Mikä on tympein juttu työsssäsi ?

• Viestiketjun aloittaja onko sellaista
  • Ensimmäinen viesti
Ei se verikokeiden otto ihmeitä tee eikä monenkaan verikokeen tuloksen perusteella pystytä siitä vaan diagnoosia tekemään. Satunnaisesti saattaisi muutama potilas päästä jatkotutkimuksiin ns. turhan verikokeen vuoksi, mutta siinä se. Sinun logiikallasi pitäisi ihmisiä alkaa seulomaan kaikkien mahdollisien sairauksien varalta säännöllisesti. Sitä ei kenenkkän kukkaro kestäisi. Ja edelleenkin säännöt on säännöt, eikä niistä lipsuta kuin poikkeustapauksissa.
Vain luuserit (pelkurit) noudattaa orjallisesti sääntöjä

Kuule, jos potilas / asiakas aiheesta tietää että saattaa vaikka ne kolesterolit olla koholla niin miksei hän voi suoraan sanoa hoitajalle "vedän kuule röökiä kolme askii päivässä ja oon päivittäinen näky tuolla torin grillillä", silloin varmaan pääsis jo syystäkin jatkotutkimuksiin.

Monta asiaa helpottuis kun ihmiset osais suoraan sanoa mikä mättää, hittoako siinä oottelevat että vastapuoli osaa lukea ajatuksia ja tuumaa että tuo ruma finni leuassa johtuneen liiallisesta alkoholin nauttimisesta :whistle:
Minä sanoin aikoinaan ohi neurologin, jotta apella oli korkea kolesteroli ja taustallaan (siis suvussa) aivoinfarktikuolemia.

Se neurologin määrittelemä "pieni häiriö aivoverenkierrossa" kohdattiin siis osaston henkilökunnan taholta vakavana merkkinä mahdollisista tulevista vaikeuksista.
Kun sitten tuli toinen "stroke" niin henkilökunta reagoi välittömästi.
Ohi "ylempiensä".

Nyt - liki 30 v myöhemmin - yhä vielä täysin täysipäinen, joskin jossain määrin dysfaattiinen, appi pitää huolta dementoituneesta anopista palvelukodissa.
Takana yhteistä matkaa heillä reippaasti yli 60 v, melkein 70.

Edessä ei kummallakaan enää pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810472:
Vain luuserit (pelkurit) noudattaa orjallisesti sääntöjä
Eihän niitä tarvitse orjallisesti noudattaa. Joskus niistä on hieman lipsuttava, mutta jokaisen lähetteitä kerjäävän potilaan kohdalla niin vain ei voi tehdä ja jos lipsut yhden kohdalla, niin seuraava vaatii samaa. Jos on jonkun hengestä kyse, niin tilanne on ihan toinen.

Taidat vaan haluta periaatteesta vängätä ;)

piittaamattomat asiakkaat, sotkevat ihmiset.

Ihmiset jotka jättävät vaatteita sovituskoppiin lattioille, vaihtavat menkkasiteensä siellä ja jättävät ne vanhat meille myyjille siivottavaksi.

Mikääään ei ole niin tympeetä kuin tahallinen sotkeminen. Myöskin jonottaminen ei onnistu niin millään. Meillä ku ei toimi ruokakauppojen laki et nopein ensin, vaan me ollaan alettu pitämään huoli siitä et se joka on jonossa seuraavana niin se todella myös pääsee avautuvalle kassalle seuraavaksi.

Sit suututaan kun ohittavaa pyydetään siirtymään jonon perälle. Pysykää siinä jonossa älkääkä risteilkö edes takas.

Eihän niitä tarvitse orjallisesti noudattaa. Joskus niistä on hieman lipsuttava, mutta jokaisen lähetteitä kerjäävän potilaan kohdalla niin vain ei voi tehdä ja jos lipsut yhden kohdalla, niin seuraava vaatii samaa. Jos on jonkun hengestä kyse, niin tilanne on ihan toinen.

Taidat vaan haluta periaatteesta vängätä ;)

Ongelman ydin on kaltaisissasi luuseripelkureissa, jotka ei uskalla tehdä mitään ilman ylempien lupaa, vaan sulkevat silmänsä ja korvansa ja passittavat potilaan takaisin umpityhmäkuurolle lääkärille, joka ei kuuntele potilastaan ja arvovaltansa loukkausta peläten ei tee lähetettä jatkokokeisiin

"vieras"
Mun työssä ärsyttävät Heikkilä-uskovaiset joiden mielestä suunnilleen koko nykyaikainen lääketiede ruokavaliosuosituksista lääkkeisiin ja labratulosten viitearvoihin on pelkkää suurta salaliittoa jolla yritetään tehdä terveistä ihmisistä sairaita lääketehtaiden orjia.

