Mikä on pisin aika mitä olet ollut erossa lapsistasi? Kuinka kauan voisit olla?

  • Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti
aapeee
Mietin vain kun katsoin taas Suurinta pudottajaa ja siellähän nämä kilpailijat ovat viikkoja pois pientenkin lasten luota. Siinä aloin miettiä kuinka paljon sitä voisi ja mistä syystä olla pois perheen luota.

Siksipä kysyn teiltä:
Mikä olisi sellainen syy, jonka perusteella voisit itse lähteä perheesi luota jopa viikoiksi? Tai voisitko olla vaikkapa työn takia ma-pe poissa perheesi luota joka viikko? Entä jos saisit elämäsi työpaikan, mutta sinun pitäisi muuttaa toiselle paikkakunnalle 2 kuukautta ennen kuin perhe pääsisi mukaan? Kuinka kauan olet ollut poissa perheesi luota ja minkä ikäisiä lapsesti ovat silloin olleet?

Itse olen ollut työmatkan takia pois 3 viikkoa, lapsi oli silloin 7-vuotias. Mietin tarkkaan voinko lähteä. Vaakakupissa oli mahtava mahdollisuus edetä uralla ja toisaalta tarve olla äitinä kotona. Päätös ei ollut helppo, mutta lähdin. Luotin siihen, että ikävästä huolimatta lapsella on turvallinen arki isänsä kanssa kotona. Joka päivä soiteltiin. Vaikea sanoa, tekisinkö uudestaan. Vaikka ura ehkä sai päätöksestä potkua, mieleen jäi ajatus siitä, että uhraan lapseni itsekkään syyn takia. Toisaalta, ehkä koko syy lähtemiseen oli lopulta se, että lapsenkin etu olisi se, että saisin joskus hyväpalkkaisen vakituisen työpaikan jatkuvan pätkätyön ja siihen liittyvän stressin sijaan.
 
"pop"
Voisin olla kertaluontoisesti pidemmän ajan, vaikkapa 2-3kk kunhan lapset olis yli 4v et niiden kanssa vois jutella jo oikeasti puhelimessa jne. Mutta en voisi tehdä tuollaista ma-pe poissaoloa kovin kauaa, enempää 3-4kk ainakaan. Se olis kamalaa.

Ja tämä siis teoriaa, itellä 2,5v ja poissa ollut maks 2yötä (kerran...)
 
"vieras"
3-vuotiaasta olen ollut erossa pisimmillään aika tarkalleen vuorokauden kun olin kuopuksen kanssa laitoksella. Jos sitä ei oteta mukaan niin sitten n.20 tuntia kun oli yökylässä. Kuopuksesta 8kk olen ollut erossa pisimmillään kolme tuntia.
 
"mustikka"
Lapseni on niin pieni vielä (alle 2 v) että en ole ollut erossa hänestä yhtään kokonaista päivää enkä yötä. En osaa näin äkkiseltään sanoa, missä vaihessa voisin olla erossas pitempään kuin 1-2 päivää (kun sekin on vielä kokematta).

Tiedän äidin, joka jätti 4- ja 2-vuotiaat lapsensa kolmeksi viikoksi lomamatkan takia, enkä ymmärrä miten hän pystyi siihen :/
 
Esikoinen oli viikon mummolassa, raastavaa, kuopus on ollut vuorokauden pois ja sekin oli ihan riittävän kamalaa, miestä nyt en nää muutenkaan viikolla ja remontin takia on oltu useita viikkoja erossa joten sen asian kanssa voin elää.. :D
 
1,5 vrk on pisin aika, jonka olen ollut lapsista erossa suunnitellusti...ellei esikoisen leiriä (ma-pe) lasketa mukaan.

Mutta sairaalareissujen vuoksi (leikkaus ja synnytys) olen ollut vissiin 3 vai peräti 4 vuorokautta lapsista erossa.

Voisin olla pe-su erossa lapsista, mutta en mielelläni sitä pidempää aikaa, jos on omasta menosta kyse.
 
