Mikä on pienin summa millä lyhentää opintolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ajattelin sellaista 30e/kk, mutta hyväksyykö pankki?

Oikeasti ei olisi varaa maksaa yhtään, mutta tuohon kykenisin juuri.

Ja haluaisin alkaa maksamaan takaisin ihan lyhennystä, ei pelkkiä korkoja. Jossain vaiheessa varmaan voisin maksaa enemmänkin, mutta en tällä hetkellä.

Mulla oli opintolaina kolmessa osassa ja kahdessa eri pankissa. Ensin maksoin yhden lainan 100e/kk ja sitten kahta muuta lainaa, toinen oli 30e/kk ja toinen 70e/kk.

Luulis, että summa ku summa käy. Ei kai sillä väliä, mikä se summa on, kunhan vain lyhentää lainaansa. Opintolainat ei yleensä oo mitään päätähuimaavia määriä. Eri asia olis jos puhuttais asuntolainasta...

Pankit taitaa tykätä noista pienistä summista, kun se tarkoittaa pitkää maksuaikaa ja paljon korkoja pankille. Itse panin tänään opintolainan takaisinmaksun vireille ja alan ensi kuussa maksaan.

Riippuu varmaan siitäkin miten iso laina sinulla on, jos iso summa niin vaativat isompia kuukausilyhennyksiä. Kaveri lyhentää kuulemma vain 20 euroa kuussa vanhempainvapaalla ollessaan.

pankki ehdotti suunnitelmaa että aina 75 e/kk ja siihen sisältyy korot. aiemmin maksoin koko vuoden korot joulukuussa enkä siitä tykännyt. Tässä kuussa tuosta 75 eurosta pääpman osuus on 71,20e, kasvaa koko ajan mitä enemmän maksan, tietty.

itselle nordeasta sanottiin, että maksuaikaa 2 kertaa opiskeluaika.joten tuolla kun jaat opintolainasi saat laskettua itse riittääkö kk lyhennys. itse aloin lyhentää ennen valmistumista, koska lainaa paljon ja sain luvan koska mulla kuitenkin tietty määrä opintoviikkoja kertynyt. mulla myös 3 eri lainaa, yhteensä 10 500e. aloin lyhentää vajaa vuosi sitten 200/kk ja korot 30e/kk. tuolla summalla jäi myös säästöön joten olen jo 9kk lyhentänyt lainaa 6000 eli viel 4 500 jäljel, jota lyhennän 110/kk ja korot noin 10e. aion kuitenkin saada taas säästöön ja lyhentää mahdollisimman paljon kerralla myös, jotta tuosta äkkiä pääsen eroon. kyllä laskin säästäneen 1000e pelkissä koroissa kun maksan äkkiä pois, joten ei kannata liian pienellä lyhentää, nordealla menee viel 1,80e per kk laskukuluja.

Uusimmat

Yhteistyössä