Mikä on mukavin lapsuusmuistonne?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä uskon, että suurin osa ihmisten lapsuudesta on kuitenkin onnellinen, ja halusin myös tällaisen iloisen ketjun :)

Minä vastaan ensin itse: Lomamatkat, koiranpennun tulo taloon, lapsuuden joulut jne....

..
Joulut, viikonloppu mummolassa, kesä, jotkut klassikko piirretyt, äitin kanssa leipomiset, puissa kiipeilyt, ja kaikenlaiset omat seikkailut jossai pellossa tai metsässä, kehitelly tyhmiä leikkejä siskon kanssa :) Voi kunpa sais olla niin vapaa kaikesta stressistä joskus <3

Mummintyttö
Kaikki mummiin liittyvät muistot ovat minulle mukavia =) Olin paljon mummillani ja siellä oli aina ihanan rauhallista ja kotoisaa, ihanimpia muistoja ovat varmaankin lähinnä tietyt tuoksut ja äänet joita mummilassa oli...

Niitä on paljon. Yksi jostain syystä lämpimänä muistona mieleen jäänyt on kun olin korkeintaan ekoilla luokilla koulussa, en välttämättä edes vielä niinkään vanha. Olin kuumeessa ja sammahdin sohvalle, josta isä tuli kantamaan mut repparissa sänkyyn. Siinä selässä oli niin turvallinen ja hyvä roikkua, lisäksi kun oli vielä sellainen kuumepöhnäolo niin jäi jotenkin hyvin mieleen. Meinas tulla itku kun muistelinkin.. Kauhee ikävä isää :(

..
Joo barbit!
Mullakin on isästä kiva muisto, leikki aina meidän kissojen kanssa, härnäs niitä ja kutitteli mahasta. Jääny jotenki elävästi mieleen... Ja muutenkin jos joku kutitellu mua.

Ennanniina
Mun mielest oli ihana tulla kotiin koulusta jos äiti oli päässyt aikaisemmin töistä tai oli vapaalla. Ja viikonloppuisin oli kivaa jos äitillä oli vapaata ja syötiin yhdessä herkkuaamiaista! Ja myös iltateehetket muistan kivoina =)

Just tehtiin (ja syötiin) oman tyttöni kanssa lämpimiä voileipiä yhdessä ja muistelinkin siinä samalla miten kivaa olikaan oman äidin kanssa värkätä kaikkea tollasta arkista =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ennanniina:
Mun mielest oli ihana tulla kotiin koulusta jos äiti oli päässyt aikaisemmin töistä tai oli vapaalla. Ja viikonloppuisin oli kivaa jos äitillä oli vapaata ja syötiin yhdessä herkkuaamiaista! Ja myös iltateehetket muistan kivoina =)

Just tehtiin (ja syötiin) oman tyttöni kanssa lämpimiä voileipiä yhdessä ja muistelinkin siinä samalla miten kivaa olikaan oman äidin kanssa värkätä kaikkea tollasta arkista =)
:)

Ekana tulee mieleen isän kanssa järjestämämme "kekkerit". Äiti kävi opiskelemassa yhtenä iltana viikossa, ja me isin kanssa tehtiin silloin yhdessä aina jotakin herkkuiltapalaa, leikittiin ja isi luki mulle monta iltasatua.

Mä olen niin onnellinen, että sain nuo hetket :heart: , sillä isäni kuoli kun olin 7v. (se toinen ketju). Oikeasti tuntuu, että nuo muistot on joskus pitäneet mut kirjaimellisesti kiinni elämässä.

jadal
yks mikä oli ihanaa pienenä... Kun oli nukahtamis pisteessä ja kuunteli aikuisten keskustelun ääniä. Se oli vaan jotenkin niin ihanan kuuloista kun siinä unen rajamailla ei sanoista saanut selvää.
Ei taida kuulostaa kovin järkevältä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Barbi :heart:
Mulla liittyy Barbiin ihan oikeasti suurin ja karvain pettymys jonka olen elämässäni kokenut :'(