"vieras"
Viikon olin poissa kotoa, kun olin koulutuksessa, ja sekin aika tuntui pitkältä. Lapset oli silloin 8 v ja 4 v. Enkä sitä kauempaa kyllä voisi ollakaan erossa lapsistani. Ei tule mieleen yhtään syytä, miksi voisin olla.
 
mulla taas
Esikoinen on ollut pisimmillään viikon isällään - tosin tälläkin aikaa ollaan yleensä nähty muutaman kerran kun samalla kylällä asuvat ja joka päivä ainakin kerran soitellaan. Esikoisella ikää 7v.
Kuopuksesta pisin aika on ollut 6 tuntia - ikää lapsella 8kk :)
 
"vieras"
Työn vuoksi olen ollut pari viikkoa näkemättä välillä. Käytännössä olin 2kk toisella paikkakunnalla, mutta järjestettiin niin, että kahden viikon välein vähintään nähtiin. Välillä lapsi oli myös minun luonani/sukulaisissa. Suurimman osan ajasta kotona isän kanssa. Tuon enempää en sitten viitsinytkään olla erossa, vaikka työ olisi jatkunut vielä. Alle kouluikäinen oli.

Toiste en mielellään tuota tee. Mutta jos jostain nyt saisin varman tiedon, että pysyvä työpaikka järjestyisi sillä, että muuttaisin uudelle paikkakunnalle 2kk etukäteen, tekisin sen varmasti!
 
hankalasti kysytty
Se nyt ihan riippuu. Olen ollut monenlaisia eri pätkiä erossa lapsesta hänen ollessaan monen eri ikäinen. Aina on pärjätty. Erot olleet päivästä lähes kahteen viikkoon.
 
Muksu oli noin 10 kk kun olin Italiassa pitkän viikonlopun. Oli "kerran elämässä"-tilaisuus.
Viime vuonna kesälomalla lomailin viikon yksin himas ja mies ja muksu oli sukuloimassa. Tänä kesänä aika on venytetty 15 päivään.

Tälleen himassa painoa pudottavana ja jo paljon pudottaneena voisin kuvitella, et joku suurin pudottaja tyylinen projektiluontoinen poissaolo ei tuntuis niin pahalta, siinä ympäristössä ja tilanteessa, et sais keskittyä just siihen liikkumiseen, oikeaan syömiseen ja kehoonsa. Siellä varmaan voisin ollakin hankkimassa perheelle jaksavampaa äitiä aika pitkänkin ajan.
 
"vieras"
Minä olen pisimmillään ollut lapsesta erossa 1,5 viikkoa. Isällään on ollut loma-aikana, lapsella ikää 4 vuotta. Muutoinkin elää vuoroviikoin meidän vanhempien kanssa eli joka toisen viikon olen erossa lapsesta.
 
"vieras"
Eronneet!

Mietittekö yhtään niitä lastenne isiä, jotka joutuvat olemaan suurimman ajan poissa lapsen elämästä? Jotenkin vituttaa lukea näitä max 1päivän voin olla erossa kommentteja.
 
Lapset 2,5v ja 4v, pisin aika on ollut pe-su ja tiukkaa on tehnyt sekä lapset reagoineet jälkikäteen liimautumalla muhun pitkäksi aikaan.

Max viikon voisin olla pois jos lapset olis jonkun muun kuin isän kanssa ja jos isän kanssa kotona niin useamman viikon hyvästä syystä.
 
[QUOTE="vieras";26564797]Eronneet!

Mietittekö yhtään niitä lastenne isiä, jotka joutuvat olemaan suurimman ajan poissa lapsen elämästä? Jotenkin vituttaa lukea näitä max 1päivän voin olla erossa kommentteja.[/QUOTE]

En mieti, isi teki valinnan muuttaa toiseen maahan.

Itse olen ollut esikoisesta pisimmillään viikon verran erossa, on ollut hyvässä hoidossa mummon luona ollessaan 5 v ( takaisin kotiin olisi päässyt koska vaan niin halutessaan) , koulun aloituksen jälkeen on itse halunnut mennä serkkujensa luo viikoksi muutaman kerran vuodessa.

Eli tuon viikon verran voin olla erossa, puhelimessa on puhuttu lähes joka päivä kuitenkin.Kuopus on vielä liian pieni, että raaskisin montaa tuntia olla erossa.
 
1,5 vuorokautta. nyt olisi lapsen mummilla ja ukilla kesäloma heinäkuussa ja haluaisivat pitää yhden viikon. mut en todellakaan anna niin kauaa. ihan siitä syystä että itse en pysty niin kauaa erossa olemaan. 3 yötä on se maksimi minkä annan olla, tyttö tuolloin vasta 11kk. kyllä mä ymmärrän ku on heidän ainut lapsenlapsi ja haluavat hoitaa mut en vaan raaski nuin pientä antaa. ehdotin et jos oisin ite menny viikoks sinne tytön kans mut ei tullu kauppoja kun haluavat keskenään olla vauvan kans :D
 

Yhteistyössä