mikä on pikkuserkku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko minun mummoni veljen pojan tytär minulle pikkuserkku?
ei kai.
kun eikö pikkuserkku ole serkkuni lapsi?
*ihan pihalla*

mummon veli ei kai ole minulle sukua millään muulla nimikkeellä kun mummon veli? tai isoeno?
ja hänen lapselle ei ole nimikettä eihän? saati tämän lapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kai.
*ihan pihalla*

mummon veli ei kai ole minulle sukua millään muulla nimikkeellä kun mummon veli? tai isoeno?

Sun mummon veljen lapset on sun isän/äidin serkkuja.
Ja niiden lapset on sun pikkuserkkuja.

Kyllä on mummon veljen pojan tytär pikkuserkkusi, eli vanhempiesi serkkujen lapset ovat pikkuserkkujasi. Sinun serkkujesi lapset ovat sinun lastesi pikkuserkkuja. Ja niistä pikkuserkkujen vanhempia kutsutaan iso- etuliitteellä, eli isotäti, isoeno yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kai.
*ihan pihalla*

Juuri näin. Tuo mummosi veljen pojan tytär on sinun pikkuserkku. Serkkusi lapsi on sinun lapsille pikkuserkku.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Mikäs sitten MUN SERKUN LAPSI on MULLE :whistle:

Eikö se ole vain serkun lapsi? Näin mä olen ainakin aina kertonut. Suurien ikäerojen suvussa näitä joutuu esittelemään aika usein, kun serkkujen lapset ovat samaa ikäluokkaa.

Olen ihan sekaisin :D Jos mun äitini äidillä on veli ja sillä taas on pojanpoika, niin eikö tämä pojanpoika sitten ole mun pikkuserkkuni? Kuka hän sitten on? Sanonko vaan että äidinäidinveljenpojanpoika?

Alkuperäinen kirjoittaja pyörryttää:
Olen ihan sekaisin :D Jos mun äitini äidillä on veli ja sillä taas on pojanpoika, niin eikö tämä pojanpoika sitten ole mun pikkuserkkuni? Kuka hän sitten on? Sanonko vaan että äidinäidinveljenpojanpoika?

sisarusten lapset ovat keskenään ensimmäisiä serkkuja, ensimmäisten serkkujen lapset ovat keskenään toisia serkkuja ja toisten serkkujen lapset ovat keskenään kolmansia serkkuja jne. Näistä kaikki muut kuin ensimmäiset serkut ovat pikkuserkkuja.
Muut muodot ovat isoisän/isoäidin serkku, isän/äidin serkku, serkun lapsi, pikkuserkun lapsi jne

olen nyt elänyt about 27vuotta luullen että omaan lauman pikkuserkkuja saatana ja nyt pilasitte perkeleet mun tietoisuuden vittu !

kait mulla niit on edellee mut ei oo vittu tosissaa tuttuu jengii enkä meinaa tutustuu.!
oon sen verran erakkospede.
luulin että serkun kersat on mun pikkuserkkuja, no eipä tartte niillekkää enää ostaa muutaku multaa ja taulun tikoille.

kiitos ja anteenksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kettuuntunut:
olen nyt elänyt about 27vuotta luullen että omaan lauman pikkuserkkuja saatana ja nyt pilasitte perkeleet mun tietoisuuden vittu !

kait mulla niit on edellee mut ei oo vittu tosissaa tuttuu jengii enkä meinaa tutustuu.!
oon sen verran erakkospede.
luulin että serkun kersat on mun pikkuserkkuja, no eipä tartte niillekkää enää ostaa muutaku multaa ja taulun tikoille.

kiitos ja anteenksi.

anteeksi kielenkäyttöni, lähti vähän lapasesta..
ei se haittaa kun ruokaa ei jaksa laittaa vaan elämä maittaa =)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä