Mikähän vaivaa 6-vuotiasta poikaa?

joku raja jossakin
Tullilaboratorio löytää joskus sapuskoista liikaa myrkkyjä. Tietty osa sallitaan muussa kuin luomussa:
PUUTARHA-Sanomat
Muuntogeenisistä kasveista suuri osa sisältää glyfosaattijäämiä enemmän, kuin aiemmin, koska kasvi itse sietää niitä ja jäämiä jää silloin aina suhteessa käyttömäärään. Se sitoutuu voimakkaasti maaperään ja siksi pahenee vuosi vuodelta:-(

No, siellä syy sairauksiin, mutta kaikkea ei todellakaan selvitä kukaan:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/tullilaboratorio/tutkimustuloksia/tiedostot/k_kasvinsuojeluaineiden_jaamatutkimukset.pdf
 
närästää:-(
"Välttäkää maltoa... Epäilen, että mulla akuutin laukeemisen yhtenä syynä oli maltodextriini. (Ollu yhdistävänä tekijänä molemmilla akuutin puhkeamis kerroilla.)"

Kauan sitten muuan leikattu kertoi tuon, mutta silloin ei tiedetty vielä, että se maltodekstriini tehdään maissista ja silloinkin varmaan se on ollut muuntogeenistä. Lääkkeissäkin on maltodekstriiniä ja katsopa jogurtteja, kuinka monissa sitä on! Ei se kuulu millään jogurttiin, mut - halpana aineena - sitä näkee jo joka paikassa:-(
Moni muukin aines on tehty maissista, kuten askorbiinihappo....

Onneksi sekin merkataan tuotteisiin, mut se ei todellakaan ole aitoa c-vitamiinia!
 
Kiitos Kamu
siell'hän oli jo monia syitä, mutta kefalosporiineista ei kai TUOLLA palstalla kukaan ole kertonut vielä? Vai yrittääkö?----
" Muistattehan, että suolisto tarvitsee myös rasvaa eli rasvaista kalaa, kalaöljyä, voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä.

Jäätelöstä ei tarvitse välttämättä luopua, jos tekee sen itse. Silloin sen voi makeuttaa sopivalla makeutuksella, esim. stevialla, hunajalla, vaniljalla, sukrinilla tai nestemäisellä makeutusaineella, missä ei ole aspartaamia. Myös kohmeiset marjat/kaakao ja kerma/kermavaahto on hyvää jäätelön korviketta. 70 %:n suklaassa sokeria on niin vähän, että sitäkin voi käyttää herkkuhetkiin.
Vastaa"

Mahtavaa:-D
 
huomasithan
" Muistattehan, että suolisto tarvitsee myös rasvaa eli rasvaista kalaa, kalaöljyä, voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä.

Jäätelöstä ei tarvitse välttämättä luopua, jos tekee sen itse. Silloin sen voi makeuttaa sopivalla makeutuksella, esim. stevialla, hunajalla, vaniljalla, sukrinilla tai nestemäisellä makeutusaineella, missä ei ole aspartaamia. Myös kohmeiset marjat/kaakao ja kerma/kermavaahto on hyvää jäätelön korviketta. 70 %:n suklaassa sokeria on niin vähän, että sitäkin voi käyttää herkkuhetkiin."

Mahtavaa:-D
Kamun juttu löytyy tuolta:
Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Mikä on normaalia?

Jos saan sanoa, kyllä ne vitamiinit saa ruoastakin, ei tarvitse mitään pillerin muodossa ottaa. Eihän ne aina sovi terveillekään:-(
 
koekaniini
" Muistattehan, että suolisto tarvitsee myös rasvaa eli rasvaista kalaa, kalaöljyä, voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä.