Hittojako sitten hakeutuvat edes julkisen terveydenhuollon puolelle kun diabetekseen ei kelpaa hoidoksi metformiini, laihdutus, liikunta ja terveellinen ruokavalio sillä koko sairaus johtuu vain ja ainoastaan salaliitosta jossa pakkosyötetään(niin kuka?) ihmisille hiilihydraatteja ja soijaa ja lisäaineita ja ties mitä... sama kaikkien muiden kansansairauksien kohdalla toki myös, reumasta verenpainetautiin.

jos kerran pihvinsyönti ja kolme minuuttia kuntopyörää päivässä parantaa kaiken niin pysyisivät himassaan pihvi suussa polkemassa. Jos kerran korkea verenpaine tai kolesteroli ei ole haitallista niin miksi sitten edes hakeutua mittauttamaan niitä, olisi hoitoon halukkaitakin asiakkaita jonoksi asti. jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810526:
Ongelman ydin on kaltaisissasi luuseripelkureissa, jotka ei uskalla tehdä mitään ilman ylempien lupaa, vaan sulkevat silmänsä ja korvansa ja passittavat potilaan takaisin umpityhmäkuurolle lääkärille, joka ei kuuntele potilastaan ja arvovaltansa loukkausta peläten ei tee lähetettä jatkokokeisiin
Selvä pyy :) Tuli yö tuli seuraava päivä eli sinulle on näköjään turha asiasta enempää vääntää, koska et edes halua ymmärtää. Luuseripelkuri en myönnä olevani, mutta sinähän minut tunnet :)

Kassa kaksi
Kassalla olen minäkin.. Se ikäraja homma on tosiaan nyt inhottavin ja sitten se kun sanot asiakkaalle hymyillen ja saat vastaukseksi tylsän katseen ja hein sijaan tylyllä äänellä "pussi". Ei kiitosta eikä heitä. Ilman meitä he eivät saisi ruokiaan. Hiukan arvostusta kehiin!!!

"argh"
Tappouhukset, kiire, kiire ja kiire. Asiakkaat, jotka syyttävät työntekijöitä omista virheistään, uhkaavat tilanteet, huudot ja muut asiakkaiden "käytöhäiriöt", asiakkaat, jotka eivät ymmärrä, että tätä työtä tehdään lain määräämällä tavalla - ei niin, että työntekijät itse soveltavat käytäntöjään.

Hiljaiset illat kun asiakkaita ei käy paljoa. Ikä-, päihtymys- ja välityskontrollointi, se kun ei aina ole kovin helppoa. Se kun ihmiset viitsivät laukoa vanhoja vitsejä luullen, et ovat kamalan hauskoja ja uniikkeja, kukaan muu ei ole varmasti sanonut, että "en ota kuittia, ei mee verotukseen". Riittäähän noita juttuja jotka ärsyttävät välillä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27809692]Kassalla kun joskus olin, niin vittumaisinta oli tylyt asiakkaat.

Nyt olen päiväkodissa, ja vittumaisinta on tylyt vanhemmat.

Vittumaisinta, koska pitää vaan hymyillä ja ymmärtää - vaikka oikeesti tekis mieli näyttää keskaria ja toivottaa suksimaan suohon.[/QUOTE]

Ammattitaitoinen ihminen osaa ajatella tilanteita myös toisen näkökulmasta. Jos olet mielestäsi aina oikeassa ja haluaisit toivottaa asiakkaasi painumaan vittuun niin en yhtään ihmettele miksi sulle ollaan tylyjä.

-.-
"töykeä kassa kehtasi kysyä ikääni. Kyllä nyt se pitäisi nähdä että olen tarpeeksi vanha"
Aika harvat varmasti suuttuu siitä jos heitä luullaan nuoremmiksi kuin mitä he ovat.
Itse ainakin pidän ajokortin ihan hollilla, kun ei koskaan tiedä milloin sitä kysytää. Aik ausein kuitenkin, vaikka olen jo 25v. Hauskaahan se vain on :D Vaikka vähänhän se latistaa kun tietää että myyjä on velvollinen tarkistamaan paperit alle kolmekymppisiltä.

kassa
Tällä hetkellä kaupassa töissä ja eniten ehkä vituttaa just toi ikärajajuttu. Näin pienessä paikassa kun tietää/tuntee lähes jokaisen niin tuntuu turhalta alkaa kyseleen lappuja.

Samaten tympii se, kun asiakkaat lappaa hihnalle sitä tavaraa päällekkäin kun ei jakseta odottaa, sit suututaan kun tavart tippuilee hihnalta ties mihin ja tuotteet hajoo.
Ja se, kun ei voida pakata etukäteen!!! Pahimpaan ruuhka-aikaan joku ostaa yli 100 eurolla ja seisoskelee vaan siinä ku kassakaukalo täyttyy ja jonookin olis. Sit pitää seuraavan asiakkaan odotella kun se yks siellä järjestelee maitopurkkejaan nätisti. Vittu!

sd
Työpari, joka ei hoida osuuttaan ja kuormittaa toiminnallaan (tai toimimattomuudellaan ;) mun työntekoa. Olisi kiva, jos voisi työskennellä itsenäisesti, eikä tarvisi vetää kivirekeä mukanaan.

ArvaaAmmattini
asiakaskunnassa tympeimpiä tapauksia on ne, jotka on saaneet pompottaa kotonaan mennen tullen.

asiakaskunnan omaisista tympeimpiä on ne, jotka ovat sallineet itseään pompotettavan ja vieläpä pitävät omaa kasvatustyötään jollain tavoin edistyksellisenä ja tavoiteltavana.

yök.

"mmm"
Laiska(t) työkaveri(t), jotka käyttävät työaikansa mm. toisten tekemisten tai tekemättömien kyyläykseen ja raportoivat tästä pomolle tai louskuttavat pahaa selän takana toisten kanssa. Ja koska he ovat itse laiskoja, jo se että toinen tekee normaalimäärän töitä, on tästä henkilöstä "aivan liiallista touhotusta ja vouhotusta".
Omassa työssäni on monia negatiivista asioita, mutta ehkä sitä osaa suhtautua niihin vain työhön kuuluvina juttuina... en tiedä.

Yhteistyössä