Mikä on pisin aika mitä sulla on ollut elohiiri ja missä se oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hetken vain. Mutta tiedoksesi, että jos on pidempään, tulisi käydä lääkärillä. Voi kieliä vakavammasta ongelmasta. :) Näin opasti lääkäri mun äitiä, kun sillä oli viikon. Lääkäri sano, et jos ei mene ohi, tule takas tutkimuksiin, mutta meni ohi ennen tota. :)

Mulla oli silmässä pari kuukautta mutta jälkikäteen mulla todettiinkin välilevyn pullistuma kaularangassa jo ärsytti hermoja joten tuo ollut ekoja oireita,toki siis oireili myöhemmin muutenkin.

Minulla on ollut kans useita, varmaan reilu kaksi kuukautta yhtäjaksoisesti pisimmillään. Ja ympäri kroppaa, jopa kielessä. Aina välillä on kausia jolloin niitä on.

Ja tutkittukin on mutta d-vitamiinipuutos oli ainoa löydös. Kilpirauhasessakin oli liikatoimintaa mutta ei ne noista johtuneet koska on ollut sen jälkeenkin kun nämä hoidettiin. kävin pari kertaa neurologillakin mutta ei sielläkään mitään syytä löydetty. Sanoivat vaan että ihmisillä usein nykii ilman syytä.

Mulla on ollut nykinää etusormen ja peukalon välisessä lihaksessa nyt kohta 6 viikkoa. Todella rasittavaa ja outoa. Voiskohan sekin johtua selän tai kaularangan ongelmista? Mulle kun yks tuttu sanoi, että sillä särkee kyseistä lihasta aina kun sen niskat on jökissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nykii näköjään muillakin pitkiä aikoja. Mä luulin, että olen ainoa lajissa. Onko kenelläkään tutkittu mistä ne johtuu?

No minua tutkittiin laajaltikin mutta syytä ei löytynyt. Pahimmillaan nyki kymmenessä paikassa yhtä aikaa!!! Luulin että hengenlähtö on lähellä mutta vielä ainakin hengissä eikä nykyään enää nykinöitäkään kuin satunnaisesti siellä täällä. Kolme vuotta sitten oli pahana ja silloin tutkittiin.

Ärsyttävin ikinä oli kielen elohiiri. :kieh:
Onneksi oire hävisi kun aloin syödä Diasporalia.
Tällä hetkellä nykii vasen silmäluomi, säikähdin jo tuosta aiemmasta kirjoituksesta, jossa siis kieli kaularangan ongelmasta. Minä kun putosin katolta ja satutin selänkin. :snotty: :|

Mä olisn iloinen jos syy löytyis vaikka selästä tai kaularangasta, se ei ainakaan olisi kuolemaksi. Kyllä mua nykii muualtakin, mutta satunnaisesti. Kieli on kyllä aika exoottinen paikka, sieltä mua ei olekaan vielä nykinyt eli sitä odotellessa. Mitenkähän tuo kaularanka tutkitaan, mangneettikuvauksella?

Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
Mä olisn iloinen jos syy löytyis vaikka selästä tai kaularangasta, se ei ainakaan olisi kuolemaksi. Kyllä mua nykii muualtakin, mutta satunnaisesti. Kieli on kyllä aika exoottinen paikka, sieltä mua ei olekaan vielä nykinyt eli sitä odotellessa. Mitenkähän tuo kaularanka tutkitaan, mangneettikuvauksella?

Kieli oli kyllä todella ärsyttävä paikka nykimiselle. Se näkyi kun peilistä katsoi. Onneksi sitä ei kestänyt montaa päivää kun aloin sen Diasporal-kuurin.