Jäätelöstä ei tarvitse välttämättä luopua, jos tekee sen itse. Silloin sen voi makeuttaa sopivalla makeutuksella, esim. stevialla, hunajalla, vaniljalla, sukrinilla tai nestemäisellä makeutusaineella, missä ei ole aspartaamia. Myös kohmeiset marjat/kaakao ja kerma/kermavaahto on hyvää jäätelön korviketta. 70 %:n suklaassa sokeria on niin vähän, että sitäkin voi käyttää herkkuhetkiin.
Vastaa"

Mahtavaa:-D
Kasvirasva jäätelöissä ja muuallakin voi sisältää maissiöljyä (luten Valion d-vitasmiinivalmiste!) ja soijaöljtä. Niissä on koisamyrkkyä, koska kasvi sen itse tuottaa. Sitä ei siis ole lisätty siihen... ja siksi kai kenenkään mieleen ei tule kontrolloidan sen pitoisuuksia:-(
 
osoitan sormella
Kasvirasva jäätelöissä ja muuallakin voi sisältää maissiöljyä (luten Valion d-vitamiinivalmiste!) ja soijaöljyä. Niissä on koisamyrkkyä, koska kasvi sen itse tuottaa. Sitä ei siis ole lisätty siihen... ja siksi kai kenenkään mieleen ei tule kontrolloidan sen pitoisuuksia:-(
Soija taas sisältää glyfosaattijäämiä ja se sitoutuu voimakkaasti maahan. Paljonko sitä on juureksissa, jota myöhemmin kasvatetaan samassa maassa? Melkoista myrkkyä on, kun se syövyttää terästäkin!

Muuntogeeniset tuotteet - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
 
niin surullista:-(
teitkövalituksen
Ei ole poika syönyt muistaakseni aikaisemmin ikinä antibiootteja, paitsi nyt siihen streptokokkiin joku Kefexin tai vastaava. Ja itse olen ollut aina sitä mieltä, mitä vähemmän antibiootteja sitä parempi. Mieluummin ei ollenkaan, mutta joskus ei vaan ole vaihtoehtoja. Ja lääkärithän noita määrää ihan mielinmäärin, tuntuu jo siltä että joka vaivaan. Joten eipä ole ihme ettei suurimmalla osalla ihmisistä ole enää minkäänlaista vastustuskykyä.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&ved=0CHkQFjAI&url=http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto9_1.pdf&ei=MkXoUcj-PKWM4AS91ICoAg&usg=AFQjCNErykBP0YetILYKFnOIKpgNAZs_rg&sig2=TNX0etfeEHaqrqUh6fgnBg&bvm=bv.49478099,d.bGE
 
kamalaa
Onkohan samaa ainetta myös muissa D-vitamiinivalmisteissa? MUTTA:

Uusin uutinen kannattaa muistaa ja sen tuotteet ehdottomasti boikottiin:
Lääkejättiä epäillään lahjuksista Kiinassa | Talous | Kaleva.fi
Taloussanomat kertoi aiheesta myös:

"11.7.2013

Kiina syyttää lääkeyhtiö Glaxo Smith Klinea (GSK) lahjonnasta. Kiinan hallituksen mukaan yhtiö on lahjonnalla pyrkinyt nostamaan lääkkeidensä hintoja ja avaamaan uusia myyntikanavia maan kolmessa suurimmassa kaupungissa.

Suomessakin toimiva GSK on Kiinan turvallisuusministeriön mukaan lahjonut lääkäreitä, sairaaloita, lääkeyhdistyksiä ja säätiöitä."

???????
 
ketään???
Taloussanomat kertoi aiheesta myös:

"11.7.2013

Kiina syyttää lääkeyhtiö Glaxo Smith Klinea (GSK) lahjonnasta. Kiinan hallituksen mukaan yhtiö on lahjonnalla pyrkinyt nostamaan lääkkeidensä hintoja ja avaamaan uusia myyntikanavia maan kolmessa suurimmassa kaupungissa.

Suomessakin toimiva GSK on Kiinan turvallisuusministeriön mukaan lahjonut lääkäreitä, sairaaloita, lääkeyhdistyksiä ja säätiöitä."

???????
uppista
 

Yhteistyössä