Mikä tulehdus???

• Viestiketjun aloittaja Ellinoora
  • Ensimmäinen viesti
Ellinoora
Kutinaa alapäässä, ei kauhean voimakasta mutta kuitenkin, pissavaivoja ( pissa ei irtoa kunnolla vaikka pissattaakin), alavatsakipuja, ja tottakai selkäkipua kun pissa ei irtoa.
Janottaa ja hiottaa myös koko ajan.
Pissa oli puhdas, ei siis pissatulehdusta, ja veren sokeriarvot normaalit. Sukupuolitaudista ei ole kyse.
Mitä tämä voi olla..Hiivaan söin diflucan kapselin, auttoi pari päivää mutta vaiva tuli takaisin...
Siis ilmeisesti hiivaa?
Voiko hiivatulehdukseen liittyä pissavaivaakin?????

niinpä
Aivan samanlaisia oireita mullakin ollut jo pidempään. Olisin siis itsekin todella kiitollinen jos joku tietäisi mistä on kyse. Itselläni tosin ei ole pissavaivojen tuntua, vaan lähinnä virtsaaminen tuntuu epämiellyttävältä ellei juo kokoajan vähän totuttua enemmän. Hiivalääkkeitä olen käyttänyt kun olen luullut että kyse on hiivasta, mutta ei ne auta ja eihän niitä saa käyttää usein. Maitohappobakteerit pitävät oireita vähän aikaa poissa, mutta niiden käyttömukavuus on nolla :(

Syksyllä käväisin sairaalassakin kovan oikeanpuoleisen alavatsakivun takia. Ei umpilisäkkeentulehdusta, ei virtsatieinfektiota ei endometrioosia, ei kystaa... Munasarjat kahdella gynellä katsottu normaaleiksi. Sisätautilääkärin määräämä koko vatsan ultra normaali, samoin laktoosirasituskoe. Alkaa olla keinot lopussa. Helvetti näitä ""naistenvaivoja"".

Ellinoora, onko sulla ollut oireita pitkään? Oletko kenties käyttänyt ehkäisyrengasta tai käytätkö nyt? Jotenkin tuntuu että itselläni tämä alamäki alkoi siitä... En voi kyllä olla varma. Löytyisipä edes joku selitys...

sama täällä
siis mulla alapää alkaa kutittamaan kun en ole harrastanut seksiä pariin kolmeen päivään, välillä seksiä joka päivä mut jos ei, näin käy... sukupuolitauteja ei ole mut jos seksiä päivittäin oireet häviää... mistä mahtaa johtua? onko kenties oma emättimen ph niin korkea tai jotain että se reagoi niin vahvasti kun ei seksiä... muita?

Ellinoora
Oireita ollut noin parisen kuukautta.
Nyt lisänä lämpöilyä ja pissa haisee ""kummalle"". En ole käyttänyt ehkäisyrengasta, minulla vain oireet alkoivat vähitellen.
Ei kait auta kuin vain lääkärille taas hakeutua...

emma
moi,

voipi tietenkin olla joku sukupuolitautikin mutta kehottaisin menemään terveyskeskukseen antamaan virtsanäytteen siltä varalta että olisi virtsateiden tulehduksesta kyse. Siis tulehdus tulee silloin kuin peräaukon bakteerit pääsee virtsaputkeen. karpalomehu auttaa, koska se estää bakteereja tarttumasta virtsaputkeen, se siis helpottaa oloa, mutta pelkän mehun voimaan ei kannata luottaa vaan mennä sinne terveyskeskukseen jossa sillä pissakokeella asia varmistuu ja saa antibioottikuurin. itsellä juuri kuuri menossa. oireita siis ovat: kova pissahätä useasti, vaikkei pissaa oikeasti tulisikaan, kuumeilu, pahoinvointiakin voi olla, ja selkäkipuja, pissatessa kirvelee tai pistelee varsinkin loppuvaiheessa, jos tulehdus pääsee pahaksi voi kävely tehdä kipeää ja alavatsa menee kipeäksi.

Juominen auttaa. Siis runsaasti nestettä ja sinne testiin.

niinpä
Omalla kohdallani ei varmasti ole kyse virtsatietulehduksesta, olen 12-vuotiaasta asti niistä aina välillä kärsinyt ja tunnistan siksi alkavankin tulehduksen heti. VSI:n oireet on niin hirveät ettei niiden kanssa tulisi mieleenkään aikailla...

Ellinoora
Nyt on sitten testattu klamydiakin, siitä ei ole kyse. Mitähän tämän asian kanssa voisi nyt sitten enää edes tehdä....Alavatsakivut jatkuvat, kutina ja kuumottelukin jatkuu ja lievää lämpöä päällä koko ajan...kai tämä jotain tulehdusta on????
Ei auta kuin vissiin gynelle vaan varailla , väsyttää vaan tämä juokseminen lekurilla...

Yhteistyössä