Mikä syynä keskenmenoon?

• Viestiketjun aloittaja Kohta nelikymppinen
  • Ensimmäinen viesti
Kohta nelikymppinen

Minua kiinnostaisi tietää millaisia syitä muilla on ollut keskenmenoihin,jos syy on selvinnyt!
Itselläni on ollut kaksi keskenmenoa viimeisen kolmen vuoden aikana ja keskenmenot ovat tapahtuneet viikoilla 16-20.
Paljon puhutaan alkuraskauden keskenmenoista,mutta mikä syy on näihin myöhäisempiin keskenmenoihin.Kun kaiken kuvittelee jo olevan voitonpuolella.....

minullakin
Omat kokemukseni seuraavat, eka km -02 mycoplasma virus itsellä aiheutti km vkolla 17, tai silloin huomattiin et syd.ääniä ei kuulu enää. Seur. km vko 6, vko 8 ja viimeisin vkolla 13, näihin ei syytä. Ajattelin itsekin viimeisessä raskaudessa et nyt onnistaa ja kun vko 13 tuli alkoi jälleen samat merkit kuin ennenkin. Tietysti ikää on sanottu yhdeksi,(40+) ja painoakin on yli tarvittavan, aina ollut, mutta onnistuneet raskaudet sujuneet täysin ongelmitta aiemmin.
Jotkut täällä kirjoittaa tukostaipumuksista, en tiedä, minulle ei sellaisesta ole kukaan maininnut. Joskus ajattelen jos omin päin söisi disperiiniä auttaisiko se, tiedä sitten, olis tietty eka tultava raskaaksi.
Lääkäri sanoi jotta mitä useampi raskaus sitä todennäkösempää et joskus km tulee.

Kohta nelikymppinen
Sinulle nimimerkki "minullakin".Voitko kertoa mikä on mycoplasma virus?kuinka se oireilee ja miten se sinulla todettiin?
Itselläni on viimeisestä keskenmenosta kulunut vasta kaksi viikkoa ja mielessä pyörii,mitä meni vikaan.Sairaalassa otettin erilaisia tulehdus -ja viruskokeita.Jälkitarkastuksessa tutkitaan vielä lisää.

enkeli prinsessa
Minulla kuoli tyttö kohtuun rv23 kuukausi sitten. Syyksi epäiltiin istukan täydellistä vajaatoimintaa, mutta varmaa tietoa siit ei ole. Tutkimukset istukasta on tehty ja tuloksia odotellaan. Lisäki minua aletaan tutkimaan ensi kuussa jossa otetaan selvää esim. oliko minun verenhyytymistekijöillä jotain tekemistä tämän asian kanssa. Lisäksi minulla on ollut yksi alkuraskauden km.
Tuollaiset tapahtumat ovat aina todella raakoja ja raskaita. Varsinkin kun raskaus on edennyt pitkälle. Nytkin tuntuu oudolta olla äitiyslomalla ilman lasta. :(
Mutta toivottavasti vielä piakkoin me kaikki saamme sen kaivatun lapsen syliimme.
Voimia sinulle!!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 16:05 Kohta nelikymppinen kirjoitti:
Sinulle nimimerkki "minullakin".Voitko kertoa mikä on mycoplasma virus?kuinka se oireilee ja miten se sinulla todettiin?
Itselläni on viimeisestä keskenmenosta kulunut vasta kaksi viikkoa ja mielessä pyörii,mitä meni vikaan.Sairaalassa otettin erilaisia tulehdus -ja viruskokeita.Jälkitarkastuksessa tutkitaan vielä lisää.
Katso:www.antioxidant.fi/art_keuhkoku.html
Löytyiskö sieltä vastaus kysymyksiisi.
Hyvää viikonloppua!

minullakin
ei oireillut mitenkään,normaalilla neuvolakäynnillä todettiin syd.loppuneen ja synnytys käynnistettiin viikonlopun jälkeen sairaalassa ja verikokein silloin ja kuukautta myöhemmin todettiin, et virusinfektio. Lapsilla yleensä keuhkop.tulehdusta,yskää,nuhaa, olisinko yskän saanut minäkin myöhemmin. Virus kulkeutunut istukkaan lopettaen toiminnan, tehtiinhän siinä tietty patologinen tutkimus myös vauvalle. On muuten todella harvinaista kuulema,jokunen vuodessa.
Omista km toipunut jotenkin, sen jälkeen ollut vielä kolme siis. JOku pvä menee ok,toisinaan olen katkera ja mikään ei innosta. Katkeruus kasvaa kun ei uutta raskautta kuulu ja päivät, kuukaudet menee.
Olemassa olevista lapsista pitää nauttia,mutta lisää haluaisin.

gringa
Me menetimme enkelipoikamme rv 21+5. Vuosin verta 12 viikkoa putkeen ennen synnytystä. Tämä vuoto ja siitä aiheutuneet hyytymät heikensivät kalvot ja lapsivesi meni. Myöhemmissä tutkimuksissa ei selvinnyt muuta. kuin että istukassa oli jokin häiriö, joten se ei kunnolla kiinnittynyt enää, joka siis taas aiheutti vuodon. Olipa sekava selitys.

Yhteistyössä