Noh, kuule.. meijän poika oli 6kk ja siitä alkoi herääminen öisin 10-20 kertaa yössä. Kun tätä oli jatkunut yli 2kk menin lääkärille, ja sieltä ohajttii unikouluun. JA KYLLÄ mä valitin! olin niin poikki. En saannut nukuttua edes tuntia putkeen. Yöunet oli ehkä 3tuntia.
Ja nyt poika on 1vee ja nukkuu 12 tuntia putkeen.
On mulla siis omakohtaista kokemustakin tosta valvomisesta.
Eli siis esikoinen 5v herää yössä EDELLEEN sen 2-3 kertaa, sen lisäksi meillä on kolmevuotias, joka on valvonut ajanjaksolla 0-2kk yöt läpeensä ja päivät nukkui, jolloin itse en voinut nukkua kun esikoinen ei nukkunut, yöllä imetin siis kuopusta noin 0,5h-1h välein, 2-6kk ikäisenä käänsi rytminsä niin että söi enää kahden tunnin välein ja nukkui välissä tunnin, jolloin sain ite nukahdettua noin 45minuutiksi kerrallaan. Rupes käveleen tukia vasten 6kk vanhana, jolloin taas valvottiin suurin osa öistä, ja nyt kun hän on 3v, edelleen herää noin 5-6 kertaa yössä. Unikoulu ei auta, kokeiltu on useampaankin otteeseen.
Eikä meillä KERTAAKAAN oo nukuttu 12h putkeen, noiden viiden vuoden aikana.
Enkä valita, koska luulen että viimestään siinä vaiheessa kun lapset on 15v, ne nukkuun vähintään 15h vuorokaudessa
Ja kummastelun aihe olikin: miks hitossa vanhemmat olettaa, että pienet lapset nukkuu kehdosta hautaan täydet 12h yöt?