Mikä on teidän unelmalapsimäärä?

  • Viestiketjun aloittaja "äitinen"
  • Ensimmäinen viesti
"äitinen"
Siis jos ei olisi mitään taloudellisia tai terveydellisiä esteitä, niin kuinka monta lasta haluaisitte?
Minä haluaisin viisi, ellen enemmänkin, mutta pakko on varmaan "tyytyä" vähempään. Meillä on kaksi lasta ja raskausajat ovat olleet vaikeita. Täytän ensi vuonna 35 ja eipä tässä taida enään kovin montaa lapsentekovuotta olla jäljellä. Mutta toiveissa on vielä ainakin se kolmas. Jos sen jälkeen enemmän lapsia meille siunaantuu, niin sitten olen todella onnellinen.
 
Jos oltaisiin rikkaampia, niin kai me tehtäisiin vielä toiset 3 lasta lisää...3 siis jo on.

Mutta kun ei olla tämän rikkaampia, niin korkeintaan 4 tulee olemaan meidän lapsiluku (paitsi jos kaksoset napsahtaa).

Ikäasiaa en sinänsä mieti. Olen 36 v ja vielä olisi aikaa lisääntyä - ei runsaasti eikä loputtomiin, mutta aikaa kuitenkin :)
 
"äitinen"
Olen minäkin näihin olemassa oleviin jo tyytyväinen ja lapsistani kovin onnellinen. Jotenkin tuntuu vaan, että mahtuisi tähän perheeseen vielä useampikin lapsi. Jos enempää lapsia ei meille kuulu, niin sitten ei kuulu. Mutta haluan ainakin yrittää vielä muutaman vuoden. Haluaisin todella kovasti kokea vauvavuoden taas uudelleen, edes sen yhden kerran.
 
[QUOTE="äitinen";27469147]Olen minäkin näihin olemassa oleviin jo tyytyväinen ja lapsistani kovin onnellinen. Jotenkin tuntuu vaan, että mahtuisi tähän perheeseen vielä useampikin lapsi. Jos enempää lapsia ei meille kuulu, niin sitten ei kuulu. Mutta haluan ainakin yrittää vielä muutaman vuoden. Haluaisin todella kovasti kokea vauvavuoden taas uudelleen, edes sen yhden kerran.[/QUOTE]
Ymmärrän sinua täysin...samoin ajattelin vuosi sitten (no joo, vuosi ja 2 kk sitten). Olin todellakin tyytyväinen kahteen ihanaan lapseeni (täydellisiä nuo ei kyllä ole, mutta kovin ihania), vaan silti halusin vielä yhden, oli tunne että on pakko saada vielä kokea raskaus, synnytys, vauvavuosi, taaperovuosi...
No, nyt meillä on 4 kk ikäinen ihana pikkumies enkä ole sekuntiakaan katunut hänen hankkimistaan :heart:
 
"äitinen"
Välillä pelottaa, että tuleekohan minulle ikinä sellaista tunnetta, että meidän perhe on tässä, ei enään ikinä lisää lapsia. Rakastan vauvoja ja lapsia ja meillä olisi niitä jo varmaan kymmenen, jos minun ei tarvitsisi olla raskaana/ raskausajat olisivat minulle helpompia. Voisin ottaa uuden vauvan joka toinen vuosi...Lähipiirissä on isoja perheitä, jopa kahdeksanlapsisia ja minä olen välillä todella kateellinen. Olisi ihanaa, kun meilläkin olisi niin paljon pieniä talossa!
 
"Sirkkeli"
Niin siis ymmärrän miekin, vaikka sanoin itse että olen tyytyväinen tuohon yhteenkin. Siis kiitollinen siitä, että edes yhden sain. Mutta oli mullä toooosi tosi monta vuotta olo, että mun perheestä puuttuu lapsia. Se oli vaikeaa. Tukalaa. Mutta nyt olen melekein päässyt siitä yli. Tosin se on alkamassa vissiin uudelleen. Varmaan johtuu tuosta ainokaiseni kasvamisesta itsenäiseksi/isoksi.
 
"Mä vain"
Jos kaikki olisi mennyt aikoinaan, kuin "suunnittelin", niin 4 tai enemmänkin. Tulikin takapakkia ja rajusti, lapsettomuus ja avioero jne. Nyt kaiken kokeneena nämä kaksi lasta on suurinta ja ihaninta mitä olen saanut aikaan ja olen äärimmäisen tyytyväinen. (Mies teki sterilisaation, hänellä 5 lasta :) ) Ja en todellakaan aio ""hankkia"" toisten miesten kanssa lapsia.
 
"amm"
yksi on meillä ja ainaisen paasauksen jälkeen että sisarus täytyy olla, on vienyt viimeisetkin halut edes ajatella toista lasta..
itselläni on 6 sisarusta, joita ilmankin voisin helposti elää..
joten en näe sisaruksia rikkautena, päinvastoin..
joten yksi meillä on ja tulee olemaan :)
ja mitä ihanin tyttö onkaan <3
 
lzjdjd
Mä oon aina haaveillu seitsemästä :)
Nyt on viidennen odotus lopullansa. Luulen, että viimeiseksi jää, kun ikä alkaa tulla vastaan ja ja raskaaksi tuleminen on melko vaikeaa.
 
"vieras"
Jos ei olisi taloudellisia / terveydellisiä esteitä olis mun ihanne 6. Tiedä sitten miksi just tuo luku.
Todellisuudessa 4 on mun päämäärä, sitä viimestä alettu just yrittämään :)
 

Yhteistyössä