Ja aina jos oot käyny ulkomaanreissussa. Ainakin mun työnantaja vaatii.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Ja tuo pitää kuulemma uusia kahden vuoden välein.
Siinä on omat juttunsa, jos oli alle 4 päivää (en muista varmaksi ) pohjoismaissa niin ei mun muistaakseni tarvinnut. Mutta pidempi matka ja johonkin muualle niin sitten pitää uusia.Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Ja aina jos oot käyny ulkomaanreissussa. Ainakin mun työnantaja vaatii.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Ja tuo pitää kuulemma uusia kahden vuoden välein.
Joo ei pohjoismaihin eikä Viroon tarvi.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Siinä on omat juttunsa, jos oli alle 4 päivää (en muista varmaksi ) pohjoismaissa niin ei mun muistaakseni tarvinnut. Mutta pidempi matka ja johonkin muualle niin sitten pitää uusia.Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Ja aina jos oot käyny ulkomaanreissussa. Ainakin mun työnantaja vaatii.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Ja tuo pitää kuulemma uusia kahden vuoden välein.
Mäkin olin alkuvuodesta Espanjassa työharjoittelussa ja kyllä sen jälkeen piti toimittaa kouluun uus todistus.
Tuo näytteenotto tapa ja purkki ei ole joka paikassa sama. Ei täällä ainakaan tuollaista ole kuin sä kuvailit.Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä![]()
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
Täällä ei ole purkissa mitään hyytelöä, vaan se on tyhjä. Mukana ei myöskään tule mitään pumpulipuikkoa. Purkin kannessa on "tikku", jolla otetaan pieni "kökkäre", kansi kiinni, tikku jää siis purkin sisään; on kannessa kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä![]()
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
Täällä on just tuollainen systeemi. Se tikun pää on vähän sellainen lusikan tapainen.Alkuperäinen kirjoittaja essi:Täällä ei ole purkissa mitään hyytelöä, vaan se on tyhjä. Mukana ei myöskään tule mitään pumpulipuikkoa. Purkin kannessa on "tikku", jolla otetaan pieni "kökkäre", kansi kiinni, tikku jää siis purkin sisään; on kannessa kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Eli vaihtelee hieman käytännöt ilmeisesti.
Labraan. Ja se näyte säilyy tutkimuskelpoisena noin vuorokauden.Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:ja minne se pitää ees viedä ? siis minne sinne sairaalaaDD
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:siis ei sitä koko aamupaskaa tarvi sinne purkkii yrittää mahduttaa, vaan riittää että saat siitä pienen kökkäreen näytteeksi. Ainakaan täällä tampereella ei tarvita koko läjää.