Mikä vika on Tiimarin kortissa?

Tiimarikortin vika on sen halpuus. Jos kymmenen kortin nippu maksaisi euron sijaan vaikkapa 6 euroa, kortin yleinen status nousisi.

Lapsi- ja eläinkortit kompastuvat kasarimauttomuuteensa. Kuinka egoistinen vanhempi voi kuvitella kaikkien huokaavan ihastuksesta nähdessään pulleaposkisen pikku Petterin lampaantaljalla tonttulakki päässä? :eek: Ja eläinkuvakortti kertoo vain karua kieltään siitä, ettei lähettäjällä ole "oikeita" ihmissuhteita, ainoastaan koira/kissa, jolle on tällätty punainen rusetti kaulaan ja sanottu "paikka!"

Itse paskarrellut kortit ovat ehkä vaikeimmin hallittavissa oleva asia. Lasten kanssa askarreltu kortti on kotikutoisen näköinen, liimaa ja glitteriä siellä täällä. Huolella hyvistä materiaaleista askareltu kortti taas saattaa herättää saajassa ajatuksen siitä, että lähettäjä yrittää päteä joulukortillaan ja herättää saajassa syyllisyydentunteita siitä, että saaja ei ole vaivautunut väkertämään kortteja itse vaan on ostanut niitä halvalla Tiimarista.

Palstalla opittua :xmas:

ohistelua
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No toki saa olla silmää toisenlaisille korteille, enhän mä ole muuta väittänytkään!
Mutta kun näissä jokavuotisissa narinoissa aina moititaan niin kovin juuri Tiimarikortteja.
http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-6da7f23c-cedb-4809-bace-64e164791e58

ookko huomannu?

harmis
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minusta ne eivät ole kauniita. Simple. Pirun rumia suureksi osaksi (joo sieltä voi löytyä joku yksinkertaisempikin). Tiimarikortista voisi olla itsetehdyn kortin työstömateriaalia.

Niistä ei mene hyväntekeväisyyteen, suomalaiselle taiteilijalle, suomalaiselle painotalolle sentin senttiä.

Vastakysymys: Miksi minä EN saa pitää Tiimarikorteista? Miksi kaikkea pitää suorastaan rakastaa? Eikö saa olla silmää toisellaisille korteille, vaan ihan kaikki pitää olla kaunista ja hyvää...
Tässä ketjussa nyt vissiin oli kysymys siitä että pitääkö tulla palstalle aukomaan päätään jos joku on Tiimarin kortin lähettänyt. Sinun ei tarvitse niistä pitää eikä myöskään sinun tarvitse pitää serkun lapsista joiden kuvat mahdollisesti kortissa on. Mutta on järkyttävää minusta että ihmiset näkevät vaivaa siitä millaisia kortteja saavat ja toivon että tällaiset ihmiset eivät saa yhtään joulukorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minusta ne eivät ole kauniita. Simple. Pirun rumia suureksi osaksi (joo sieltä voi löytyä joku yksinkertaisempikin). Tiimarikortista voisi olla itsetehdyn kortin työstömateriaalia.

Niistä ei mene hyväntekeväisyyteen, suomalaiselle taiteilijalle, suomalaiselle painotalolle sentin senttiä.

Vastakysymys: Miksi minä EN saa pitää Tiimarikorteista? Miksi kaikkea pitää suorastaan rakastaa? Eikö saa olla silmää toisellaisille korteille, vaan ihan kaikki pitää olla kaunista ja hyvää...
Tässä ketjussa nyt vissiin oli kysymys siitä että pitääkö tulla palstalle aukomaan päätään jos joku on Tiimarin kortin lähettänyt. Sinun ei tarvitse niistä pitää eikä myöskään sinun tarvitse pitää serkun lapsista joiden kuvat mahdollisesti kortissa on. Mutta on järkyttävää minusta että ihmiset näkevät vaivaa siitä millaisia kortteja saavat ja toivon että tällaiset ihmiset eivät saa yhtään joulukorttia.
Päänaukominen on toki yksi ääripää. Mutta muutenkin tällä palstalla kunnollisen ihmisen pitää olla aina samaa mieltä kuin muut, ei saa esittää erilaisia mielipiteitä, kaikesta pitää olla kiitollinen, jne. Kaikki typistyy siihen että "mikä tahansa asia pitää olla ok ja jos jotain muuta sanoo, niin se on sitten loukkaus, hyökkäys tms". Jos sanoo, että ei tykkää Tiimarikortista, niin se tarkoittaa että haukun ystäväni (joku kuitenkin kortin lähtettää) lyttyyn sillä samalla hetkellä. Jos sanon, että en tykkää taaperolla örkkipaidasta, haukun sitten jonkin lapseni päiväkotikavereista henkilökohtaisesti.

Missä on toisaalta suvaitsevaisuus puolin ja toisin? Kyky kestää toisen erilaisia mielipiteitä. Ehkä haastaa heidät perustelemaan, tms?

sori jäi ketju lukematta vielä toistaiseksi
Tiimarinkortin lähettäjää saa vapaasti haukkua, koska kukaan "ei näe vaivaa" ostaessaan kortin marketista tai luoja paratkoon! Tiimarista.

Kaikki se ajatus on tärkein löpinä unohtuu siinä vaiheessa kun luukusta tipahtaa valmiskortti :D

Marttiina Maitolehmä
Ne on liian HALPOJA, tosin niitä tuskin tunnistaa tiimarin korteiksi ellei sitten itse ole tiimarin halpis-asiakas, mikä sitten kertoo jo paljon näistä tiimari-kortti-vihaajista :D

Yhteistyössä