Mikä on nyt in? Mikä on muotia sisustuksessa?

• Viestiketjun aloittaja muoti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Työni puolesta tiedän parhaiten tuon kodinkonemuodin. Nykyään alkaa valkoiset olla taas in. Rosterisia ei mene enää juuri ollenkaan. Paljon menee valkoisia kodinkoneita hopeanvärisillä/rosterisilla vetimillä, mutta kodinkoneet pitää olla nykyään valkoiset.
Tämän saman kuulin myös muutaman sisustusalan ammattilaisen suusta. Kodinkonemuoti on siis muuttumassa hljalleen kohti valkoista.

Muuten en tiedä :)

On varmasti totta. Me olimme pari viikkoa sitten etsimässä uusia kodinkoneita ja halusimme rosteriset. Lähes joka liikkeessä oli vähennetty rosteristen kodinkoneiden malleja, koska niitä menee nykyään enää niin vähän.
Eli uskon tuohon, että kodinkonemuoti alkaa olla valkoista.
Ei se mitään, me saatiin rosterikodinkoneet paljon halvemmalla, kuin valkoiset vastaavat olisi saanut. Kannattaa olla epämuodikas!

Koskahan ne ihanat kasikytluvun ruskeat ja sinapinväriset kodinkoneet tulee taas muotiin?

....
Beige alkaa väistyä. Nyt ollaan ehkä siinä risteyksessä, jossa beigen tie hiljalleen erkanee. Beigeä menee aina vain vähemmän ja vähemmän. Beiget seinät, hiekkabeiget kaakelit yms alkaa pian olla epämuodikkaita. Harmaa tulee tilalle. Harmaata on ollut jo jonkin aikaa, mutta harmaa kiilaa koko ajan muiden ohitse.
Laminaatit/parketit pitää olla lankkumaista tai sitten sellaista "yhtä pintaa". Enä enää sellaisia, jossa ne pienet "syyt" näkyvät.
Laaminaateissa alkaa olla paljon harmaan sävyjä tai jotakin tosi persoonallisia sävyjä.

Yhdyn myös tuohon valkoiseen kodinkonemuotiin. Se selvisi meille, kun olimme omaan uuteen taloomme etsimässä kodinkoneita.
Beige on myös väistymässä pois.

Toki kehottaisin muuten sisustamaan miten itse tykkään ja viittaamaan kintaalla muodille. Mutta jos AP:n tarkoitus on stailata talo myyntikuntoon, niin toki silloin muodin seuraaminen voi edesauttaa myyntiä.

"Wilma"
[QUOTE="vieras";28751314]Tehosteseinät taitaa olla out?[/QUOTE]

Asuntomessuilla oli monessa eri talossa tapetoitu yksi seinä jollakin erikoisella tapetilla ja muut seinät yksivärisiä.
Tapetointi on nykyään ainakin pop. Siinä mielessä tehosteseinät ovat out, että maalattu tehosteseinä on nykyään "ihan karsee niiq" vaan tehosteseinän pitää olla tapettia ja mielellään toki joku kallis tapettimerkki.

[QUOTE="vieras";28751314]Tehosteseinät taitaa olla out?[/QUOTE]

Asuntomessuilla, talonäytöissä ja sisustuslehdissä kyllä edelleen laitetaan tehosteseiniä. Niiden tyyli vain on muuttunut. Nykyään tehosteseinän on oltava persoonallista tapettia, ei enää maalia tai yksiväristä tapettia.

Sisustusta seuraava
1. Harmaa on in
2. Kaakelit ja lattialaatat yms pitää olla isoja
3. Laadukkaat tapetit ovat in. Tehosteseiniä "pitää" olla, mutta ne seinät pitää olla mielellään esim. boråsin tapettia tms
4. laminaatit pitää olla lankkumaista

"vieras"
Ei missään nimessä tapettia remppakohteeseen joka tarkoitus myydä eteenpäin!
Jos ei asiakas tykkääkään, niin inhottava repiä irti.

Itse laittaisin:

- Vaaleanharmaat seinät, leveät suorat valkoiset jalkalistat ja muutkin listat.
- Lattia leveää lankkumaista, neutraalia puunsävyä, ei saa taittaa liikaa punaiseen tai keltaiseen.
Harmaata lattiaa en enää itse laittaisi, alkaa olla jo melko out.
- Riippuen budjetista, mutta laittaisin itse avaran, kiiltovalkoisen keittiön ja pisteeksi ii:n päälle Smegin jääkaapin.
(en ole vielä törmännyt ihmiseen joka ei rakastu sen muotoiluun, kehujia on riittänyt)

Jokaisessa ratkaisussa kannattaa miettiä sitä vaihtoehtoa, että miten helposti ostaja saa vaihdettua ratkaisun,jos ei se olekaan omaan makuun.

"myyjätär"
[QUOTE="vieras";28751339]Ei missään nimessä tapettia remppakohteeseen joka tarkoitus myydä eteenpäin!

