Mikä puuro?

Heippa vaan! Sellasta ajattelin kysäistä, että millä puurolla olette aloitelleet vauvelin kanssa? Meillä tytsky reilut 6kk ja oon jo useempana aamuna/iltana yrittäny tarjota puuroa (aamun hyvä & myllyn paras) mut ei maistu kun lusikallinen tai kaksi.. Vaikka oon laittanu sekaan esim. hedelmää, jukurttia.. Ei vaan maistu. Mut hyvähän se olis puuroa oppia syömään. Elikkäs siis, mitä teillä syödään aamupalaksi ja jos puuroa, niin mitä puuroa? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
 
Kokeile murskata ne hiutaleet melkeen ku jauhoksi, ja keitä niistä se puuro. Ei oo niin kokkareista, ja siitä tulee ikäänkuin vellimäistä. Ja sekaan jotain marjasosetta. Näin meillä ainakin alkoi maistua =)
 
Juu menasinkin kokeilla niillä vauvojen omilla puuroilla mut halvemmaks tulis jatkossa tehdä ihan kaupan hiutaleista.. Okei kokeilen heti aamusta et hienonnan hiutaleet ja laitan paljon sosetta sekaan :) tosi kiva muuten ku näin moni vastas näi nopeesti :heart:
 
Halvimmaksi tulee juu tehdä ihan normihiutaleista, itsekin olen tähtäämässä niihin (poika 7kk). Olen nyt tehnyt puuron noista vauvapuurojauheista.. vai mitä lie hitusia ovat :D , ovat edukkaampia siten kuin ne valmispuuro-tetrat. Tosin meillä nykyään laitetaan semmoisen riisi-pasta iltapuuron sekaan vauvaJUGURTTIA.. aikamoinen cocktail, mutta pojan herkkua :D
 
Me on kokeiltu muutama tetra valmispuuroja ensin, sen jälkeen ostin jotain muksun riisipuurohiutaleita ja piltin kaurapuurojauhoja. Nyt on syöty kohta pari kuukautta ihan mylly parhaan pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa. Laitan ne ensin toviksi likoamaan kylmään veteen, jossa ne sitten keitän. Sekaan jotain sosetta ja hyvin maistuu. Pelkkä puuro ei uppoa.
Välillä olen vaihteeksi antanut myllyn parhaan riisihiutaleista tehtyä puuroa. Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla taas ensin tetrasta neljän viljan puuroa.
Mä en saanu koskaan hienonnettua niitä hiutaleita millään sauvasekoittimella, muuta kun et niitä hiutaleita oli sit koko keittiö täynnä, joten mun mielestä se hiutaleiden liottaminen ja kylmässä vedessä keittäminen on oikein passeli juttu! :)
 
jes kiitti vinkeistä! tuun tänne marmattamaan jos ei homma skulaa ;) mut tytsky on kyl niin kiltti et eiköhän syö ku äiskä oikein nätisti pyytää :LOL: ..nyt unten maille ni kerkee muutaman tunnin nukkua ennenku on tyllerön eka tankkaus.. hyvät yöt kaikille! :hug:
 
Joo tuolleen tulee paljon sileämpi ja pehmeämpi puuro kun laittaa hiutaleet heti kylmään veteen ja antaa sitte kiehua kypsäksi. Sitte sosetta mausteeksi mukaan.

Meillä syöty alusta saakka ihan tavallista puuroa. Kauralla taisin alottaa ja siitä sitte yks kerrallaan muut mukaan. Nyt on joka viljaa paketti ja niistä miksailen eri puuroja aamuisin :) Tyttö nyt kyllä jo 1v1kk.
 
Kaurapuurolla mäkin oon molempien kans aloittanu. Sauvasekoittimella hienonsin hiutaleet jauhoiksi. Noo, tytölle se uppos hyvin ja pian söi ihan tavan kaurapuuroa reippasti. Mut tää kuopus... suu napsahti pian kiinni ja nyt ei mee ku hienot vauvapuurot :whistle: Sihtikurkku muutenkin, ihan erilainen kuin isosiskonsa. No annan nyt noita vauvapuuroja ja yritän myöhemmin uudestaan tavan puuroja.
 

Yhteistyössä