Magnesium-valmistetta olen alkanut tälläkin kertaa syömään. Alkoi vain mietityttää, että pitäisköhän tässä sitten ihan lääkäriin lähteä tämän vaivan kanssa.
Taidan katsoa vielä muutaman päivän tätä nykimistä, toivottavasti ei pilaa joulua.
Laitoin koko elohiiren vaan alkuraskauden piikkiin. Mutta että voi kieliä isommasta jutusta, sitä en ole tajunnut. :|

Miten tuut toimeen niiden kanssa, eikö sua hermostuta ne? Onko sun mielestä 6 viikoa kestänyt nykinä vielä ok vai pitäskö huolestua? Sormissa ne tuntuu tosi inhalta.

Minulla on ollut nyt viikon. Kieli nykii oikealta puolelta taaksepäin tai sitten molemmilta puolilta ikään kuin supistuen keskelle kovettuen. Peilistä tämä on ihan nähtävissä. Menin jo parin päivän kielikramppien jälkeen lääkäriin, joka lähetti neurologin juttusille. Neurologi teki testinsä, jotka olivat normaalit ja kävin myös MRI pään magneettikuvauksessa, joka oli normaali. Neurologi sanoi että kyseessä on luultavasti "toiminnallinen" tai "hyvälaatuinen" oire, joka ei yksinään vittaa mihinkään. Ellei muita oireita tule sitten lisää. Epäili että saattaa olla niskassa myös jumia, joka ärsyttää kielihermoa. Sain lähetteen fysioterapeutille,joka sanoikin että niskani ja yläselkäni on totaalisen juntturassa, mutta koska on työterveyden lähetteellä, hän ei saa käsitellä niskaani (manipulaatio tai hieronta) vaan voi antaa vain jumppa/venyttely ohjeet, joita olen nyt sitten tehnyt. Vaiva itsessään on pahentunut. Kramppeja tulee tiheämmin ja enemmän peräkanaa. Ne provosoituvat etenkin syödessä ja jos kaivelen kielellä poskea, hampaita ja kitalakea. Rasituksesta siis. Tulee tosin välillä myös levossa. Syömisestä on tullut niin hankalaa, että olen siirtynyt nestemäisen ruaan puolelle ja syön vain sellaista mitä ei tarvitse pureksia. Kyllä tämä vaiva pelottaa ja käy psyykkeen päälle. Kukaan kolmesta lääkäristä jolla vaivan takia olen käynyt, ei ole koskaan törmännyt tällaiseen vaivaan (neurologi, korva-nenä-kurkkutautien erik.lääkäri, ja yleislääk.tieteen erik.lääkäri) Olen tämän vaivan edessä täysin voimaton ja todella hankala vaiva sietää. :( Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos jollain muullakin sellaisia olisi. Kuinka usein ja kuinka kauan oireet kestivät jne?

Elohiiriä minulla on ollut huulissa, silmien ympäristössä, vatsalla ja lyhyitä ohi meneviä muuallakin kehossa. Jopa alapäässä. Silmien elohiiri taisi olla pisin aikaisin joka kesti useamman päivän, mutta meni sitten ohi. Tämä kieli on kyllä uusi paikka ja varsin pelottava. :(

Kielessä ekalla kerralla 2 viikkoa, nyt toisella kerralla ollut jo 3 viikkoa. Silmä kulmassa ollut muutaman päivän. Vatsassa on silloin tällöin ja kestää korkeintaan tunteja.

Mulla on ollut elohiiriä ainakin yli 12 v
milloin missäkin päivä kehoa vaihtelevasti, kasvoissa, sormissa, polvissa, pakaroissa; olakapäissä. Äitini kuoli Als-tautikn v. 2003 joten voi olla että kyse on samasta asiasta mutta en todellakaan halua etukäteen sitä tietää...

Silmässä on ollut elohiiri jo puoli vuotta, se alkaa nykiä jos puristan silmät tiukasti kiinni. Tosin nykii se muutenkin. Olen syönyt magnesiumia muttei auta. En tiennytkään, että pitäisi mennä lääkäriin, jos kestää kauemmin. Ei ole edes käynyt mielessä lääkäri tämmöisen pikkujutun takia, vaikka ärsyttävää onkin.

Yhteistyössä