Itse laittaisin:

- Lattia leveää lankkumaista, neutraalia puunsävyä, ei saa taittaa liikaa punaiseen tai keltaiseen.
- Riippuen budjetista, mutta laittaisin itse avaran, kiiltovalkoisen keittiön ja pisteeksi ii:n päälle Smegin jääkaapin.
(en ole vielä törmännyt ihmiseen joka ei rakastu sen muotoiluun, kehujia on riittänyt)

Jokaisessa ratkaisussa kannattaa miettiä sitä vaihtoehtoa, että miten helposti ostaja saa vaihdettua ratkaisun,jos ei se olekaan omaan makuun.[/QUOTE]

Harmaa lattia alkaa vasta tulla muotiin. Olen itse siis värisilmässä töissä ja meiltä toimitetaan monelle talovalmistajalle materiaalit. Pikkuhiljaa harmaata lattiaa valitaan enemmän ja enemmän. Vielä talvella ehkä noin joka neljäs valitsi harmaaseen taittavan laminaatin, nyt sen valitsee joka toinen.

jepsjepsjpe
[QUOTE="vieras";28751339]Ei missään nimessä tapettia remppakohteeseen joka tarkoitus myydä eteenpäin!

Itse laittaisin:

Jokaisessa ratkaisussa kannattaa miettiä sitä vaihtoehtoa, että miten helposti ostaja saa vaihdettua ratkaisun,jos ei se olekaan omaan makuun.[/QUOTE]

Kiiltovalkoinen alkaa olla out. Myös vetimetön keittiö alkaa olla out.

naapurintyttö
Harmaa alkaa mun mielestä tulla vasta pinnalle. Kyllähän harmaita lattioita on ollut jo jonkun aikaa. Aluksi se oli todella rohkea veto. Mun mies on remppafirmassa töissä ja edelleen kuulemma peruspuuväri on ykkönen, mutta harmaaseen taittavia lattioita tulee yhä enemmän ja enemmän.

"vieras"
Miten ihmeessä "harmaa vasta tulee"?

Meillä on nyt pari vuotta vanhat harmaat lattiat, ja silloin sisustusliikkeitä kiertäessä ja rautakaupoissa jutellessa sanoivat myyjät ja liikeiden omistajat että harmaa on nyt se trendikäs juttu ja lisääntyy koko ajan.
2 Vuotta sitten! :D

Beiget seinät on syrjäytetty harmailla jo ajat sitten, harmaakin alkaa olla jo NIIN nähty, mutta se edelleen vain miellyttää monen silmää, joten siksi hyvä vaihtoehto.

"myyjätär"
Mitä myydään paljon, mitä myydään aina vain enemmän ja mikä ilmiö on huomattu jokaisessa meidän liikkeessämme

-keittiön välitilojen laatat ovat nykyään kiiltävää valkoista
-lattiat harmaaseen vivahtavia. Harmaata/harmaasävyistä laminaattia menee yhä enemmän ja enemmän. Vielä moni arkailee ja edelleen valitaan enemmän niitä turvallisia puunsävyjä, mutta kyllä sen huomaa, että pian iskee harmaa laminaattipiikki oikein kunnolla
-Tapetit ovat in ja maalit out
- Tapettimaku on nykyään melko kallista ja tehosteseinät alkavat hieman neutralisoitua. Tehosteseinä pitää edelleen olla, mutta sen värimaailma menee neutraalimmaksi

"Myyjätär"
[QUOTE="vieras";28751367]Miten ihmeessä "harmaa vasta tulee"?

Meillä on nyt pari vuotta vanhat harmaat lattiat, ja silloin sisustusliikkeitä kiertäessä ja rautakaupoissa jutellessa sanoivat myyjät ja liikeiden omistajat että harmaa on nyt se trendikäs juttu ja lisääntyy koko ajan.
2 Vuotta sitten! :D

Beiget seinät on syrjäytetty harmailla jo ajat sitten, harmaakin alkaa olla jo NIIN nähty, mutta se edelleen vain miellyttää monen silmää, joten siksi hyvä vaihtoehto.[/QUOTE]

Harmaa tuli noin 3-vuotta sitten. Yleensä kun tulee uusi sävy, niin ihmiset suhtautuvat siihen todella varovaisesti. Sitten kun on riittävän paljon nähty sitä, niin uskalletaan itsekin. Harmaa ei ole vielä out, vaan nyt eniten in. Lattioissa harmaan kultakausi tulee varmaankin nyt tulevana syksynä ja talvena. Harmaata laminaattia valittiin jo 3-vuotta sitten. Nykyään yhä enemmän. Moni asiakas tulee hakemaan sitä harmaata laminaattia, mutta ei uskalla valita ja edelleen moni päätyy sitten kuitenkin turvalliseen ja perinteiseen sävyyn. Mutta yhä useampi valitsee sen harmaan.

