Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Joko kulkee mun mukana tai sitten odottelee eteisessä vaikka rusinoita syöden :)
Ehkä mulla on harvinaisen kiltti pari vuotias koska en näe tässä mitään ongelmaa tai vaikeutta.
Mitä jos se pari vuotias ei haluasi kulkea mukana rappuja,jos jo pelkkä ylös asti pääseminen olisi vauvan kanssa työn ja tuskan takana?
Mitä jos pari vuotias ei olisikaan kiltti vaan kehittelisi jonkin vaarallisen tai muuten vaan järjettömän tempauksen kotona,kun rusinoiden syönti ei kiinnostanutkaan?
 
ja sitä paitsi
Joko kulkee mun mukana tai sitten odottelee eteisessä vaikka rusinoita syöden :)
Ehkä mulla on harvinaisen kiltti pari vuotias koska en näe tässä mitään ongelmaa tai vaikeutta.
Ihan samahan se on jos tulet autolla, sulla on turvakaukalo, kaksi vuotias, ne kauppakassit, ethän sä silloinkaan niitä sisälle kerralla saa.... Miten osa ihmisistä on oikeasti näin avuttomia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja möö;24161699:
Toisaalta joo, mutta niin kauan kun en koe siitä olevan mulle ja lapselleni henkilökohtaisesti haittaa, en asiaan puutu enkä jaksa asiaa sen kummemmin pohtia.
Pääasia että itse toimit oikein. Mä en vain pysty katsomaan vierestä, koska koen sen uhkana.
 
"Juuri näin"
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti;24161734:
Jotku vaan on niin laiskoja ja itsekkäitä, etteivät ajattele muuta kuin itseään ja omaa napaansa. Jättäkää ne vaunut pihalle, jos ette viitti raahata asuntoihinne. Rappukäytävään niitä ei saa jättää.
Amen!
 
voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161759:
Mitä jos se pari vuotias ei haluasi kulkea mukana rappuja,jos jo pelkkä ylös asti pääseminen olisi vauvan kanssa työn ja tuskan takana?
Mitä jos pari vuotias ei olisikaan kiltti vaan kehittelisi jonkin vaarallisen tai muuten vaan järjettömän tempauksen kotona,kun rusinoiden syönti ei kiinnostanutkaan?
Lapsi ei sanele vanhemmilleen mitä haluaa tehdä vaan vanhemmat sanelevat ne lapselle. Ja kerro mulle, mitä se lapsi ehtii parissa kymmenessä sekunnissa kehittelemään?
 
No ensinnäkin kuka idiootti asuu tuollaisessa kämpässä lapsikatraan kanssa? Pitäähän tuossa ison mahan kanssa saada se vauva ja parivuotias kauppakasseineenkin sisälle samaan aikaan. Siinä paljoa enää yhdet rattaat katastrofissa tunnu.
Oletettu tilanne,joka on aivan varmasti totta.
Kaikilla asiat ei varmasti ole yhtä hyvin,kuin sinulla tai minulla.;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161728:
Mitä se pari vuotias tekee sen ajan,kun niitä rattaita/vaunuja haet?

Niin ja miten toimisit jos olisit raskaana ja sinulla olisi huono tasapainoaisti ja huippaisi rappusten kävely..lisäksi mukana olisi pari kolme kauppa kassia..
Kysyn vaan viisaammalta miten toimisi ;)
Ei tässä kenellläkään ole erityislupia, huippasi tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää;24161775:
Lapsi ei sanele vanhemmilleen mitä haluaa tehdä vaan vanhemmat sanelevat ne lapselle. Ja kerro mulle, mitä se lapsi ehtii parissa kymmenessä sekunnissa kehittelemään?
Kyllä mä tunnen montakin lasta jotka muutamassa sekunnissa keksivät jos vaikka mitä..
Ei sitä tarvitse,kuin selkänsä kääntää...
 
voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161800:
Kyllä mä tunnen montakin lasta jotka muutamassa sekunnissa keksivät jos vaikka mitä..
Ei sitä tarvitse,kuin selkänsä kääntää...
No sitten sitä ei voi kotona kusellakaan käydä.
 
lopeta jo
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161787:
Oletettu tilanne,joka on aivan varmasti totta.
Kaikilla asiat ei varmasti ole yhtä hyvin,kuin sinulla tai minulla.;)
Pitäsköhän miettiä A) asunnon vaihtamista tai B) lapsimäärää. Ja hypoteettisia ongelmia voi kehitellä vaikka maailman tappiin asti, jos haluaa, tai sit voi vaan alkaa elää elämäänsä jaetuin kortein.
 
"pj"
Ihan kuin tässä kansalaistottelemattomuudessa ois oikeesti kyse siitä, että: "pyörävarastoon ei mahdu. Ihan tosi, veisiko joku vaunut oikeesti sinne varastoon, jos siellä ois tilaa... Laiskuutta ne vankkurit jätetään muiden tielle...

