Mikäs neuvoksi kun

vauva 8kk on alkanut nukkumaan vatsallaan ja herää monta kertaa yössä kun on kait jotenkin hankala olla. Olen yrittänyt tyynyillä estää kääntymisen mutta ei auta.... Alkaa olemaan väsy ja pelkään kait alitajuisesti että tukehtuu tai tulee kätkyt kuolema tms...
Unipussi?
Kapalo?
 
"vieras"
Jaa, meän muksu on nukkunut laitokselta asti vain mahallaan. Stressaaminen kätkytkuolemasta oli vähän pakko lopettaa, sillä ukko ei muuten suostunut nukkumaan ollenkaan..
 
ei tartte huolestua
Meillä tyttö alkoi 3kk nukkua aina mahallaan kun oppi kääntymään ja annoin nukkua mahallaan. Halusi nukkua tässä asennossa varsinkin silloin kun oli mahavaivoja (piereskeli paljon). Luulin aluksi että tukehtuu kun tuntui kans et hänellä olisi jotenkin hankala hengittää. Mutta tajusin että mahavaivaisena vissiin vaan ynisee ja tuhkaa mahallaan. Teillä noin vanha vauva jo, anna nukkua vaan miten haluaa ilman mitään paniikkia! Voithan ottaa kaiken ylimääräisen rojun sängystä pois, että ympärillä vapaata tilaa ainakin kääntyä takaisin (unirätit, nallet jne).
 
jus näin
[QUOTE="vieras";22904954]Jaa, meän muksu on nukkunut laitokselta asti vain mahallaan. Stressaaminen kätkytkuolemasta oli vähän pakko lopettaa, sillä ukko ei muuten suostunut nukkumaan ollenkaan..[/QUOTE]

Meillä sama juttu. Asioin vanhemman lapsemme kanssa muissa asioissa lastenlääkärillä ja kysyin tuota asiaa aikoinaan samalla. Lastenlääkäri nauroi ja sanoi ettei lasta voi estää nukkumasta jossain asennossa mihin itse pääsee. Eri asia jos käännät mahalleen nukkumaan alle puolivuotiaan joka ei osaisi vielä itse kääntyä (siis tämä nykysuositusten mukaan, että lasta ei saisi nukuuttaa mahallaan alle puolen vuoden iässä). Mutta meille sanoi jo kätilöt laitoksella että ne ovat vain suosituksia ja antoivat ymmärtää että ihan hyvää tekee vauvalle mahavaisena etenkin nukkua vatsallaan.
 
maissihiiri
Älä turhaan huoli, ei tuon ikäinen tukehdu, osaa kyllä kääntää päätä vaikka on mahallaankin :) Ennemmin kokonaan tyynyt pois, niin pienen on helpompi olla. Mä luulen että suurin osa vauvoista tykkää nukkuakin ennemmin mahallaan.
 

Yhteistyössä