Mikä SALMONELLATODISTUS?!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kakkaat purkkiin, viet näytteen tarttuvien ja trooppisten tautien labraan (täällä ainakin viedään sellaiseen), ja saat salmonellatodistuksen. Siis sen, että sulla ei oo salmonellaa. Tarvitaan, jos työskentelet elintarvikkeiden parissa, ja muissakin ammateissa joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Ja tuo pitää kuulemma uusia kahden vuoden välein.
Ja aina jos oot käyny ulkomaanreissussa. Ainakin mun työnantaja vaatii.
Siinä on omat juttunsa, jos oli alle 4 päivää (en muista varmaksi ) pohjoismaissa niin ei mun muistaakseni tarvinnut. Mutta pidempi matka ja johonkin muualle niin sitten pitää uusia.

Mäkin olin alkuvuodesta Espanjassa työharjoittelussa ja kyllä sen jälkeen piti toimittaa kouluun uus todistus.
 
CC-
siis ei sitä koko aamupaskaa tarvi sinne purkkii yrittää mahduttaa, vaan riittää että saat siitä pienen kökkäreen näytteeksi. Ainakaan täällä tampereella ei tarvita koko läjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Ja tuo pitää kuulemma uusia kahden vuoden välein.
Ja aina jos oot käyny ulkomaanreissussa. Ainakin mun työnantaja vaatii.
Siinä on omat juttunsa, jos oli alle 4 päivää (en muista varmaksi ) pohjoismaissa niin ei mun muistaakseni tarvinnut. Mutta pidempi matka ja johonkin muualle niin sitten pitää uusia.

Mäkin olin alkuvuodesta Espanjassa työharjoittelussa ja kyllä sen jälkeen piti toimittaa kouluun uus todistus.
Joo ei pohjoismaihin eikä Viroon tarvi.
En ajatellu niitä ulkomaan matkoina :D
 
fiona
niin kun kuulin jutun jossa vahnan papan piti viedä paska näyte labraan olivat sanoneet että aamupaskaa ja viikon päästä tuotte näytteen labraan.Pappa oli viikon ajan sontinut joka aamu ämpäriin ja vienyt ämpärin labraan.
 
Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä :D
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:
Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä :D
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
Tuo näytteenotto tapa ja purkki ei ole joka paikassa sama. Ei täällä ainakaan tuollaista ole kuin sä kuvailit.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:
Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä :D
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
Täällä ei ole purkissa mitään hyytelöä, vaan se on tyhjä. Mukana ei myöskään tule mitään pumpulipuikkoa. Purkin kannessa on "tikku", jolla otetaan pieni "kökkäre", kansi kiinni, tikku jää siis purkin sisään; on kannessa kiinni.

Eli vaihtelee hieman käytännöt ilmeisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Anskulainen:
Menet terveyskeskukseen ja sanot että tarvitset salmonella todistuksen. Antavat näyteputken, jossa on jotain kirkasta hyytelöä pohjalla sekä näytteen otto pumpulipuikon. Sitten kun ulostat pyöräytät puikkoa ulosteessa ja laitat sinne putkeen ja kuskaat labraan.
Neuvovat kyllä siellä tk:ssa. Eikä tosiaan tarvii koko paskaa, ei edes kökkärettä :D
Satun tietämään tästä aiheesta aika riittävästi kun onnistuin tuon salmonellan kerran thaimaasta saamaan ja ai että oli kivaa ja sai sit pikkusen noita kontrollinäytteitä kuskata :kieh:
Täällä ei ole purkissa mitään hyytelöä, vaan se on tyhjä. Mukana ei myöskään tule mitään pumpulipuikkoa. Purkin kannessa on "tikku", jolla otetaan pieni "kökkäre", kansi kiinni, tikku jää siis purkin sisään; on kannessa kiinni.

Eli vaihtelee hieman käytännöt ilmeisesti.
Täällä on just tuollainen systeemi. Se tikun pää on vähän sellainen lusikan tapainen.
 
mimmi
pitääkö sinne mennä ennenkö paskoo koko purkkii vai minne laittaakaa sen. Pitääks mun eka mennä sairaalaa hakee joku ihme putkilo ja sitte paskoo vai voinko vaa viedä sen jossai purkis ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
siis ei sitä koko aamupaskaa tarvi sinne purkkii yrittää mahduttaa, vaan riittää että saat siitä pienen kökkäreen näytteeksi. Ainakaan täällä tampereella ei tarvita koko läjää.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ei siihen riitä se näytepurkki vaan sit tarttee jo eväsrasian :LOL:
 

Yhteistyössä