Mikä on partio? Mitä siellä tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti
Kannattaa Googlettaa tai ihan Suomen Partiolaiset ry. löytyy paljon tietoa. Itse olen koko ikäni ollut Partiossa ja parempaa harrastusta en lapsillenikaan äkkiä keksi.
Kokoonnutaan siis noin kerran viikossa. Kokouksissa harjoitellaan kaikkia uusia taitoja, kädentaitoja, luonnontuntemusta ja siellä liikkumista, voidaan leipoa, leikit ja laulut on olennainen osa partiota. Retkeillään paljon, kilpaillaankin. Vietetään mukavaa aikaa mukavien ja samanhenkisten kavereiden kanssa. Kaikkea mehdollista siis. Anna vaan pojan mennä kokeilemaan, jos kiinnostaa. Eihän ole pakko jatkaa, jos ei tunnu hyvältä. :)

maama
partio on mukava harrastus jos tykkää luonnon läheisyydestä, uusista ja moni puolisista taidoista.
Leirit on aivan ihania.
itse olen myös partiolainen ja kaiken eniten pidän leireistä ja taitomerkkien suorituksista.
ja tosiaan kannattaa lukea

http://www.partio.fi/

MammaMu
Hyvä harrastus! Partiossa lapsi on tärkeä itsenään, siellä ei kilpailla paremmuudesta, vaan kaikkia kannustetaan ja opetetaan suvaitsemaan erilaisuuttakin.

Itse olen ollut partiossa koko ikäni, sieltä löysin miehenikin =) ja nyt siellä sitten pyörivät lapsemmekin. Partio on elämäntapa ja se vie mennessään.. Jokaiselle löytyy sieltä mielekästä toimintaa.

Tee päivän hyvä työ, vie lapsesi partioon =)

vieras
Sehän on seurakunnan juttu, niin onko se kuinka uskonnollinen?
Voisiko tälläinen uskonnoton siihen osallistua? Siis kun ei halua sitä uskonnon pakko(sala-)tuputtamista?

Kaikki lippukunnat ei ole seurakunnan alaisia, osa on. Kannattaa kysyä ko. lippukunnasta.
Mutta se uskonnollisuus näkyy iltahartautena, leirikirkkoina ym. Eli ei kovinkaan voimakkaasti. Mutta riippuu tietysti johtajastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sehän on seurakunnan juttu, niin onko se kuinka uskonnollinen?
Voisiko tälläinen uskonnoton siihen osallistua? Siis kun ei halua sitä uskonnon pakko(sala-)tuputtamista?
Partio ei ole 'seurakunnan juttu'. Usein kuitenkin tehdään yhteistyötä seurakunnan kanssa. Monissa lauluissa ym. on kristillinen sävy.

Kuulun lippukuntaan, jonka kokoontumistila on seurakunnan tontilla. Partiolupaus annetaan itsenäisyyspäivänä kirkossa. Siinä ne yhteydet seurakuntaan siten olivatkin. Tuon lupauksenkin voi antaa kokouskämpällä järjestettävässä juhlassa, jos ei halua mennä kirkkoon. Eli 'uskonnottomatkin' voivat aivan hyvin osallistua partiotoimintaan.

Yhteistyössä