Mikä on tympein juttu työsssäsi ?

• Viestiketjun aloittaja onko sellaista
  • Ensimmäinen viesti
onko sellaista
Jokaisessa työssä lienee myös niitä huonoja puolia, joten mitkäs itse kullakin ovat niitä juttuja jotka pistävät ärsyyntymään hommissa.

Itse työskentelen kaupassa kassalla ja ärsyttävin juttu hommassa on oikeasti ikärajavalvonta. Yksinkertaisesti siksi, että siinä on käytännössä mahdotonta onnistua kunnolla. kun valvonta perustuu pääsääntöisesti siihen, että koitat ulkonäön perusteella arvata, että minkä ikäinen joku on ja että kannattaako paperit kysyä, niin se onnistumisprosentti ei ole kovin suuri. Ja on se aika noloa kysyä paperit joltain melkein kolmekymppiseltä, kun ei kerta kaikkiaan osaa nähdä kyseisen ihmisen ulkonäöstä hänen ikäänsä, tai sitten yhtä noloa ja ammattitaidotonta päästää tosta noin vaan kaljojen kanssa tiehensä joku aikuisen näköinen 17-vuotias.

Ptäis varmaan alkaa kysyä paperit kaikilta, vaikka kaljan ostaja olisi 90-vuotias. Veikkaanpa tosin , että sen jälkeen ei työt kauan jatkuisi, kun kauppias hukkuisi valitustulvaan aiheesta "töykeä kassa kehtasi kysyä ikääni. Kyllä nyt se pitäisi nähdä että olen tarpeeksi vanha"

"vieras"
Kassalla kun joskus olin, niin vittumaisinta oli tylyt asiakkaat.

Nyt olen päiväkodissa, ja vittumaisinta on tylyt vanhemmat.

Vittumaisinta, koska pitää vaan hymyillä ja ymmärtää - vaikka oikeesti tekis mieli näyttää keskaria ja toivottaa suksimaan suohon.

"laila"
Jokaisessa työssä lienee myös niitä huonoja puolia, joten mitkäs itse kullakin ovat niitä juttuja jotka pistävät ärsyyntymään hommissa.

Itse työskentelen kaupassa kassalla ja ärsyttävin juttu hommassa on oikeasti ikärajavalvonta. Yksinkertaisesti siksi, että siinä on käytännössä mahdotonta onnistua kunnolla. kun valvonta perustuu pääsääntöisesti siihen, että koitat ulkonäön perusteella arvata, että minkä ikäinen joku on ja että kannattaako paperit kysyä, niin se onnistumisprosentti ei ole kovin suuri. Ja on se aika noloa kysyä paperit joltain melkein kolmekymppiseltä, kun ei kerta kaikkiaan osaa nähdä kyseisen ihmisen ulkonäöstä hänen ikäänsä, tai sitten yhtä noloa ja ammattitaidotonta päästää tosta noin vaan kaljojen kanssa tiehensä joku aikuisen näköinen 17-vuotias.

Ptäis varmaan alkaa kysyä paperit kaikilta, vaikka kaljan ostaja olisi 90-vuotias. Veikkaanpa tosin , että sen jälkeen ei työt kauan jatkuisi, kun kauppias hukkuisi valitustulvaan aiheesta "töykeä kassa kehtasi kysyä ikääni. Kyllä nyt se pitäisi nähdä että olen tarpeeksi vanha"
Vähän aiheen vierestä, mutta:
Mua oikeen säälittää meidän lähikaupan kassat, kun joutuvat niitä pelikoneiden käyttäjiä vahtaamaan ja sulkemaan ja avaamaan yhtenään niitä koneita.. Ei tarttis ees olla tavallisessa kaupassa moisia piruja, niin jäisi kaupan kassallekin aikaa palvella asiakkaita sen sijaan, että vahtii alaikäsiä peliriippuvaisia...

Joidenkin ihmisten tietämättömyys siitä, että on olemassa erittäin huonossa kunnossa olevia lapsia ja että nämä tietämättömät tulevat minulle 'opastamaan' mitä ja miten pitäisi tehdä tai toimia.

astalea
Älä ap välitä, melkein kolmekymppistä alkaa jo imarrella paperien kysyminen. 21-vuotias on ylpeä jos ei kysytä.

Omasta työstä en osaa sanoa, on niin mont tympeää juttua...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27809710:
Joidenkin ihmisten tietämättömyys siitä, että on olemassa erittäin huonossa kunnossa olevia lapsia ja että nämä tietämättömät tulevat minulle 'opastamaan' mitä ja miten pitäisi tehdä tai toimia.
Mita Sa teet tyoksesi, Jatka?

Oon kans toisinaan kassalla. Mulla on tapana aika suvereenisti kysellä niitä papereita, vaikka asiakas on näyttänytkin enemmän 23selta ku 17 vuotiaalta. Oon joskus sanonutkin asiakkaalle, jolla ei ole ollu papereita näyttää, ja röökit jäi saamatta, että "minun homma on kysellä papereita ja sun homma on kuljettaa niitä mukana."

• Tykkää
Reactions: Namppis88
aspassa
Teen työkseni asiakaspalvelua perintätoimistossa, joten kaikki asiakkaat, jotka aloittaa huutamalla ja haukkumalla esittämään asiaansa, ovat se tympein osuus. Ei ole minun vika, että asiakkaan lasku on maksamatta ja jos lasku on tullut virheellisesti perintään sen voi asiallisesti selvittää ja antaa pyydetyt tiedot.

Minun työssäni "tympeintä" (ja toisaalta yksi plussista) on totaalinen valvonnan puute.
Saan palkan tuloksista ja jos en tulosta tee, niin palkkaakaan ei tule.
Joskus kaipaisi jotain "tiukkaa tätiä tai setää" selän taakse valvomaan ettei mummeli eksy tuottamattomille sivuille tai omaan kivaan...

:)

Yhteistyössä