Mikä sellaisia ihmisiä vaivaa, jotka haluavat koko ajan huomiota? Kehuvat itseään, ja kalastelevat kehuja. Narsismi?

  • Viestiketjun aloittaja mie vain kyselen
  • Ensimmäinen viesti
mie vain kyselen
fb:stä tietenkin kysymys..

Mietin vain mikä pakko on olla koko ajan esillä. Päivityksiä siis päivittäin, oman elämän hehkutusta, jne..ja ihkutus meininkiä, sellainen pieni fanipiiri ympärillä.

Onko tämä normaalia aikuisen naisen käytöstä?...
 
Omalla kaverilistallani on myös tämmöinen tapaus. Hänen kohdallaan veikkaan heikkoa itsetuntoa, koska tilapäivityksissä on todistelun makua. Vähän väliä hehkutellaan kuinka on ollut reipas ja mitä kaikkea on päivän aikana tehnyt. En usko, että kyseinen henkilö oikeasti on niin tehokas ja olenkin itse saanut ihan eri kuvan. Pätemistä se vain on.
 
Mep
Osittain samaa huomionkeruu-porukkaa ovat ne, joiden päivitykset on tyyliin " ihanaa tänään" tai "15min aikaa laittautua"....oikein ventataan, että JOKU kysyis jatkokyssäreitä niin pääsis taas vihjailemaan lisää ja lopulta 15 viestin jälkeen ehkä kertoo mistä olikaan kyse.
Mieluummin luen heti asian tai olen lukematta.
 
Itse en siis itseäni jaksaisi kehua päivästä toiseen. Eikö luulisi että se alkaa kyllästyttää?
Ilmeisesti kaikkia ei kyllästytä. :D

Mutta ei tuo mikään pelkkä nykyajan ilmiö ole, vaikkakin netti ja fb mahdollistavat ja helpottavat tuota huomion kalastelua. Muistan jo omasta lapsuudestani ja nuoruudestani tyyppejä jotka olivat vastaavanlaisia.
 
Mun exä on sellanen. Ei siis fb:ssä vaan ihan livenä. Vieläkin jos tulee sen töistä puhe niin paasaa tunnin verran siitä miten sitä siellä vaan kehutaan hirveesti, miten se ja sekin sanoi et kyllä se on vaan älyttömän hyvä jne. jne. paasais pitempäänkin jos antaisin. Jos joku pomo on joskus erimieltä kun se tai se saa joltain kritiikkiä niin se ei ole ikinä sen vika, vaan pomo on idiootti ja ettii jo toista duunia kun jaksa sellasen kanssa olla samassa duunissa.

Aattelen nykyään et se on jääny jostain tärkeestä lapsena paitsi tai jotain. On kyllä tosi rasittava ihmistyyppinä.
 
Epänormaali
Ensinnäkin määrittele Normaali aikuinen nainen...
Itse asiaan.. Mä päivittelen toisinaan usein FB:tä, jos siihen on mahdollisuus. Eipä kyllä oo tainnut koskaan olla päivitystä kahtena peräkkäisenä päivänä, mutta musta on kiva lukea muiden positiivisia päivityksiä ja itse teen sellaisia myös. Ne piristää päivää. Kuka "normaali" laittaa johonki fb:n peräpukamavaivoistaan,parisuhdeongelmista tai alkoholisoituneesta enostaan juttuja? Eikö koko jutun idea oo kertoa vähän elämänsä kulusta ja jos siitä saa hauskan tai posiitivisen päivityksen niitä on IHANA lukea. Itse kehun aina kun siltä tuntuu ja oikeasti ihailen monia ihmisiä, jotka jaksavat päivittää mukavia asioita narinoiden sijaan. Positiivisuus ei ole sairaus!
Ja olepa varoivainen sen diagnoosi-intosi kanssa, ellet ole psykiatri(mitä en kommettisi perusteella todellakaan usko) Narsistit ovat usein esim. sarjamurhaajia. Uskotko että tämä fb-kaverisi voisi tappaa jonkun kylmäverisesti ilman tunteita? Todellako hän on narsisti positiivisten päivitysten takia?
Ihan oikeasti, eiköhän se ole tämän alkuperäinen kirjoittaja, jonka pitäisi miettiä mikä sitä omaa päänuppiaan niin kiristää, että positiivisuus leimataan sairaudeksi.
UGH. olen puhunut. Ja pahoillani avautumisesta, tämän suomalaisten perussairaus, jatkuva nyrpistely ja toisten mollaaminen vaan tulee korvista jo pihalle!
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
mie vain kyselen
Ei puhuta palstan ihmisistä, eikä Mummeliisankaan tarvitse tehdä vastahyökkäyksiä;)

