mikä sua ärsyttää omassa lapsessa?

en nyt osannut taas muotoilla otsikkoa ton paremmaksi :LOL:

tarkoitan siis jotain vaihetta mikä lapsella on tai tapaa tms mikä saa sut laskeen kymmeneen?
ehkä selventää kun kerron omani...

mä en SIEDÄ jankutusta. pahinta se on autoa ajaessa!! tänään käytiin kaupoilla ja ihan pipona ihmisiä liikkeellä ja poika jankkaa takapenkillä et
äiti kato tänne äiti kato.
mä sit nätisti siihen,että ei äiti voi nyt katsoa kun ajaa autoa ja pitää seurata liikennettä.
menee sekunti ja äiti kato tänne katokatokato kun mä tein mun lelulle näin ja noin.
joooo, äiti ei nyt pysty katsoon.......
äiti kato nyt!!!!
NOKUN EI PYSTY!!!! :D

sit vaikka oon selittäny sata kertaa miksen voi katsoa, niin se tohon loppuun alkaa sit heittään sitä miksi? miksi? mikset voi katsoa? miks sun pitää seurata liikennettä? miksi? miksi? AARRGGHHH |O :D

(ja en mä tosta oikeesti suutu tai mitää raivareita saa, mut sisäisesti verenpaineet on tuhannessa ja tekis mieli karjasta et HILJAAAAAAAA!!!!!!)

Jaahas.
Tähän tulee varmasti paljon marttyyrivastauksia. :)

Minua ärsyttää tuo ihana 2-vuotiaan uhma. Eihän sille minkään voi mutta välillä tekee mieli myös itse huutaa, eihän se auta mitään, joten hammasta purren vaan.

punakasvo
Tää ei sananmukaisesti ärsytä, lähinnä aiheuttaa välillistä nolostusta: 3-vuotias lapsemme on tehnyt tämän monta kertaa, ollessamme kaupassa toisten asiakkaiden lähellä, hän pieraisee (ei mitään tuhnuja vaan kunnon pärinää ja lemua) ja kovaan ääneen sanoo: "HYI, äiti/isi pieras!!" kyllä siinä väkisinkin kasvot punertuu... :)

Se, kun meiän esikoisella on sama piirre kuin mulla ja mun veljellä ja mun isällä... eli sille saa sanoa monta kertaa ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Olipa kyse johonkin lähtemisestä ja tekemisestä... Opettajakin kehotti tekemään asialle jotain :headwall: Ja sit ite oon kumminkin samanlainen...

Ja nuorempi kysyy aina, et TÄ tai MITÄ? Ja kumminkin kuulee mitä on sanottu - sillä on vain tuommoinen tapa.

juu
Lapsia kun on tässä perheessä eri ikäisiä,2v.-16v. niin ärsytyksen muodot on erilaisia =) Isommista yks on sellanen että tekee vähän väliä pientä kiusaa nuorimmilleen(ivailee,tönii,"vinguttaa"tahalleen,...)sellasta koko ajan kimpussa oloa.Nuorin taas olis sylissä aina!Ja varsinki ku istun alas ni haluu tulla tissille.Kaikenlaisia pikku juttuja meiän rakkailla lapsilla on että äiti välillä on hermo kireenä =)!

Alkuperäinen kirjoittaja JuhlaMokka:
Se, kun meiän esikoisella on sama piirre kuin mulla ja mun veljellä ja mun isällä... eli sille saa sanoa monta kertaa ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Olipa kyse johonkin lähtemisestä ja tekemisestä... Opettajakin kehotti tekemään asialle jotain :headwall: Ja sit ite oon kumminkin samanlainen...

Ja nuorempi kysyy aina, et TÄ tai MITÄ? Ja kumminkin kuulee mitä on sanottu - sillä on vain tuommoinen tapa.
Sama tapa täälläkin :D Ja vaikka tietää että se toinen kuulee, niin silti toistaa sen toiseenkin kertaan :headwall:

mamma
Lapsi oli eilen isänsä kanssa kaksin kotona, tekivät "remonttia" (= laittoivat lattialistoja paikalleen), lapsella oli työkalu pudonnut kädestä, oli katsonut isäänsä ja kysynyt: "Kuuleeko äiti nyt mitä minä sanon?" Isä oli vastannut ettei kuule, kun on kaupassa, poika seuraavaksi: "No hyvä, voi v*ttu, että nyt v*tuttaa"
Poika tiesi, että jos äiti olisi kuullut, rangaistus olisi seurannut.
Eli ei poika ärsytä, vaan pojan isä, kun ei yhteiset säännöt pidä.

