Mikä pyhä on viikonloppuna kun lapsilisät tulee jo pe 23.11?

• Viestiketjun aloittaja "Maatushka"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;27553596:
Noinhan se on arki on arki eikä sunnuntai ole arkipäivä, vaikka kaupat ovatkin auki :)
siis sunnuntai on aina pyhäpäivä, ja arkipyhä on sitten arkipäivään osuva pyhäpäivä, kuten vaikka helatorstai tai loppiainen tai helluntai tai tapaninpäivä yms. Ymmärrätkö? Googletapa arkipyhä niin varmaan saat paremman selityksen :)

[QUOTE="Lissu";27553650]Mä luulen että tämä on tehty ajatuksella... rahat säilyy opiskelijoiden kätösissä paremmin maanantaina kuin perjantaina. :D[/QUOTE]

Joo tuollaanen ajatus siinä varmaan onki, mutta sitte on opiskelijoita joilla on lapsia ja opintotuki menee lasten ruokaan yms. Silloon pistää kyrsimään oikeen pahasti.

[QUOTE="vieras";27553653]siis sunnuntai on aina pyhäpäivä, ja arkipyhä on sitten arkipäivään osuva pyhäpäivä, kuten vaikka helatorstai tai loppiainen tai helluntai tai tapaninpäivä yms. Ymmärrätkö? Googletapa arkipyhä niin varmaan saat paremman selityksen :)[/QUOTE]

Taisit lainata hiukan väärää tekstiä :) Mä kyllä YMMÄRRÄN mikä on arkipyhä ja mikä on pyhäpäivä ja myös näiden eron

.,.
[QUOTE="Lissu";27553650]Mä luulen että tämä on tehty ajatuksella... rahat säilyy opiskelijoiden kätösissä paremmin maanantaina kuin perjantaina. :D[/QUOTE]

Juu, ja näin myös eläkeläisiä suojellaan. Työeläkkeen maksupäivä on kuukauden 1. pv, mutta jos 1. pv on lauantai tai sunnuntai, maksetaan eläke vasta seuraavana maanantaina.

Yhteistyössä