En vain itse ymmärrä sitä itsensä hehkuttamista, jota täytyy tehdä päivittäin. En ole positiivisuutta vastaan, tai iloisia fb päivityksiä vastaan. Vaan aidosti ihmettelen kuinka epävarma ihmisen pitää olla, että joka päivä pitää kehua itseänn fb;ssä. Eikö se jo ala tuntua nololta ihan itsellekin, vai eivätkö he huomaa sitä???
 
Ei puhuta palstan ihmisistä, eikä Mummeliisankaan tarvitse tehdä vastahyökkäyksiä;)

En vain itse ymmärrä sitä itsensä hehkuttamista, jota täytyy tehdä päivittäin. En ole positiivisuutta vastaan, tai iloisia fb päivityksiä vastaan. Vaan aidosti ihmettelen kuinka epävarma ihmisen pitää olla, että joka päivä pitää kehua itseänn fb;ssä. Eikö se jo ala tuntua nololta ihan itsellekin, vai eivätkö he huomaa sitä???
Ymmärsin ettei kyse ollut palstan ihmisistä vaan jostain facebooktutustasi.
Silti en ymmärtänyt, että miksi koet tarpeelliseksi hakea diagnoosia sille, että päivittää seinäänsä toisin kuin sinä?
 
Mikä vaivaa? Terve itsetunto!!!

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen elämäänsä ja saavutuksiinsa, tavalliseen arkeen tai menestykseen työssä? Oletko kateellinen? Vai onko se edelleen niin, että jos menee hyvin, ni sitä ei nyt ainakaan ääneen saa sanoa, pitää vaan vähätellä itseään ja saavutuksiaan ja elämän pitää olla lähtökohtaisesti paskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa ja dipt
"vieras"
Minä miettisin enemmän sitä että mikä vaivaa ihmistä, joka kaipaa diagnoosia toiselle sen vuoksi, että tämä päivittää facebookiaan omalla tavallaan?

:D
No sinä nyt oot sinä, tietysti mietit eri asioita kuin ap, mutta annetaan ap:n miettiä ihan rauhassa niitä asioita, jotka häntä mietityttää, eiks je.

Ei kai täällä ajatuspoliiseja toisillemme olla.
 
"vieras"
Mikä vaivaa? Terve itsetunto!!!

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen elämäänsä ja saavutuksiinsa, tavalliseen arkeen tai menestykseen työssä? Oletko kateellinen? Vai onko se edelleen niin, että jos menee hyvin, ni sitä ei nyt ainakaan ääneen saa sanoa, pitää vaan vähätellä itseään ja saavutuksiaan ja elämän pitää olla lähtökohtaisesti paskaa.
Onko se tervettä? Oletko varma?
Terve ihminen ei tarvitse muita vakuuttaakseen itseään siitä, miten hyvä on.
Terve ihminen tietää sen itse, eikä tarvitse joka päivä vahvistusta omasta olemassaolostaan.
 
"vieras"
Mikä vaivaa? Terve itsetunto!!!

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen elämäänsä ja saavutuksiinsa, tavalliseen arkeen tai menestykseen työssä? Oletko kateellinen? Vai onko se edelleen niin, että jos menee hyvin, ni sitä ei nyt ainakaan ääneen saa sanoa, pitää vaan vähätellä itseään ja saavutuksiaan ja elämän pitää olla lähtökohtaisesti paskaa.
Toki saa ja pitääkin.
Kovin "terveeltä" itsetunnolta ap:n kuvailun kaltainen käytös ei tosin vaikuta.
Pakonomainen hehkutus kun usein kielii jonkinasteisesta tyytymättömyydestä. Poikkeuksiakin varmaan on. En vain itsetiedä yhtään.
 
[QUOTE="vieras";27532580]Onko se tervettä? Oletko varma?
Terve ihminen ei tarvitse muita vakuuttaakseen itseään siitä, miten hyvä on.
Terve ihminen tietää sen itse, eikä tarvitse joka päivä vahvistusta omasta olemassaolostaan.[/QUOTE]

Mutta jos se ihminen päivittää Facebookiin, että "sain tänään kehuja töissä!" tai vaikka että "tulin taas huomanneeksi, että olen tosi hyvä työssäni!" tai vaikkapa "olen onnistunut laihduttamaan 20 kiloa vuoden vaihteesta!", niin miten sä määrittelet tuon kehujen kalasteluksi? Eikö se ole ihmisen riemua omasta onnistumisesta jota ainakin mun olis aika helppo käydä tykkäämässä.

