Mikä tolle pojalle on tullut??

Kaksi päivää nyt raivonnut, kiukunnut, heitellyt tavaroita, kakannut toistuvasti housuun, huutanut, ollut rättiväsynyt ja muutenkin ajanut mut hulluuden partaalle.. |O

Mikä sille olis voinut tulla? Voiko toi olla pelkkää uhmaa? Ikää 2v. Mut miten se ihan päivässä muuttui tuollaiseksi?
 
kahden äiti
Pojan uhma alkoi tasan viikkoa ennen 2v. synttäreitä, päivä muistissa ja allakkaan laitettu. Sitä ennen oli todella helppo lapsi, ainakin verrattuna esikoiseen. Joo, kannattaa alkaa totutella ajatukseen, että ei ihan lähiaikoina varmaan lopu, tosin kaikkihan on yksilöitä. Meillä täyttää pian 3v. ja nyt alkaa olee suht ok.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Meillä on ihan sama homma! Tänään oli vielä pahempi mitä eilen.. Tosin eilen pasko housuunsa pitkästä aikaa.. Tänään ei oo sitä tehny.. Ja virtaa ilkeydentekoon on ku pienessä pitäjässä!! |O
"pasko housuunsa" hyi helvetti että mua ällöttää miten rumasti te jotkut puhutte lapsistanne. Ihan kuin jostain elukasta.
 
...
Ehkä lapsella on paha olla, ja oireilee siksi. KUn on noin pieni, ota syliin kun haluaa tulla, osoita lempeästi rajoja, ole läsnä hyvinä hetkinä ja hyväksy myös kiukun, surun, raivon tunteet, koska lapsi ei vielä hallitse niitä ja saattaa itsekin PELÄTÄ omia tunteitaan. Lapselle turva on tärkeää, ole sinä rauhallinen ja rakastava vanhempi, joka sanoo "ei näin", mutta kestää itkun ja kiukunkin ilman hylkäämisen tunnetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Meillä on ihan sama homma! Tänään oli vielä pahempi mitä eilen.. Tosin eilen pasko housuunsa pitkästä aikaa.. Tänään ei oo sitä tehny.. Ja virtaa ilkeydentekoon on ku pienessä pitäjässä!! |O
"pasko housuunsa" hyi helvetti että mua ällöttää miten rumasti te jotkut puhutte lapsistanne. Ihan kuin jostain elukasta.
Sinä olet herkkä tuommoselle, minä en. En silti ole huonompi kuin sinä.
 

Yhteistyössä