Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
En mie sillä, ei siis kaikki oo uusavuttomia toi nyt oli vaan esimerkki. En oo miekään, mutta välillä on mökki kun hävityksen kauhistus ja ruokakii on eineksiäAlkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Mut piti siis kysymäni, et kuka on oikeutettu tommoseen perhetyöntekijään? Mä oon yh, päivät töissä, ex ottaa lapset itelleen 6vrk/kk omien töidensä puitteissa. Mulla ei siis ole "omaa aikaa" viikonloppuisin koskaan, tai no, jompikumpi yö (pe-la tai la-su) kerran viiteen viikkoon.
Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Mut piti siis kysymäni, et kuka on oikeutettu tommoseen perhetyöntekijään? Mä oon yh, päivät töissä, ex ottaa lapset itelleen 6vrk/kk omien töidensä puitteissa. Mulla ei siis ole "omaa aikaa" viikonloppuisin koskaan, tai no, jompikumpi yö (pe-la tai la-su) kerran viiteen viikkoon.
Mistä tommosta voi kysyä? Leimaudunko heti huonoksi äidiksi, jos pyydän apua?Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Mä oon käyny monesti yh perheissä, just sen takia et vanhempi sais hiukan omaa aikaa.
Soita rohkeesti sos.toimeen, sieltä osaavat sanoa onko heillä irrottaa perhetyöntekijöitä teille.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mistä tommosta voi kysyä? Leimaudunko heti huonoksi äidiksi, jos pyydän apua?Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Mä oon käyny monesti yh perheissä, just sen takia et vanhempi sais hiukan omaa aikaa.
Joo, asun espoossa. Tarvii soittaa ja kysyä, apu olis kyllä tarpeen. Vaikka edes ihminen joka istuis sohvalla ja kuuntelis... Aika rankkaa on kun kukaan ei ymmärrä...Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Soita rohkeesti sos.toimeen, sieltä osaavat sanoa onko heillä irrottaa perhetyöntekijöitä teille.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mistä tommosta voi kysyä? Leimaudunko heti huonoksi äidiksi, jos pyydän apua?Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Sit on myös yksityinen puoli missä itse työskentelen. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin on paremmat mahdollisuudet saada ptt. Kaupunki ostaa palvelun yksityisiltä palveluntarjoajilta.
Etkä todellakaan leimaudu huonoksi äidiksi.
Tälläistä kokemusta olen itsekin kuopiosta kuullutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuopiosta tällaista kokemusta:
Perhetyöntekijä kävi pari kertaa ja sitten ilmoitin että eipä tarvitse tulla enää. Syystä että jokaisella kerralla kun perhetyöntekijä kävi, istui muija sohvalla ja lähinnä jutteli säästä. Kahvi ja pulla kyllä kelpasi. Ei todellakaan tehnyt mitään kotitöitä tai mitään muutakaan! Kysyin että mikä se teidän työnkuva on kun luulin oikeasti että ne saattaisi jopa auttaa esim. katsomalla hetken lapsia - heidän työnkuva on kuulemma vain tukea vanhemmuutta lähinnä keskustellen - ts. istua sohvalla keskustellen säästä :/
Laitoin yv:tä :flower: Siis MahzalleAlkuperäinen kirjoittaja Mahza:Joo, asun espoossa. Tarvii soittaa ja kysyä, apu olis kyllä tarpeen. Vaikka edes ihminen joka istuis sohvalla ja kuuntelis... Aika rankkaa on kun kukaan ei ymmärrä...Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Soita rohkeesti sos.toimeen, sieltä osaavat sanoa onko heillä irrottaa perhetyöntekijöitä teille.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mistä tommosta voi kysyä? Leimaudunko heti huonoksi äidiksi, jos pyydän apua?Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa
Sit on myös yksityinen puoli missä itse työskentelen. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin on paremmat mahdollisuudet saada ptt. Kaupunki ostaa palvelun yksityisiltä palveluntarjoajilta.
Saitko apua?Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Joo, asun espoossa. Tarvii soittaa ja kysyä, apu olis kyllä tarpeen. Vaikka edes ihminen joka istuis sohvalla ja kuuntelis... Aika rankkaa on kun kukaan ei ymmärrä...Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Soita rohkeesti sos.toimeen, sieltä osaavat sanoa onko heillä irrottaa perhetyöntekijöitä teille.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mistä tommosta voi kysyä? Leimaudunko heti huonoksi äidiksi, jos pyydän apua?Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Mun mielestä sä voisit saadakkin, riippuu ihan teiän kaupungin tilanteesta.Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mä en oo uusavuton, mutta kuolen tän kodin sotkuisuuteen... En siis saa raivattua asuntoa kuntoon...Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Riippuu vähän tarpeesta, joissakin perheissä käy auttamassa esim ihan perusasioissa jos vanhemmat on niin uusavuttomia etteivät osaa mitään. Perhetyöntekijä opastaa silloin ihan perusjutuissa