Mikä paras vuodenaika saada vauva? Ja miksi? :)

• Viestiketjun aloittaja ujo
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on yksi talvivauva ja yksi kesävauva. Molemmissa omat hyvät ja huonot puolet. Kesävauvan kanssa helppo ulkoilla, kun ei tarvi pukea paljon. Pitkästä jälkivuodosta oli kamala kärsiä kesän kuumuudessa, samoin raskaudenlopusta ja turvotuksesta.
Talvivauvan kanssa oli raskauden loppu helpompi, mutta sitten oli vaikeampi pakkasessa lähteä liikenteeseen vauvan kanssa. Vaikea päättää mitä pukisi ja pelkäs että vauva saa kylmää.

vieras
Mulla on yksi talvella, yksi kevättalvella syntynt, yksi loppukesällä ja yksi keväällä....kesäraskaus oli musta kaikkein helpoin, ei ollu samanlaista pukeutumisongelmaa kun talvipakkasilla!
Kevätvauvan kanssa oli ihanaa kun koko ajan päivät ja yöt valostui, kesävauvan pukeminen ja uloslähteminen oli helppoa...puolensa kaikissa, mut jos iahn ois itsen päätettävissä, niin en ehkä tuossa loka-joulukuussa haluasi synnyttää!!

juuu
mun mielestä paras aika on alkukevät, vauva on jo muutaman kuukauden kesähelteillä ja ehkä syökin jo joitain soseita, unirytmikin on tasaantunut ym. eikä tarvitse olla kesällä vatsa pystyssä. ainoa miinus oli siinä että kun molemmista paukahdin heinäkuussa raskaaksi niin se pahoinvointi oli kyllä hirveetä helteellä,

vv
Talvella, ehottomasti. Kumpikin lapsista saanut alkunsa keväällä.

Maha ei vielä ollit kasvanut, vaan pysyti pitämään omia nättejä toppeja kesällä, eikä tarvinnut viimesillään tarpoa kuumassa. Tuota pahoinvointia mulla ei onneks koskaan oo ollut.

Meillä sekä kevät että syksy ollut ihan sopivia :)

Riippuu ihan miten sen "laskee" ;)

esim. kun vauva syntyi syksyllä sain olla kotona koko kesän...
syksyllä vielä lämmin keli niin ei tarvinnut pukea niin paljon vaatteita pienelle...
ei tarvinnut ostaa lisää "isoja" vaatteita kun kesällä tarkeni vain t-paidalla ja shortseilla/mekko...
ei tarvinnut miettiä kesähelteillä jos vauva juo tarpeeks, tai jos on liian kuuma yms...

Kevätvauva: vähemmän pukeutumis rumbaa... =isompi jo syksyllä kun viilenee taas...

ja sit kun vauva oppii kävelemään niin ulkona on jo "kuivempi", ei tarvi etsiä talvivaatteet heti ;)

... sinnepäin ;)

kaksi kokemusta
Maaliskuussa tosi hyvä kun loppuraskauden saa "kärsiä" vielä suht vilpoisessa. Vauvan synnyttyä alkaa ilmatkin mukavasti lämmetä ja ulkoilu on helppoa.

Lokakuu on huono. Joutuu kesähelteet viettämään ison mahan kanssa ja kun vauvan kanssa haluaisi liikkeelle, saa sen tehdä alkuun räntäsateessa ja jos lunta sattuu tulemaan, joutuu sitten vetämään rattaita perässään kinoksissa.

mulla yks elokuu, kaks tammikuuta ja yks toukokuu. niistä toi toukokuu on ollut kaikista paras. kun odotin viimeisillään niin ei ollut vielä kauheen kuumaa. mutta sitten oli ihana olla kesä pienen vauvan kanssa, sai ulkoilla mielinmäärin (ei pakkasrajoituksia) ja vauvalle sai pukea vähät vaatteet ja oli mukava liikkua paikasta toiseen kesävaavin kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Talvella, ehottomasti. Kumpikin lapsista saanut alkunsa keväällä.

Maha ei vielä ollit kasvanut, vaan pysyti pitämään omia nättejä toppeja kesällä, eikä tarvinnut viimesillään tarpoa kuumassa.
Sama juttu meillä, ja mun mielestä on ollut kivaa saada kaksi talvivauvaa =)

vieras
Jut mietin että kos kakkosta vois "ajoittaa" niin pitäskö mennä kuin ykkösellä eli loppukesä. Musta se oli kivä siksi kun ei tarvinnut tällätä itelle vaatetta ja sitten lähtö laitoksellekkin oli kiva kun ei tarvinnut pakkasessa kulkea edes autolle. Ja mulle ei olis mitkään muut kuin sandaalit menny jalkaan kun ihan hirvee turvotus oli jaloissa viime kuukaudet (meni vielä yli) VAI johtuko se kamala turvotus sitten kesäkuumasta - ei kyllä sormet turvonnu...muuten en kokenut helteitä pahana.

Oma kullanmuru syntyi toukokuussa ja olin iloinen ettei tarvinnut loppuraskautta olla kesähelteellä.. Sisko sai nuorimmaisensa heinäkuun lopulla ja hänelle se oli "yhtä tuskaa" oli kuuma ja turvotus oli ihan hirmuinen, yötkään ei ollut viileitä.
Omassa raskaudessa oli ihana kun alkuraskauden pahoinvointiin helpotti paljon jo pirteässä syys ilmassa ulkoilu :) Ja kevät vauvalle oli helppo pukea ja ulkoilla sai niin paljon kuin jaksoi :)

Yhteistyössä