Mä pesen lähes kaikki 60pesussa. Meidän pojat sotkee uskomattomasti kamppeita ja eivät tahdo puhdistua miedommalla lämmöllä. Jos on vähemmän likasia ni sit 40 pesussa. Mut joskus jotain valkoisia esim sukkia/luutuja/tyynyliinoja pesen 90pesussa.
Ja kun on 8hengen talous ni on kuivausrumpu,ei meilä muuten mahtuis minnekkään kuivumaan ja mä en kuivata pyykkiä muuallako pesuhuoneessa tai saunassa. En voi sietää et telineet on jossain makuuhuoneessa tai olkkarissa.
Taitaa mennä 40 ja 60 asteen kirjopesut aika tasan. Pesen vaatteiden pesuohjeiden mukaan, tosin jotkut 30 asteen vaatteet pääsevät 40 asteen pyykin mukaan. En käytä rumpua, kun sille ei ole tilaa tässä asunnossa :headwall: Kuivaan telineellä.
5 hengen taloudessa pestään 40 ohjelmalla, paitsi lakanat ja pyyhkeet 60. Villapesu sitten vielä erikseen.Yleensä pesen 1.30 h ohjelmalla, mutta jos pyykki likaisempaa laitan ajaksi 2 tuntia. On yhdistelmäkone, mutta harvoin käytän kuivuria, kesällä pyykit kuivuu ulkona (oikeammin ajalla huhtikuu-lokakuu), talvella pesuhuoneessa tai olohuoneen nurkassa.
40 tai 60 riippune mitä pesen ja kuinka likaista. Lyhennettyjä ohjelmia käyttäen. Kuivaan rummussa tai ripusta kylppäriin/telineeseen, taas riippuen pyykistä.
Mä pesen kaikki (erikseen arat materiaalit 30) vaatteet 40 energiaa säästävällä ohjelmalla, tosin petivaatteet sekä pyyhkeet kuudessakympissä ja kuivausrumpuun nakkaan pesun jälkeen kaikki mitkä sen kestää.
40 asteessa peruspyykit, jos on joku vaate mikä vaatii 30 asteen pesua niin sitten pesen koko koneellsen 30 asteessa, yleensä puhdasta tulee silloinkin, lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa. jos vaatteisin jää tahroja niin käsittelen tahranpoistolla ja pesen 60 asteessa jos vaate vain sen kestää.
kuivausrumpua ei oo
Omat vaatteet pääasiassa 30-40 asteessa lyhyellä ohjelmalla (40min), miehen ja lapsen vaatteet 40-60 asteessa tavallisella pesuohjelmalla, koska ovat aina huomattavasti likaisempia kuin omani ja kestävät korkeampia lämpötiloja Ei mulla ole mitään tiukkaa jakoa omille ja muiden vaatteille, vaan luonnollisesti laitan niitä omianikin tavalliseen 40 asteen pesuun jos koneeseen on menossa saman värisiä vaatteita ja on tilaa. Lakanat, pyyhkeet ja rätit 60 asteessa.