Mitä sinne naamakirjaan sitten saa kirjoittaa? Kyllä mä ainakin hehkutan onnistumiseni, joskin kerron sit myös sen, jos on paska päivä.
 
epänormaali
Ei puhuta palstan ihmisistä, eikä Mummeliisankaan tarvitse tehdä vastahyökkäyksiä;)

En vain itse ymmärrä sitä itsensä hehkuttamista, jota täytyy tehdä päivittäin. En ole positiivisuutta vastaan, tai iloisia fb päivityksiä vastaan. Vaan aidosti ihmettelen kuinka epävarma ihmisen pitää olla, että joka päivä pitää kehua itseänn fb;ssä. Eikö se jo ala tuntua nololta ihan itsellekin, vai eivätkö he huomaa sitä???

No mutta mikä siinä on ongelma? Jos joku todella on niin epävarma, niin ole hyvä ja empaattinen ihminen ja kehu häntä jostain, mistä rehellisesti hänessä pidät. Eikö ole oikein koittaa silloin tukea toista? Mistä sinä edes tiedät mistä tää epävarmuus johtuu, ehkä häntä on satutettu joskus pahoin? ehkä häntä on aikoinaan koulukiusattu? Jos hän on epävarma ja hakee itsetunnonkohotusta ja toisten hyväksyntää sieltä mistä sitä saa, ystäviltään ja tutuiltaan, niin mikä siinä on niin kamalaa? Ehkä itse olet niin järkyttävän itsevarma, ettei rakkautesi itseesi järky missään tilanteessa, etkä koskaan tunne epävarmuutta.. Onnea vain sinulle, mutta kaikki ei ole niin onnekkaita. Älä lyttää siis heikompiasi. Anna heille sitä hyvää mitä kykenet, et voi koskaan tietää tarvitsetko itse vielä elämässäsi samanlaista hyväksymisen tunnetta, jota fb-kaverisi tällä hetkellä hakee...
 
"vieras"
Mutta jos se ihminen päivittää Facebookiin, että "sain tänään kehuja töissä!" tai vaikka että "tulin taas huomanneeksi, että olen tosi hyvä työssäni!" tai vaikkapa "olen onnistunut laihduttamaan 20 kiloa vuoden vaihteesta!", niin miten sä määrittelet tuon kehujen kalasteluksi? Eikö se ole ihmisen riemua omasta onnistumisesta jota ainakin mun olis aika helppo käydä tykkäämässä.

Mitä sinne naamakirjaan sitten saa kirjoittaa? Kyllä mä ainakin hehkutan onnistumiseni, joskin kerron sit myös sen, jos on paska päivä.
En ole sama vieras, kenelle vastasit, mutta toi "tulin taas huomanneeksi, että olen tosi hyvä työssäni!"ilman sarkasmia siis, antaa vaikutelman pikkuisen k***ipäisyyteen vivahtavasta luonteesta.
Siis se, että kirjoittaa noin feisbuukkiin :D
Nuo muut esimerkit sen sijaan ovat aivan peruskivoja.
 
"vieras"
No mä teen tota ihan vaan vitsinä + siksi koska tiedän että se monia ihmisiä ärsyttää ja tykkään ärsyttää. :p Osaan kyllä olla asiallinenkin, mutta suurin osa mun jutuista, sekä Facebookissa että irl, on huumoria. Samalla tulee testattua muiden huunorintaju. :D
 
hei kamoon:D
Mikä vaivaa? Terve itsetunto!!!

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen elämäänsä ja saavutuksiinsa, tavalliseen arkeen tai menestykseen työssä? Oletko kateellinen? Vai onko se edelleen niin, että jos menee hyvin, ni sitä ei nyt ainakaan ääneen saa sanoa, pitää vaan vähätellä itseään ja saavutuksiaan ja elämän pitää olla lähtökohtaisesti paskaa.
Ei terveen itsetunnon omaavan ihmisen tarvitse kerjätä huomiota ja kehuja, koska hän tietää olevansa hyvä ja hyväksytty, luonnehäiriöiset ja huonon itsetunnon omaavat ihmiset jotuvat tuomaan itseään tykö.
 

Yhteistyössä