Mikä saa kotiin hyvän tuoksun?

  • Viestiketjun aloittaja vvierasss
  • Ensimmäinen viesti
vvierasss
Miksi jotkut kodit tuoksuvat "ihanille"? Vaikka koti olisi vanhakin niin siellä leijuu sellainen "karkkimainen" hyvä tuoksu. Mikä saa sinun kotisi tuoksumaan hyvälle?
 
Meillä tuoksuu mun mielestä hyvältä, kun täällä ei oikeastaan tuoksu juurikaan miltään. Meidän kodin ominaistuoksu on tosi mieto ja neutraali, mutta ihana, kodin tuoksu. :heart: Inhoan pesuaineiden hajua, joten pyykit pestään tuoksuttomilla aineilla. Ja muutkin pesuaineet on mietoja tuoksultaan. En tiedä, mikä meillä tuoksuu, joten en osaa vastata sun kysymykseen. :D
 
En ikinä olis uskonut,että sanon ääneen, mutta Partyliten kynttilät.

Ainakin mun nenälleni sopivat tuoksut, ei sellaiset 'pistävät' kuin jotkut (antakaa anteeksi, kovasti koetin ponnistella...... markettituoksut).
 
dfnht
Säilyttämällä ruohonleikkuria ja auton renkaita olohuoneessa, sillä saa aikaan hajun josta miehet tykkää. Lisäpojot saa ripustamalla käytettyjä ja likaisia stringejä sekä vanilijawunderbaumeja roikkumaan lampusta. Muista keittää myös kahvit ja tarjota olutta.
 
efjiwiohgo
Öö, mä kyllä poltan tupakkaa ;) Ja haistan oikein hyvin sen kuvottavan lemun.
Lemmikkini ei löyhkää.

Olen yliherkkä haistamaan, usko pois.
Pyh. Eläimet haisevat ja piste.

Myös elukoiden tarpeet ja eritteet haisevat aivan saatanan pahalle ja sitä kuolaa, kusta ja paskaa sekä ulkkoa tuotua muuta sontaa on kaikki kodin pinnat täynnä vaikka niitä moppailisi puolen tunnin välein.
 
"mami"
Meillä tuoksuu "eimillekään" ja aavistuksen raikkaalle pesuaineelle, itse ainakin tykkään oman kodin tuoksusta :) tekstiilien tuuletus, pintojen pesu, hyvä ilmanvaihto ja pölyä keräävien juttujen minimointi on meillä aseena lemua vastaan.

Tupakoitsija ja herkkä hajuaisti, ihan miten vaan :D jos vapaaehtoisesti nakkaa röökin nenän alle, ei todellakaan ole herkkänenäinen! Kyllä se käry vaan on niin kammottava.

Lemmikkikodit haisevat poikkeuksetta. Niistä lähtevä karva, eritteet ja hilse eivät vaan mitenkään ole hajuttomia, vaikka niitä pintoja kuinka jynssäisi. Totta kai lemmikinomistajatitse ovat tottuneet siihen hajuun, mutta haistaahan sen jos talossa on lemmikkejä.
 
Foortti harmaana
Tuuletus, tuuletus ja tuuletus.
Lisäksi meillä esim talon ilma muuttui radikaalisti, kun tehtiin remppaa (vesivahinko) ja tuli huippuimuri kylppäriin.
(Ei ilmastointilaitetta, pelkkä imuri)
 
.,,,,.,
Kaverilla haisi aina ennen todella hyvä tuoksu, hankittuaan niin kissan, että koirankin pidän tyyliin nenästä kiinni kun siellä käyn. Haisee todella vahva kissan kusi, ja "märkä koira". On todella vastenmielinen haju heti kun oven avaa.
 

Yhteistyössä