mikä on synytys asento esisynnyttäjälle..

Eka synnytys olin haarat levällää,hyvinhän se sieltä tuli ei moittimisti mutta piti puskea enemmän kuin toisella kerralla kun olin kylkiasennossa jolloin "reitti" on suora ja tule myöskin omalla voimalla.

Näin siis mulla :wave:

eva
Jakkaran käyttö tuntuu kuulemma usein parhaalta ensisynnyttäjille, ja itsekin siitä tykkäsin. Mutta parasta olisi kun sitä asentoa saisi rauhassa hakea tuntemusten mukaan siinä tilanteessa, ei sitä etukäteen voi varmaksi sanoa mikä tuntuu kenellekin parhaalta.

elin
Minä kun esikoista synnyttäessäni olisin toivonut jakkarasynnytystä, tokaistiin vain, että "ei ensisynnyttäjät yleensä jakkaralla synnytä" ja minä sitten tyhmänä uskoin ja pakersin väkisin siinä perinteisessä puoli-istuvassa asennossa.
Kakkosta kun menin synnyttämään samaan sairaalaan, kyselin jo ovella jakkaran mahdollisuutta ja kätilö siihen, että tottakai se järjestyy. Kun sitten hänelle kerroin ensisynnytyskokemuksestani, hän oli aivan ihmeissään ja kertoi todella monen ensisynnyttäjän ponnistaneen jakkaralla. Mikä lie kummallinen kätilö minulle sattunut siihen ekaan koitokseen. :/

Heipsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 23:15 tindepekkaperkele kirjoitti:
Olisin saanut synnyttää jakkaralla jos ponnistusvaiheen yllätettyä olisin halunnut kiivetä alas sängyltä. En halunnut, joten punnasin pojan maailmaan puoli istuvassa asennossa.
Näinhän siinä mullakin valitettavasti kävi.

Tämä terhe sit kyselee kaikenlaista...eilen se ihme ketju lääkärintarkastuksista ja nyt synytys asento juttuja.... provoo pukkaa...
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 13:02 terhe kirjoitti:
mikä on synytys asento paras ajattelin onko periteinen synnytys että haarat levällään vai kyykky asento.entä muilla ollut..

Joillakin kätilöillä (Suomessa) on tapana vääntää kaikki mammat siihen puoli-istuvaan-sukanvarsista-kiinni-asentoon...ja minun mielestäni se on ihan ok, kunhan ei tarvi sukista kiinni pitää! :$ Tokalta muksulta minulla oli kätilö, jolle se asento oli kai ainoa oikea koko maailmassa ja se ei meinannut millään tajuta, että se sukka-juttu tuntui minusta varsin epämukavalta! :snotty:
Olen ponnistanut kaikki muut puoli-istuvassa, paitsi tämän nuorimman silleen, et olin polvillani ja nojasin sängynpäätyyn, joka oli nostettu ylös.
Vauva tuli mielestäni siinä asennossa huomattavasti helpommin kuin puoli-istuvassa, tosin se asento otti jalkoihin enemmän.
Tätä tulevaa kun lähden ponnistamaan, tahtoisin kokeilla kylki-asentoa...tiedä sit, mihin ehdin ja kykenen! :xmas:

eka oli mullakin puoli istuvassa ja just nuo kätilöt toitotti sitä sukanvarsista kiinni plaa plaa :LOL:
Toka synnytysasento PITI olla myös puoli istuvassa, mutta kas, kun ponnistusvaihe koitti, minusta nyt vaan tuntuikin paremmalta ponnistaa kyljellään ja en kuunnellut mitään sukka juttuja enää ja helpommin onnistui :D

Eli oman kokeman mukaan tuota asentoa ei välttämättä kannata suunnitella etukäteen, se on se, mikä tuntuu sillä hetkellä parhaimmalta.

Polvillani säkkituoliin nojaten. Halusin jakkaraa, mutta en lopulta päässytkään. Tosiasiahan on, että jakkaralle kätilöt eivät mielellään päästä, koska työskentelyasento siinä ei ole mikään maailman mukavin...

Perustelin pystyasentoa sillä, että maan vetovoima auttaa minua ja en halua puoli-istuvassa sitä vastaan pukertaa. Nopeasti poika syntyi, eikä repeämiä. Pystyasennossa on muutenkin vähemmän todettu repeämisiä, koska paine jakautuu eri tavalla. Suosittelen!!

Yhteistyössä