Mikä tä tarkoittaa Asumismuoto: arava/korkotuki ? onko se ihan normi vuokra asunto vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Jos tienaat jonkun tietyn summan yli kk et voi saada asuntoa.

siis mitä?

On tulorajat. Perheen yhteelasketut tulot eivät saa ylittää tiettyä summaa, esim 5500 euroa ja omaisuutta ei saa olla esim yli 50 000 euroa. On siis tarkoitettu pienituloisille ja vähävaraisille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Jos tienaat jonkun tietyn summan yli kk et voi saada asuntoa.

siis mitä?

On tulorajat. Perheen yhteelasketut tulot eivät saa ylittää tiettyä summaa, esim 5500 euroa ja omaisuutta ei saa olla esim yli 50 000 euroa. On siis tarkoitettu pienituloisille ja vähävaraisille.

ok, kiitos!

"On tulorajat. Perheen yhteelasketut tulot eivät saa ylittää tiettyä summaa, esim 5500 euroa ja omaisuutta ei saa olla esim yli 50 000 euroa. On siis tarkoitettu pienituloisille ja vähävaraisille."

Mä kun luulin et se tuloraja tarkoittaa et pitää olla tarpeeks paljon tuloja et voi mennä tälläseen asuntoon, mut onhan se avara/korkotukiasunto kuintenkin tavallinen vuokra-asunto?? Ja eihän siinä oo mitään sellasta tulorajaa et pitää olla tietty määrä tuloja ensin?? Mä nyt vaan varmistan onko näin?

Alkuperäinen kirjoittaja tuuba:
"On tulorajat. Perheen yhteelasketut tulot eivät saa ylittää tiettyä summaa, esim 5500 euroa ja omaisuutta ei saa olla esim yli 50 000 euroa. On siis tarkoitettu pienituloisille ja vähävaraisille."

Mä kun luulin et se tuloraja tarkoittaa et pitää olla tarpeeks paljon tuloja et voi mennä tälläseen asuntoon, mut onhan se avara/korkotukiasunto kuintenkin tavallinen vuokra-asunto?? Ja eihän siinä oo mitään sellasta tulorajaa et pitää olla tietty määrä tuloja ensin?? Mä nyt vaan varmistan onko näin?

Ei tarvitse olla mitään vähimmäistuloa. Noiden asuntojen idea on se, että ne on rahoitettu valtion tuella ja niitä ei saa vuokrata suurituloisille.

Vanhahko ketju mutta luulenpa että sillä ei ole väliä. Tahtoisinkin kysyä että mikä (yleensä) on se enimmäistuloraja? Jos on siivooja pääseekö arava-asuntoon?

Yhteistyössä