Mikähän olisi tarpeeksi iso?

Auto siis. Toinen lapsemme syntyy huhtikuussa ja esikoinen on silloin 1v9kk. Olemme etsineet farmariautoa, johon saisi kaksi turvaistuinta selkä menosuuntaan, mutta ei tunnu löytyvän. Ongelmia aiheuttaa lähinnä miehen pituus eli hän ei mahdu istumaan mihinkään autoon pelkääjän paikalle, jos sen takana on turvaistuin. Vielä hetken aikaa tuo hoituu sillä, että mies ajaa ja aluksi takapenkin toinen puoli on tyhjä ja kesällä sinne sopii kaukalo. Mutta entäs kun pikkukakkonenkin muuttaa turvaistuimeen? Minä ajan ja mies tulee pyörällä perässä? Vai vaihdanko lyhyempään mieheen? En haluaisi laittaa esikoista istumaan kasvot menosuuntaan ennen aikojaan, se kun on vielä niin pieni.

Volkswagen Passatia emme ole vielä testanneet, mutta kaikki muut tähän mennessä ajetut (Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda 6, Ford Mondeo, Volvo V50) ovat olleet liian pieniä. Onko tässä nyt vaan joku juttu, jota emme tajua, vai ostammeko suosiolla minibussin?

vierasmies
Mahtuuko vanhemmat istumaan peräkkäin? Useimmista autoista saa turvatyynyn kytkettyä pois toiminnasta jolloin lapset voi istua peräkkäin. Toisaalta esikoinen ei ole pieni silloin kun kuopus vaihtaa turvaistuimeen, selkä menosuuntaan matkustaminen on yleistä pohjoismaissa kun todennäk. törmäys tapahtuu edestä. Muu eurooppa matkustaa kasvot menosuuntaan suojaten lasta peräänajolta.

En nyt lähtis tila autoa vaihtaan, kun vaan 2 lasta. Se kuitenki taju kallis pitää ja AJAA.....
Ostatte jonkun helposti siirrettävän mallin, niin voitte siirtää penkkiä sinun taakse, kun ajat. Varmaan maksaa vaivan... :x

Ja toisaalta voit pitää vauvaa kaukalossa n. 1v asti, ja vanhempi on jo melkeen 3v, luulen että ei edes mahdu selkä menosuuntaan...
Ainakin meillä kaikki lapset 2v vänkää pois siitä, kun ei nää mitään...

Ite suosittelisin voyageria,meillä myös mies on melkeen 2metriä pitkä ja autoja saatiin tovi katsoa ennen ku sopiva löyty mutta tässä autossa ei ole mitään ongelmia ettei mahtuisi istumaan vaikka istuin hänen penkin takanaan.

Me vaihdettiin Esikoiselle, (kun nuorempi siirty kaukalosta selkä menosuuntaan päin) hts selkänojallinen palli-istuin ja istuu kuskin takana ja nuorempi istuu mun takana. Meille taitaa tulla auton vaihto kun perheenlisäystä toukokuussa ja luulen ettei mahduta. Nyt toyota avensis. Mies on kattonu tila-autoa, ja tuumi ettei aina tarvi olla autoa vaihtamassa kun pesue kasvaa :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2005 klo 12:19 vieras kirjoitti:
Pontiac Transport.........taikka se Chryslerin Voyager
Meillä tuo Pontiac Transport. Siitä sen verran että on hyvä ajaa ja tilaa kyllä löytyy, mutta siinä ei ole toisella puolella liukuovea ollenkaan.

Esim. meillä kun 1,5 vuotias on selkämenosuuntaan ja istuin on laitettu kuskin taakse niin ainakin miehen on isokoisena hankala mennä laittamaan sinne lasta kiinni. Vähän aikaahan istuin (graco xtb cosmic)oli apukuskin paikalla niin se ei tuntunut siinä yhtään tukevalle, joten vahdoin sen kuskin taakse. Aivan takimmaisille penkeille sitä ei voi laittaa koska sinne olisi aika vaikeaa mennä laittamaan lasta kiinni ja olis hyvä jos takimmaiset penkit sais helposti käyttöön jos tarvitseekin yllättäen enemmän tavatilaa.

Mä ehdottaisin jenkeistä, joissa on kaksi takaliukuovea: cryshler voyager (sopiva 4 hengen perheelle) tai vieläkin tilavampi cryshler grand voyager

Yhteistyössä