Mikä siitä luomusynnytyksestä tekee "muoti-ilmiön" ja miksi se toisia häiritsee, että jotkut vetää luomuna!?

  • Viestiketjun aloittaja Kiehuu!
  • Ensimmäinen viesti
Kiehuu!
Luinpahan iltasanomien sivulta, että Anna Perho on kirjoittanut kirjan jossa käsittelee kyseistä aihetta todeten sen olevan muoti-ilmiö. Hän sanoo näin; "Ei lapsi tule myöhemmin kiittämään, että synnytit ilman epiduraalia. Sen sijaan hän voi pyytää, että tee voileipä"

Voi kiesuksen kiehutus! Tiedättekös luomusta häiriintyvät, minua ei hetkauta tippaakaan, mitä mieltä lapseni on epiduraalitta synnyttämisestä! Toivon hänen itsensä takia, että haluaa myös synnyttää ilman sitä. Paitsi toki, jos haluaa maata piikitettävänä sairaalasängyssä ja tippaletkukädessä, todennäköisesti silvottavana välilihan leikkauksen myötäkin kun synnytys ei enää etene omaa tahtiaan, niin ottakoot sitten epiduraalin. Itse olen itselleni kiitollinen, että en ottanut, niin säästyin sivuvaikutus riskeiltä ja pahimpien ponnistuskipujen jälkeen olo oli todella hyvä eikä ollut mitään kummempaa, mistä olisi tarvinnut toipua.

Olen aina ymmärtänyt paremmin miehiä, mutta miksi naiset vouhottaa luomusynnyttämisestä ja äitiydestä, kun sillä ei itse äitiyden kanssa ole mitään tekemistä, synnyttäjä ajattelee siinä ihan omaa (ja toki vauvan, että synnytys sujuisi helposti) vointiaan!
 
Ei tippaakaan häiritse se jos joku on synnyttänyt luomuna mutta sellainen asenne että luomusynnyttäjä olisi kaikinpuolin parempi äiti ja ihminen ottaa päähän.
Mulle kaikki mömmöt mitä saatavilla on kivunlievitykseen, kiitos :D
 
Kiehuu!
Onkohan kukaan koskaan väittänyt olevansa parempi koska on luomusynnyttänyt?
Ehditkin kirjoittaa tämän, juuri ajattelin kun aiemman kommentin luin! Haluaisinpa joskus nähdä niitä kommentteja, joista aina puhutaan, mutta koskaan en ole tällaista nähnyt. Naiset vetää tuon ajatuksen jostain omasta päästään, en niin tajua, aijai minun pientä päätäni kun sitä hermostutti tuo neitirouva Perhon väläytys..
 
Kiehuu!
Onhan näitä nyt nähty täällä palstallakin aika ajoin ja usein se asenne tulee ilmi rivien välistä :D
Mutta mikäs siinä, jos jollain ei elämässään ole muuta pätemisen aihetta niin siitä sitten vaan.
No sinäpä sen sanoit! RIVIEN VÄLISTÄ! Olisiko sinunkin aiheellista opetella lukemaan sitä, mitä lukee niillä riveillä, eikä omassa mielikuvituksessasi?
 
"vieras"
ömmmmm......eikös se väliliha leikata ahtauden takia, eikä sen että on ottanut epiduraalin ja synnytys "ei sen takia etene"?? Kyllä se vaan mulla eteni mallikkaasti epiduraalista huolimatta, tyttö ei vaan meinannut mahtua ulos...

Mulla tais muutenkin mennä nyt koko jutun pointti ihan ohi :D
 
No sinäpä sen sanoit! RIVIEN VÄLISTÄ! Olisiko sinunkin aiheellista opetella lukemaan sitä, mitä lukee niillä riveillä, eikä omassa mielikuvituksessasi?
Ihan sama, mä en nyt jaksa provosoitua. Enkä jaksa etsiä niitä viestejä joita täälläkin on aikast monta ollut.
Tää aihe menee samaan sarjaan kuin tappelut siitä onko sektio synnytys ja onko äiti joka ei imetä paska äiti.
 
