mielestä tuntuu olevan ihan hupaisaa minkälaisia suurkuluttajia ovat, miten menee vuodessa satoja tuhansia litroja enemmän vettä kun mikä heidän oikea tarpeensa on. Luulis ihmisten jo häpeävän tuollaista, mutta ei, hirmu hauskaa on...
Hauskuus on mun tapauksessa ainakin kaukana. yleensä käyn suihkussa aamuyöllä kun kamala selkäkipu herättää. Lämmin suihku auttaa mutta ei heti....lämmittelyyn menee aikaa, ennen kuin pääsee peseytymään....Yleensä suihkussa menee yli puolituntia, jos hiuksia en pese niin selviää puolessa tunnissa. Mutta säästöä syntyy kun en käy nykyään enää erikseen suihkussa aamulla/illalla vaan jätän suosiolla peseytymisen aamuyöhön koska kuitenkin tarvitsen lämpimän suihkun. ennemmin kävisin 5 min suihkussa ja nukkuisin yhtäjaksoiset yö unet....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lueskelin ketjua läpi ja en voi ku ihmetellä miten joittenkin mielestä tuntuu olevan ihan hupaisaa minkälaisia suurkuluttajia ovat, miten menee vuodessa satoja tuhansia litroja enemmän vettä kun mikä heidän oikea tarpeensa on. Luulis ihmisten jo häpeävän tuollaista, mutta ei, hirmu hauskaa on...
Mitäs hävettävää vedenkulutuksessa on? Maksajan asiahan se vain on. Tehdään sitten lisää, jos loppuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mäntti:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lueskelin ketjua läpi ja en voi ku ihmetellä miten joittenkin mielestä tuntuu olevan ihan hupaisaa minkälaisia suurkuluttajia ovat, miten menee vuodessa satoja tuhansia litroja enemmän vettä kun mikä heidän oikea tarpeensa on. Luulis ihmisten jo häpeävän tuollaista, mutta ei, hirmu hauskaa on...
Mitäs hävettävää vedenkulutuksessa on? Maksajan asiahan se vain on. Tehdään sitten lisää, jos loppuu.
Niin mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mäntti:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lueskelin ketjua läpi ja en voi ku ihmetellä miten joittenkin mielestä tuntuu olevan ihan hupaisaa minkälaisia suurkuluttajia ovat, miten menee vuodessa satoja tuhansia litroja enemmän vettä kun mikä heidän oikea tarpeensa on. Luulis ihmisten jo häpeävän tuollaista, mutta ei, hirmu hauskaa on...
Mitäs hävettävää vedenkulutuksessa on? Maksajan asiahan se vain on. Tehdään sitten lisää, jos loppuu.
HÄH? Kai tää on vaa typerä provo, eikö?
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
miten nämä lutraajat asuvat?
vuokralla vai omasta pussistako maksatte ne tunnin suihkut?
omasta porakaivosta tulee vesi..
Kunnes loppuu :whistle:
ei lopu
Kyllä se kuule voi vaan loppua, usko pois.
porakaivosta veden loppuminen on epätodennäköistä
 
No kyllä mullakin usein 10-15 min suihkussa menee. Mutta veden ei tarvitse juosta koko ajan - hanan voi pistää kiinni saippuoinnin ajaksi.

Lisäänkin tähän vielä, että suihkussa ei myöskään tarvitse hanan olla ihan niin auki kuin se saa, vaan mulle ainakin riittää, että vettä tulee sen verran paineella, että suihku pysyy päällä mutta ei niin kovaa, että sitä roiskuu ympäriinsä.
 
Minä olen koko lapsuuteni ollut taloudellisesti huonossa tilanteessa olevassa perheessä. Äitini on valistanut ja valistanut vedenkäytöstä.
Mulle se ainakin on mennyt perille ja minä pyrinkin minimoimaan suihkussa käytetyn veden.
Joka saippuoinnin ja shampoonlaiton välissä katkaisen veden tulon.
Me pärjättiin pitkään 50-litraisella lämminvesivaraajalla.
 
nekku
HUI mitä aikoja te vietätte suihkussa, kamalaa tuhlausta!!

En ole itsekään mikään pyhimys, mutta kyllä tässä yrittää kaikkensa tän maapallon eteen tehdä. Miten suihkuun saa tuhrattua 20-30min?!? Mitä te teette siellä? Seisotte kuuman veden alla? Tosi turhauttavaa sitten kun on näitä joita ei kiinnosta tuon taivaallista ja ajattelee "ei mun tarvii, meil on oma kaivo, ei se lopu", "tehdään lisää jos loppuu"... ARGH!!!!!

Itse käytän suihkussa aikaa max 5min, peseydyn kyllä huolellisesti ja hiukset kanssa.
 

Yhteistyössä