Mikä rotu mielestäsi lapsirakkain?

• Viestiketjun aloittaja Omenankukka
  • Ensimmäinen viesti
leo äiti
Meillä leonbergi uros 2v ja leikattu sekarotunen narttu1v(collie/kultainennoutaja).Eivät olleet ennen kauheesti lasten kans.mut ku poika synty 5kk sit,aivan mahtavan hyvin tottunut ja sopeutunut.tarkistavat aina sisään tullessa et poika on tallella,mut muuten ei kauheesti välitä pojasta.

Meille hankittiin vuosien tauon jälkeen koira, kun poika täytti kax vuotta.
Olen entinen(ja ikuinen) bokseri-ihminen, mutta tiesin, mutta tiesin, ettei lapsen ohella aika riitä touhuta koiran kanssa niin paljoa, kun touhukas bokseri vaatisi. Halusin kuitenkin ison koiran, ja päädyttiin newfoundlandin koiraan. Pomminvarma lapsikoira! Pitkäpinnaisuus lukee rotumääritelmässäkin, ja sitä sillä kyllä on. Ja se uskomaton rauhallisuus, mikä koiran luonteessa vallitsee.. se ei hätkähdä mistään! Muuten ei kyllä mikään flegmaattinen tapaus, vaan ihan aktiivinen.
Ollut pojalle hirmusti seurana. Ja se mikä on aina ollut mukavaa, että koira on niin iso, että sen kanssa voi surutta painia ja maata päällä ilman, että se suurinpiirtein edes huomaa. Ainoa miinuspuoli, että nöffi ei itse tajua olevansa 65kg iso, vaan pitää itseään sylikoirana,ja joskus pihalla on koollaan juossut muksun kumoon ihan vaan ohimennen.
Nyt lisäksi 5kk ranskanbulldoggi-vauva, mikä rakastaa lapsia ja yleensäkin ihmisiä ylikaiken. Tästä pikkukaverista poikani, nyt 4,5v. on aivan haltioissaan. Tämän kanssa kun voi taas leikkiä eri leikkejä kuin ison kanssa. pussaavat, juoksevat, makoilevat, ovat kuin paita ja peppu.
Ja siinä olen kyllä eri mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa, että kaikista koirista EI saa lapsirakkaita, vaikka kuinka pennusta asti olisi yhdessä. Joillekin koirille ei vaan muodostu sellaista mieltymystä lapsiin.

örkkipörkki
Meillä häärää kaksi kultaistanoutajaa ja ovat aivan ihania luonteeltaan. Olivat meillä jo ennen lapsia ja hyvin ottivat lapset vastaan. Nykyään, jos koirat eivät ole reissussa matkassa, ne menevät ensimmäisenä tervehtimään lapsia (taidetaan me aikuiset olla aika kalkkiksia koirien mielestä) :D

Ulkonakin koirat ja lapset menevät yhdessä mylläkässä pitkin pihaa. Mäenlaskussakin koirien pitää olla mukana. Parasta leikkiä on kuoppien kaivaminen niin maahan kuin lumeenkin.

Meillä on BICHON FRISE, vaatii kyllä emännältä työtä turkin hoidossa, mutta lasten kanssa täydellinen kaveri. Joskus kun koiraa otettiin niin ei voitu ottaa kovin isoa koiraa, koska koko perheen kanssa reissaaminen jossa koira myös lähes aina mukana. Olisi ollut mahdotonta, koska takaluukkuun ei mahtuisi rattaat, laukut sekä joku iso koira. Olisin halunnut isomman kokoisen koiran, mutta se ei ollut mahdollista. Olen silti valintaamme todella tyytyväinen, aivan ihana!!

meillä labradorinnoutaja.. väriltään keltainen.. erittäin sopeutuvainen ja kiltti. Ei ole ees kertaakaan murissut kenellekään..ikinä!! Lapset on retuuttanu korvista ja hännästä ja jopa kerran lapsi yritti laittaa peräaukkoon muovitikunkin eikä koira ollut moksiskaan.. minä kyllä olin!!! Suosittelen.. tietysti riippuu kasvatuksesta millainen koirasta tulee.

Yhteistyössä