5-vuotiaan jatkuva äänessäolo. Alko 4-vuotiaana puheripuli eikä loppua näy. Aina on jotain just niin tärkeetä että se on pakko sanoo nyt. Ei meillä oo käytössä metodi että lapset ei saa näkyy eikä kuuluu, mutta tää on jotain käsittämätöntä kuinka joku voi olla äänessä aamusta iltaan. Nytkin selostus kuuluu selän takaa ja jo kolme kysymysta on tullu sinä aikana kun tätä kirjoitin.... |O

Tyttö 10 v:

- jatkuva JANKUTUS: äiti mä tarviin..., äiti ostetaan mulle..., äiti sekin sai sitä, äiti miks me ei koskaan... Eli tytölle ei riitä yhtään mikään. On tänä kesänä esim. ollut Pariisin disneylandissa, serenassa, lintsillä, särkkiksessä, leirillä ja mankuu vaan "että me ei koskaan tehdä mitään, nekin on koko kesän..jne"

Sama jankutus joka asiasta "koska leivotaan, miks me ei koskaan leivota" (vastaus: eilenhän me leivottiin sämpylöitä) "joo, mut jotain KUNNON leipomuksia... :kieh: . Mikset sä tuo IKINÄ kaupasta myslipatukoita/ kirsikoita/ katkarapulevitettä...

Lista on loputon.

Luumu
3-vuotiaassa ärsytt jatkuva RIEHUMINEN. ihan hirveetä, koko ajan huutaa, hyppii, pomppii, kiljuu ja jankuttaaa.

2-v tappelee 3-vuotiaan kanssa, saa uhmaraivareita, eikä osaa itse mitään.

1-v on koko ajan kiinni minussa. konttaa perässä itkien, ei suostu syömään ym.

Onneksi ne on välillä ihaniakin, että jaksaa taas!

jup
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Lapsia kun on tässä perheessä eri ikäisiä,2v.-16v. niin ärsytyksen muodot on erilaisia =) Isommista yks on sellanen että tekee vähän väliä pientä kiusaa nuorimmilleen(ivailee,tönii,"vinguttaa"tahalleen,...)sellasta koko ajan kimpussa oloa.Nuorin taas olis sylissä aina!Ja varsinki ku istun alas ni haluu tulla tissille.Kaikenlaisia pikku juttuja meiän rakkailla lapsilla on että äiti välillä on hermo kireenä =)!
helpottas jos lopettas imettämästä noin isoa penskaa. ainakin yksi ärsytys vähempänä.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
helpottas jos lopettas imettämästä noin isoa penskaa. ainakin yksi ärsytys vähempänä.
Eiköhän nää oo kuule jokaisen äidin tai isän omia juttuja mitkä lapsissaan"ärsyttää",joten kiitos vaan neuvostas,mut tiiän kyl miten asiani hoidan!Joskus ärsyttää ja joskus ei toi tisuttelu,läheisyyskin on in!

mieti hei
Alkuperäinen kirjoittaja mystiikka:
5-vuotiaan jatkuva äänessäolo. Alko 4-vuotiaana puheripuli eikä loppua näy. Aina on jotain just niin tärkeetä että se on pakko sanoo nyt. Ei meillä oo käytössä metodi että lapset ei saa näkyy eikä kuuluu, mutta tää on jotain käsittämätöntä kuinka joku voi olla äänessä aamusta iltaan. Nytkin selostus kuuluu selän takaa ja jo kolme kysymysta on tullu sinä aikana kun tätä kirjoitin.... |O
Tollasta se varmaan on kun saa äidin selälle vaan puhua ku äiti palstailee

x5
Mulla menee hermot ton asioiden toistelun kanssa. Ensin sanon yhdelle lapselle, heti perään toinen tekee saman mistä kielletty ja sitten kolmas.. Olis vissiin liian helppo uskoa kerralla, että samat säännöt kaikilla. Toinen on se kun yhdelle on just sanonut, että se on sammakko, niin sit sama ketju.. mikä tämä on. Argh!

no esikkopoika 5½ kiukuttelee niin älyttömistä asioista et mulla menee hermo heti ja sit se vääntää naamaan ihan kamalaksi ja vinkuu ja kollottaa samalla ja mä en saa mitään selvää. jäähyllä heittelee tavaroita ja on helposti nyrkit pystyssä. vähentyny se onneksi huomattavasti. sitten välillä ihan levoton ja nyppii ja kiusaa pikkusiskoaan ja räkättää ja käkättää. huoh!

kuopus 4½ loukkaantuu todella helposti ja mököttää otta rypyssä. harrastaa mykkäkoulua vaikka koko päivän jos haluaa. ja jonain päivinä pelaa vaan ruuan kans, kolistelee ja pyörittelee lusikkaa suussaan, ruokaa vaan taputellaan lusikalla. = kamalaa!!

Rehellisesti sanoen joinakin päivinä kaikki. Onneksi osaan laskea kymmeneen ja hanasta tulee kylmää vettä.

Normipäivänä ärsyttää esikoisen jatkuva pikkusiskon kiusaaminen sekä jatkuva väninä ja tekoitku. Mikään tunnu olevan koskaan hyvin. Niin ja tunnin kestävät huutoraivarit vetävät kyllä kuitiksi.

Yhteistyössä