"vieras"
[QUOTE="Wilma";28751326]Asuntomessuilla oli monessa eri talossa tapetoitu yksi seinä jollakin erikoisella tapetilla ja muut seinät yksivärisiä.
Tapetointi on nykyään ainakin pop. Siinä mielessä tehosteseinät ovat out, että maalattu tehosteseinä on nykyään "ihan karsee niiq" vaan tehosteseinän pitää olla tapettia ja mielellään toki joku kallis tapettimerkki.[/QUOTE]

Joo, no maalattuja seiniä juuri tarkoitinkin, kun itse asun vain vuokratalossa, jossa mitään tapetteja ole... :D

"Maija"
Me aiomme rakentaa tai rakennuttaa. Olemme kiertäneet paljon talonäytöissä. Kolmessa viimeisimmässä oli harmahtava lattia. Sitä ennen on paljon ollut sitä kuultovalkoista laminaattia/todella vaaleat lattiat.

"Tinja"
Kyllähän sisustusmuoti muuttuu. Minä haaveilen harmaista laittoista. Kun meidän talo rakennettiin, silloin piti ehdottomasti olla tummat rungot keittiössä ja kaappien ovet valkoiset. Toki keittiö viehättää minua edelleen, mutta ei se niin muodikas enää ole. Meillä on kodinkoneet rosteria ja silloin kun ne on ostettu, ne oli kuuminta hottia.
Sisko rakentaa tällä hetkellä taloa ja hän oli heti sitä mieltä, että valkoiset kodinkoneet ehdottomasti. Siskon luo on tulossa myös harmahtavat laminaatit. Oli muuten kalliimpi sävy kuin muut. Saman merkin lattioista kaikki muut olivat keskenään samaa hintaa, mutta harmaa sävyiset olivat kuulemma vähän kalliimpia.

Saa nähdä jos itselleni muutto tulee lähiaikoina... Sitten ainakin piristän itseäni sillä harmaalla lattialla :)

"vieras"
[QUOTE="Myyjätär";28751385]Harmaa tuli noin 3-vuotta sitten. Yleensä kun tulee uusi sävy, niin ihmiset suhtautuvat siihen todella varovaisesti. Sitten kun on riittävän paljon nähty sitä, niin uskalletaan itsekin. Harmaa ei ole vielä out, vaan nyt eniten in. Lattioissa harmaan kultakausi tulee varmaankin nyt tulevana syksynä ja talvena. Harmaata laminaattia valittiin jo 3-vuotta sitten. Nykyään yhä enemmän. Moni asiakas tulee hakemaan sitä harmaata laminaattia, mutta ei uskalla valita ja edelleen moni päätyy sitten kuitenkin turvalliseen ja perinteiseen sävyyn. Mutta yhä useampi valitsee sen harmaan.[/QUOTE]

Ok. Nyt ymmärrän mitä tarkoitat. :)

En vain tiennyt että suurin osa ihmisistä on noin varovaisia ja jälkijunassa, että muotioikkukin kestää 5-6v.
Todella hidasta mielestäni, mutta onhan suomalaiset tunnetusti melko varovaista kansaa.

Tarkoitatko muuten vaaleanharmaata lattiaa, tummanharmaata, vai molempia?

"vieras"
Eli uskon tuohon, että kodinkonemuoti alkaa olla valkoista.
Ei se mitään, me saatiin rosterikodinkoneet paljon halvemmalla, kuin valkoiset vastaavat olisi saanut. Kannattaa olla epämuodikas!
Peesi tälle, meillä vaan meni päinvastoin; ostettiin jokunen vuosi sitten epämuodikkaat valkoiset kodinkoneet ja säästettiin kivasti kun ei ostettu niitä joka paikassa tuputettuja rosterisia, ja nyt vissiin ollaan sitten muodikkaitakin :D

Musta tuntuu että harmaa on jo ihan kulunut, mutta ehkä se on sitä lähinnä "sisustusihmisten" kodeissa, jotka ovat ensimmäisinä ottaaneet sen omakseen, ja varovaisemmat ja vähemmän trendejä seuraavat alkavat laittaa harmaata vasta nyt?

Jos ihan vaan stailausta miettii, niin ainakin sinisen ja vihreän yhdistelmä on nyt pinnalla.

Itse olen odotellut, milloin 80-luvun ruskeat alkaa tulla muotiin.

"Myyjätär"
[QUOTE="vieras";28751422]Ok. Nyt ymmärrän mitä tarkoitat. :)

En vain tiennyt että suurin osa ihmisistä on noin varovaisia ja jälkijunassa, että muotioikkukin kestää 5-6v.
Todella hidasta mielestäni, mutta onhan suomalaiset tunnetusti melko varovaista kansaa.

Tarkoitatko muuten vaaleanharmaata lattiaa, tummanharmaata, vai molempia?[/QUOTE]

Meillä oli palaveri heinäkuun alussa. Näyttäisi siltä, että tuleana vuonna suurin hitti tulee olemaan vaaleanharmaa lankkulaminaatti, joka on lähempänä ruskeaa, kuin moni muu harmaa lattia. Sitä kysellään nyt kaikista eniten ja sitä on eniten ennakkotilattu valmistuviin kohteisiin. samaa lattiaa kyseltiin paljon asuntomessuille. Se lattia on myös sellainen, jota moni harkitsee ja johon moni ihastuu, mutta ei valitse kuitenkaan, koska pelkää vielä sitä, ettei se ole ihan niin perinteinen.

Yhteistyössä