Eli luomusynnyttäjää ei saa kritisoida? Edes siinä tapauksessa, että se on rasittava vouhkaaja, joka asettaa itsensä jotenkin niitä puudutuksen pyytäneitä ylemmäs?
Kuitenkin saa niputtaa kaikki puudutuksen ottaneet jotenkin niin yksinkertaisiksi, että ne ihan haluavat maata piikitettävänä ja silvotuttaa välilihansa, ja ne kaikki puudutuksen kanssa hoidetut synnytykset muuten kannattaa niputtaa juuri tuollaisiksi, nehän ei voi olla minkään muunlaisia... :rolleyes:

Miten tää palsta onkin taas tänään täynnä näin mustavalkoista sakkia?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja as if
Voi ei
Meilllä on neljä lasta, emmekä koskaan ole saaneet mitään "helpotusta". Siis naurettavaa!! Miksi äidit pitäisi panna muka johonkin järjestykseen synnytyksen perusteella? Jokainen perhe päättää, mitä tapahtuu. Meillä on ollut välilihan leikkaus ja tippa synnytyksen vauhdittamiseksi, mutta ei mitään kivunlievitystä ym. koska emme ole sitä kokeneet tarpeelliseksi. >>Miksi te äidit olette typeriä?
 
Toivon hänen itsensä takia, että haluaa myös synnyttää ilman sitä. Paitsi toki, jos haluaa maata piikitettävänä sairaalasängyssä ja tippaletkukädessä, todennäköisesti silvottavana välilihan leikkauksen myötäkin kun synnytys ei enää etene omaa tahtiaan, niin ottakoot sitten epiduraalin. Itse olen itselleni kiitollinen, että en ottanut, niin säästyin sivuvaikutus riskeiltä ja pahimpien ponnistuskipujen jälkeen olo oli todella hyvä eikä ollut mitään kummempaa, mistä olisi tarvinnut toipua.

Olen aina ymmärtänyt paremmin miehiä, mutta miksi naiset vouhottaa luomusynnyttämisestä ja äitiydestä, kun sillä ei itse äitiyden kanssa ole mitään tekemistä, synnyttäjä ajattelee siinä ihan omaa (ja toki vauvan, että synnytys sujuisi helposti) vointiaan!
Miksi sä itse vouhotat siitä?
 
Meilllä on neljä lasta, emmekä koskaan ole saaneet mitään "helpotusta". Siis naurettavaa!! Miksi äidit pitäisi panna muka johonkin järjestykseen synnytyksen perusteella? Jokainen perhe päättää, mitä tapahtuu. Meillä on ollut välilihan leikkaus ja tippa synnytyksen vauhdittamiseksi, mutta ei mitään kivunlievitystä ym. koska emme ole sitä kokeneet tarpeelliseksi. >>Miksi te äidit olette typeriä?
Ketkä te? :O
Kuinka moni niitä neljää lasta on oikein synnyttänyt, jos kivunlevityksen tarvekin on ollut "emme ole sitä kokeneet tarpeelliseksi."
 
Mulle on ihan sama synnyttääkö joku ilman epiduraalia, ei se kipu mulle siitä tule. Itselläni epiduraali toimi hienosti ja aion ottaa seuraavankin kohdalla. Ei se musta ainakaan mitenkään ois parempaa äitiä tehnyt jos en olis puudutetta ottanut, mutta mitä sitten jos joku ei niitä jostian syystä halua ottaa? Kunhan ei tuu esittämään mitään loistoäitiä vaan sen takia, että "synnytti ilman lääkkeitä".
 
Huom harmaana
Minä en saanut mitään puudutuksia enkä kokenut niitä tarvitsevani, yllättävän hyvin pärjäsi ilmankin. Ei ollut mitenkään suunniteltu juttu mutta niin se vaan meni. Mutta minulle ainakin on herttisen yhdentekevää vaikka joku muu saisi tai kokisi tarvitsevansa kokovartalopuudutuksen selvitäkseen synnytyksestä.
 
Huom harmaana
[QUOTE="Noo";24377430]Entisestä normaalista synnytyksestä on nyt sitten tehty muoti-ilmiö?

Onkos se niinku retroo vai vintagea?[/QUOTE]

Kyllä se varmaan on ihan oikeaa vintagea :)
Kaikki vanhahan tulee muotiin tietyin väliajoin ja nyt lienee "luomusynnytyksen" vuoro. Varmaan noin 98 % maailman väestöstä syntyy ns. luomuna, mutta viis siitä. Muodikastahan se.
 
Onhan näitä nyt nähty täällä palstallakin aika ajoin ja usein se asenne tulee ilmi rivien välistä :D
Mutta mikäs siinä, jos jollain ei elämässään ole muuta pätemisen aihetta niin siitä sitten vaan.

Todellakin varsinkin tällä palstalla niitä löytyy. Itse tiedän myös monta, jotka ovat tosissaan halunneet luomuna synnyttää, mutta syystä tai toisesta on loppujen lopuksi päädytty synnytyksen aikana puudukkeisiin ja he tuntevat itsensä jotenkin huonommiksi synnyttäjiksi sen vuoksi. Ja näin ei mielestäni pitäisi myöskään olla.
 

Yhteistyössä