Mikähän neitiä vaivaa?? (1 vuotiaasta kyse)

Tytöllä on ollut jo viikon mahavaivoja. Häiritsee mm. nukkumista. Alkaa yhtäkkiä itkeä kovaa monta kertaa yössä ja piereskelee välillä. Samoin päivä unilla, päivä unia ei ole nyt nukkunut paljoa tuntia pitempään päivässä. normaalisti kuitenkin nukkuu sen 2-2,5h... Mitään uusia ruokia ei nyt olla aloitettu, kakka tulee 2-3 kertaa päivässä, välillä jopa 4.. kakka ei ole kovaa eikä myöskään mitään ripuli kakkaa... Mä oon ihan hukassa kun en tiiä miten voisin toista auttaa ja mistä nuo vaivat johtuu?? Onko kellään mitään kokemusta? Mietin sitäkin että varaisinko ajan lääkärille, kun tuntuu niin pahalta kun ei pieni saa edes nukuttua rauhassa...
 
Kyllä mielestäni kannattaa varata lääkärille aika! osaako lapsesi sanoa että sattuuko johonkin jos kysyt? ensimmäisenä tulee mieleen allergia, mutta jos ette ole aloittaneet mitään uutta niin en sitten osaa sanoa... :/
 
Tyttö on 1v 1kk joten ei vielä oikein osaa kertoa, mutta eleistä näkee että se on ainakin masu johon sattuu... Tavallinen maito aloitettiin 10.5 kk iässä eikä siitä ole (ainakaan tähän ast tullut mitään. (Ja tiedän aloitettiin aika aikasin maito, mutta nlatäti oli tuollin sitä mieltä että vois aloittaa kun hapanmaito tuotteetkin sopi niin hyvin)... Ja kyllä, meidän suvusta löytyy laktoosi-intoleranssia, maito allergiaa, keliakiaa....
 
Anna tytölle laktoositonta maitojuomaa jos masu ei enää satu eikä kakka ole löysää hän ei kestä tavis maitoa!

Meillä kävi juuri noin annettiin pojalle tavis maitoa 2kk:tta ja sit hän ei sitä enää kestänyt nyt juo maitojuomaa ja kaikki on kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
hampaiden tulo aiheutti meillä tuota..
Siis voiko hampaiden tulo oikeesti vaikuttaa myös mahantoimintaan??
hampaiden tulo voi vaikuttaa kaikkeen :)
En oo kyllä tosiaan kuullu tommosesta....

Kuinkahan pitkään mun nyt kannattais seurata tilanne?? Vai soittaisinko jo heti huomenna lääkäriin??
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
hampaiden tulo aiheutti meillä tuota..
Siis voiko hampaiden tulo oikeesti vaikuttaa myös mahantoimintaan??
hampaiden tulo voi vaikuttaa kaikkeen :)
En oo kyllä tosiaan kuullu tommosesta....

Kuinkahan pitkään mun nyt kannattais seurata tilanne?? Vai soittaisinko jo heti huomenna lääkäriin??
noh, meillä ainakin öiset masuvaivat (ja kaikki muutkin pienet ongelmat, joille ei muuta syytä löytynyt) häipyivät kun hampaat oli saatu ulos. :)
 

Yhteistyössä