Mikä on oikeaoppinen tapa syödä nuudeleita?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis niitä pusseissa olevia, joissa on makuaineet erikseen?
Mitä mieltåä olette syödäänkö ne keitinliemen kanssa, vai siivilöidäänkö liemi pois ja syödään vaan nuudelit?
Kun mun mielestäni on ihan tyhmää valuttaa liemi pois, parhaat mauthan on just siinä liemessä! Syön ne liemineen kaikkineen.
Mieheni mielestä olen ihan kerettiläinen, se sanoo että liemi on vaan keittämistä varten ja nuudelit pitää syödä ilman keitinlientä.
Kuten spagettikin, mutta spagettihan keitetään vedessä, se on ihan eri asia!

En tiedä oikeaoppisuudesta, mutta eihän siitä pussillisesta tule yhtään täyteen jos sen liemen kaataisi pois. Ihan hassu ajatuskin! :D

Mä haudutan ne kannellisessa kupissa ja lisään vielä sekaan puoli purkkia raejuustoa. Hyvää ja nopeaa!

..
Siivilöin liemen pois ja sekoitan joukkoon reilun ruokalusikallisen Creme Bonjour Cuisinea, yleensä sipulisekoitusta. Toimii mielestäni paljon paremmin kuin liemen kanssa. Ja Lidlin nuudelipussit on keskivertoa isompia..

ap kyselijä
No niin! Vastailkaas nyt lisää niin todistan miehellenikin, että niitä kaupan pussinuudeleita kuuluu syödä liemen kanssa! Ja itse se on kerettiläinen vääräoppinen, hähää :D

"vieras"
Kyllä ne mun mielestä syödään nuudelisoppana, eli liemen kanssa. Itse en tosin sitä lientä jaksa ryystää, mutta eihän sitä pakko olekaan toimia niin kuin "oikeasti" pitäisi.

tsih
Kyllä mä kaadan suurimman osan pois, ellen sitten nimenomaan halua syödä nuudelikeittoa. Mutta jos teen isomman satsin, niin keitän ne pikaiseen kattilassa ja kaadan veden kokonaan pois.

"vieras"
[QUOTE="Noo";25575912]Teen yleensä korkeareunaisessa paistinpannussa ja liemi haihtuu/imeytyy kokonaan, lopuksi päälle oivariiniä ja nopea kärvennys.[/QUOTE]

Sama täällä :), mutta oikeaoppista olisi kai syödä liemineen.
Lientä ei kyllä tosiaan kannata heittää pois, sillä siinä on se varsinainen maku natriumglutamaatteineen ja muine aromiaineineen. Kun antaa liemen kiehua pois, maku ynnä aromit jää nuudeleihin, eikä mene viemäriin :D

tsih
[QUOTE="vieras";25576041]Jos ei tykkää liemestä, niin kannattaa laittaa vähemmän nestettä kuin ohjeessa.[/QUOTE]

En mielestäni sanonut, etten tykkää liemestä? Joka tapauksessa, yleensä tykkään nuudelien sekaan laittaa tonnikalaa, joten silloin tarvitsee se liemi kaataa pois. Ja toisinkuin jotkut täällä ovat sanoneet, niin kyllä niistä nuudeleista tulee melko mausteisia vaikka liemen kaataisikin pois. Ainakin maman nuudeleista.

"vieras"
Miten sitten toimitte jos haluatte syödä nuudelinne liemineen mutta ilman ryystämistekniikkaa, syöttekö ensin nuudelit haarukalla ja sitten lipikoitte liemen lusikalla?

nuudelit on jees
Minä en nykyään uskalla ostaa Kiinassa tehtyjä nuudeleita. Ostan vain Singaporessa ja Malesiassa tehtyjä. Ajattelin, että jospa noissa maissa ei laitettaisi mitään myrkkyjä nuudeleihin, mitä tehtiin muutama vuosi sitten Kiinassa.

Yhteistyössä