Mikä siinä puolison (tietokone-)pelaamisessa on niin ärsyttävää tai lapsellista?

Aika monessa ketjussa on valitettu, kuinka mies pelaa ja leimattu pelaavat miehet lapsellisiksi tai teineiksi. Tuli vain mieleen se ketju, jossa nainen valitti kun mies pelaa silloin, kun nainen on nukkumassa ja se ärsyttää niin kovasti.

Miten se pelaaminen eroaa muista harrastuksista tai tekee siitä erityisen turhaa? Saa valittaa. Paljonko sitä saa pelata päivässä/viikossa?

(Voidaan nyt jättää tästä pois pahemman luokan uhkapelurit tai oikeasti peliriippuvaiset.)
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
"Viima"
Jos mies pelais kaks kolme kertaa viikossa tunnin ni olis ok. Silloin sen vois laskea harrasgukseks. Mut jos siihen menee useita tunteja kerral lähes joka päivä ja häiritsee perheen elämää, esim mies pelaa illal yöl kun pitäis nukkua ja sit ei jaksa aamul herätä töihin tai perheen aamupuuhiin mukaan ni palais kiinni.

Meill ei pelata. Kumpaakaan ei kiinnosta.
 
njoo
mieheni pelaa WOW:ia itekkin sitä pelaillut, mies pelaa kohtuuden rajoissa joten asia on ihan ok. ite tykkään videopeleistä tosi paljon eikä se mun mielestä ole lapsellista
 
musta joku 3h päivässä pelaamista on liikaa. Jos peli on semmonen mitä ei voi keskeyttää ja pelaa keskellä päivää ni on kyllä ärsyttävää jos tulee joku tilanne niinkuin meillä kerran kun koira oli pentu ja poika pienempi: Koira kusee lattialle, lapsi ja koira hilluu kusilammikossa ja juoksee ympri kämppää, en saa molempia kiinni yhtäaikaa ja peliä kun ei voi keskeyttää ni koira kusitassuineen loikkii sängyssä ja lapsi matolla... Tai sitten joku muu tilanne missä olis hyötyä toisesta vanhemmasta mutta toinen ei voi irrottautua koneesta. Jos pelaa illalla ku on ns aikuisten aikaa niin pelatkoon kunhan ei vaikuta yöuniin.
 
"vieras"
Musta pelaaminen ei ole lapsellista - harrastan sitä välilä itsekin. Ikävää ja ärsyttävää se on silloin, kuin sitä (tai mitä tahansa muuta) harrastaa kohtuuttoman paljon. Jos kaikki tai edes valtaosa kahdenkeskinen tai perheen kesken vietetystä ajasta kuluu yhdellä ruudun ääressä niin kyllä se on muiden kannalta aika ikävää.
 
"Vieras"
Koska se kertoo kaventuneista kiinnostuksista, passiivisuudesta, tylsistymisestä ja vois olla yhtä hyvin perheen teinin intresti nro 1.

Mun mielestä mikä tahansa liiallinen koneella notkuminen, oli sitten pelit, fb tai mikä vaan, kertoo että ote normaalista elämästä on löystynyt. Ihminen ei ole kiinnostava eikä elämässä kiinni. Oli sitten mies tai nainen.
 
"Sari"
Jos mies pelaa yökaudet ja sen takia on poissa arjesta seuraavat aamut, niin tottahan toki on aihetta valittamiseen. Tuskin kukaan ihminen jaksaa normaalisti parin tunnin yöunilla.

Jos joka ilta on vaikka tunnin poissa perhe-elämästä, niin sitten se sama pitää suoda myös puolisolle.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28427514]
Mun mielestä mikä tahansa liiallinen koneella notkuminen, oli sitten pelit, fb tai mikä vaan, kertoo että ote normaalista elämästä on löystynyt. Ihminen ei ole kiinnostava eikä elämässä kiinni. Oli sitten mies tai nainen.[/QUOTE]

Mun mielestä noin voi sanoa mistä tahansa harrastuksesta, joka imaisee ihmisen ihan täysin, oli se sitten golfin peluu tai lihasten kasvattaminen salilla. Tai tietokoneen pelaaminen.

Mua ärsyttää miehen pelaaminen joskus, mutta niin ärsyttää kaikki muutkin harrastukset mitä se joskus harrastaa sillon kun itse haluaisin olla miehen kanssa tai tarvitsisin sen apua.

Sinänsä pelaaminen ihan ok mulle, pelailin ennen itsekin mutta enää en jaksa kun vapaa-aika on niin kortilla :)

Ehkä yleensä pelaamisessa on se vika, että pelaaja ei tajua olevansa pelatessaan "poissa" ihan niin kuin vaikka salilla ollessaan (jos siis pelaa kuulokkeet korvilla niin ettei näe eikä kuule mitään, eikä peliä voi keskeyttää), ja jos haluaa kolme tuntia pelata rauhassa niin siitä pitäisi sopia ihan samalla tavalla kuin salille lähtemisestäkin. Ei niin et lösähtää vaan koneelle eikä ihmiseen saa sen jälkeen moneen tuntiin kunnon kontaktia.... Ja toki myös parisuhteen toisen osapuolen pitää saada vapaa-aikaa sen verran kuin toinen pelaa ;)
 
Harrastus kuin harrastus. Sama se mitä tekee, kunhan on jotain harrastuksia.

Kontrollifriikit päätyy elämään yksin tai sellaisen kanssa joka tarvitsee auktoriteetin elämäänsä että pystyvät toimimaan.
 
"Sari"
Harrastus kuin harrastus. Sama se mitä tekee, kunhan on jotain harrastuksia.

Kontrollifriikit päätyy elämään yksin tai sellaisen kanssa joka tarvitsee auktoriteetin elämäänsä että pystyvät toimimaan.
Kunhan se harrastukseen käytettävä aika on kohtuullinen ja tasapuolinen molemmille vanhemmille. Pelaajilla tuppaa usein menemään överiksi, eikä muuta perhettä enää huomioida.
 
[QUOTE="Sari";28427662]Kunhan se harrastukseen käytettävä aika on kohtuullinen ja tasapuolinen molemmille vanhemmille. Pelaajilla tuppaa usein menemään överiksi, eikä muuta perhettä enää huomioida.[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla se menee överiksi autoharrastajilla, pienoismalliharrastajilla, postimerkin kerääjillä, kenellä vaan jolla harrastus tuottaa oikeasti mielihyvää ja on intohimo eikä sitä tehdä vain siksi että esim. kalorit pysyy kurissa tai sydänkohtaus ei uhkaa 40 vuotiaana.

Pelaaminen vain on useimmiten hyvin palkitsevaa, toisin kuin harrastukset joita tehdään pelkän tarpeen takia.
 

Yhteistyössä