Jos kyse olisi jostain muusta, kyllä siellä talohtiössä on asukaskokous. Sinne vain rohkeasti ehdottamaan vaunuparkkia tms. pyörävarastoon. Eipä ole mammoja näkynyt...
 
"vieras"
Hmm. Ei tämä nyt ole ihan noin mustavalkoinen asia kuin ap antaa ymmärtää. Meidänkin talossa rappusten alla säilyttävät vaunuja. Muutakaan tilaa ei ole. Tai no, on pyöräkellari, mutta se on todella hankalassa paikassa, vielä yhdet ylimääräiset rappuset alas ja aivan tupaten täynnä pyöriä sekin. Rattaita on kielletty säilyttämästä siellä. Aina välillä talkkari laittaa ilmoitustaululle huomautuksen asiasta. Jonkun ajan päästä se unohtuu.

Joo. Ymmärrän, että vaunut voivat olla vakava tulipaloriski. Mutta... millä tavalla eri riski on, että jouluna samassa käytävätilassa pidetään kuukauden verran muovista kuusta koristeineen? Tai että ihmisillä on ovikoristeita ovessa ympäri vuoden? Kukaan ei näistä valita eikä tulisi mieleenkään valittaa.

Meillä tuotiin vaunut sisään, oli helppo tuoda, kun asutaan ensimmäisessä kerroksessa. Mutta hyvin ymmärrän, ettei helppoa ole, jos on kaksi pientä lasta ja esim. tuplarattaat, jotka eivät välttämättä mahdu hissiin tai ainakaan itse et mahdu hissiin vaunujen kanssa. Vietkö ensin lapset kahdeksanteen kerrokseen ja jäät yksin odottamaan sinne, kun haet vaunut vai toisin päin?
 
"hih"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161759:
Mitä jos se pari vuotias ei haluasi kulkea mukana rappuja,jos jo pelkkä ylös asti pääseminen olisi vauvan kanssa työn ja tuskan takana?
Mitä jos pari vuotias ei olisikaan kiltti vaan kehittelisi jonkin vaarallisen tai muuten vaan järjettömän tempauksen kotona,kun rusinoiden syönti ei kiinnostanutkaan?
tai jos sen raskaana olevan toinen jalka ois amputoitu.. tai käsi.. tai molemmat jalat.. aattelepa sitten :D
 
[QUOTE="vieras";24161856]Hmm. Ei tämä nyt ole ihan noin mustavalkoinen asia kuin ap antaa ymmärtää. Meidänkin talossa rappusten alla säilyttävät vaunuja. Muutakaan tilaa ei ole. Tai no, on pyöräkellari, mutta se on todella hankalassa paikassa, vielä yhdet ylimääräiset rappuset alas ja aivan tupaten täynnä pyöriä sekin. Rattaita on kielletty säilyttämästä siellä. Aina välillä talkkari laittaa ilmoitustaululle huomautuksen asiasta. Jonkun ajan päästä se unohtuu.

Joo. Ymmärrän, että vaunut voivat olla vakava tulipaloriski. Mutta... millä tavalla eri riski on, että jouluna samassa käytävätilassa pidetään kuukauden verran muovista kuusta koristeineen? Tai että ihmisillä on ovikoristeita ovessa ympäri vuoden? Kukaan ei näistä valita eikä tulisi mieleenkään valittaa.

Meillä tuotiin vaunut sisään, oli helppo tuoda, kun asutaan ensimmäisessä kerroksessa. Mutta hyvin ymmärrän, ettei helppoa ole, jos on kaksi pientä lasta ja esim. tuplarattaat, jotka eivät välttämättä mahdu hissiin tai ainakaan itse et mahdu hissiin vaunujen kanssa. Vietkö ensin lapset kahdeksanteen kerrokseen ja jäät yksin odottamaan sinne, kun haet vaunut vai toisin päin?[/QUOTE]

Kai teillä kotona lapsille kunnon sängyt on? Niihin sitten laitat odottamaan ja haet vaunut ylös.
Ei ne lapset siihen vahingoitu vaikka nyt suoraa huutoa parkuisivatkin minuutin pari.
 
[QUOTE="vieras";24161880]No ei kai ne itsestään syty palamaan? Ei kai kukaan muutenkaan toivo tulipaloa kenenkään taloon, eihän?[/QUOTE]

Mä en ainakaan ole toivonut kenenkään taloon tulipaloa. Lue ihan oikeesti tekstit kunnolla.
Totesin vain, että "voi mieli muuttua jos omalle kohdalle napsahtaa", ja lisäsin vielä "toivottavasti ei".
 
No ei kai ne rattaat itsekseen palamaan syty! En asu kerrostalossa mutta musta ois kohtuutonta määrätä raahaamaan rattaat vaikka kolmanteen kerrokseen ja ahtaaseen kerrostalokodin eteiseen. Se on pahempi turvallisuusriski jos hellä syttyy tulipalo eivätkä pääse asunnosta ulos kun rattaat tukkivat kulkutien. Vai olkkariinko ne kuraiset rattaat pitäis viedä?
 

Yhteistyössä