Mikä on paras pyykinpesuaine?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä käytössä sininen Surf, neste.
Ja Bio Luvil 8kg paketissa (lähes tuoksuton), tämän kanssa Comfortin huuhteluaine.
Hyvin tulee puhdasta.
Lisäksi pesen lähes kaikki vaatteet kuudessakympissä.

Ja kuivausrumpu pitää huolen että pyykki on pehmeää :)
Juurikin tämä myös että pestään liian alhaisilla lämpötiloissa minä myös 60 koneeseen.☺
 
vierailija
Itse olen käyttänyt Pirkan pyykinpesujauhetta (koska halpaa), mutta se ei tunnu puhdistavan vaatteita kunnolla, varsinkin vauvanvaatteet jäävät tahrakohdista likaisen rusehtavan värisiksi ja niihin jää hajujakin. Inhottaa, kun joutuu pukemaan vauvan likaisiin vaatteisiin D: Lisäksi vaatteet ovat todella kovia kuivuttuaan. Käytän myös oikeaa annosteluohjetta.. Alkaa jo niin paljon ärsyttää nuo haisevat ja likaiset vaatteet joten haluan vaihtaa laadukkaampaan aineeseen..kuitenkin merkkejä on tuhansittain, joten suositelkaa, mitkä ovat kokemuksesta olleet parhaimpia? Saa myös olla hajustettuja aineita :)
Oletko pessyt konetta välillä 90 sää tai sitä varten tarkoitetulla pesuaineella.
 
vierailija
Ne läikät kannattaa putsata oikella aineella ennen pesua. Pesu voi kiinnittää ne tahrat lopullisesti kiinni (oli sitten mikä vaan pesuaine).
kertokaa nyt viellä tyhemmälle et millä aineella ne tahrat saa parahite npois alksoesta esim hupaprista joka mun lemppari aina tuntuu vähän jäävän :(
Kannattaa lukea tahranpoisto-ohjeita. Eri tahroihin tehoaa eri aineet. Esimerkiksi veritahrat kuuluu liottaa kylmässä vedessä, kuuma saa tahran jäämään kunnolla kiinni. Suklaa taas pitää pestä mahdollisimman kuumassa. Porkkanatahrat voivat hävitä pesun jälkeen, kun antaa sille auringonvaloa.

http://www.martat.fi/kodinhoito/tahranpoisto/
 

Yhteistyössä