Mutta matkat ovat jääneet mieleen ja kesälomat kun sai viipottaa ulkona myöhään.
Eipä? Mikä? Mä sain synttärilahjaksi maailman kauneimman barbin.
Olin toivonut ja toivonut ihanaa ja kaunista barbia jonka asusta sai muunneltua monta erilaista. Vaalenapunaisessa puvussa oli myös turkissomisteet. Monta kuukautta olin nukahtanut joka ilta haaveillen mitä fantastisia leikkejä keksisin.
Sain sen joululahjaksi ja onni oli niin suuri että hyperventiloin (ihan oikeasti).
Seuraavana aamuna nukke oli kadonnut. Tiedän että joku kieroista ja katalista serkuista sen vei.
Muistan miten itkin koko kotimatkan, enkä uutta saanut ikinä tilalle.

Joku vuosi sitten näin ikivanhan lehden takakannessa mainoksen kyseisestä barbista ja kyllä se vaan katkera pala oli edelleen :'(

Ihania muistoja on myös ne k un isän ja sisarusten kanssa käytiin soutelemassa kuumina kesäpäivinä. Ei mitään kiirettä mihinkään, stoppi ehkä johonkin saareen, eväitä mukana.. Ja talvella samaisella porukalla pulkkamäessä riehuminen ja lumilinnojen ja tunnelien rakentelu. Paljon ihania muistoja luonnollisesti liittyy äitiinkin mutta näitä nyt on sattuneesta syystä tullut enemmän mietittyä. Voin sanoa että oli ihana lapsuus :heart:

Olin toivonut ja toivonut ihanaa ja kaunista barbia jonka asusta sai muunneltua monta erilaista. Vaalenapunaisessa puvussa oli myös turkissomisteet. Monta kuukautta olin nukahtanut joka ilta haaveillen mitä fantastisia leikkejä keksisin.
Sain sen joululahjaksi ja onni oli niin suuri että hyperventiloin (ihan oikeasti).
Seuraavana aamuna nukke oli kadonnut. Tiedän että joku kieroista ja katalista serkuista sen vei.

Joku vuosi sitten näin ikivanhan lehden takakannessa mainoksen kyseisestä barbista ja kyllä se vaan katkera pala oli edelleen :'(
Hirveetä :eek: :eek: Oikeesti, ihan kamalaa. :hug: :hug:

jadal

voi ei :'( ihan kamalaa :(

MOnia monia :heart:

Yksi mukava muisto on semmonen, et olin n. 6-7v, ja oltiin ukin ja mummun kans puolukassa. Mummu oli pakannu meille eväät, jokaiselle yksi riisipiirakka, ja yksi rönttönen. Mä rakastan rönttösiä ylitse kaiken, ukkini rakasti niitä myös. Sain kuitenkin ukin ylipuhutuksi, että minä söin meidän molemppien rönttöset, ja ukki meidän molempien piirakat.

Ukki olis hakenu mulle vaikka kuun taivaalta, jos olisi siihen pystyny.

:heart:

vieras
ihanat kesäiset ruokailut ja perheen yhteiset hetket meidän oman kodin terassilla =) kesäkeitto lautasella =) tenniksen pelaaminen autotallin ovea vasten =) hyppy ojan yli leikkikentälle =) teltassa nukkuminen koko kesän kavereiden kanssa =) uiminen käinän prunnilla =) :heart:

Hp
Mun parhaat lapsuusmuistot taitaa olla perheleireiltä, joilla oltiin monena kesänä ja nyt haluaisin oman perheen kanssa samanlaiselle leirille tai siis perhelomiksihan ne on vaihtuneet ja ohjelmakin varmaan muuttunut, mutta idea varman sama.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Ekana tulee mieleen isän kanssa järjestämämme "kekkerit". Äiti kävi opiskelemassa yhtenä iltana viikossa, ja me isin kanssa tehtiin silloin yhdessä aina jotakin herkkuiltapalaa, leikittiin ja isi luki mulle monta iltasatua.

Mä olen niin onnellinen, että sain nuo hetket :heart: , sillä isäni kuoli kun olin 7v. (se toinen ketju). Oikeasti tuntuu, että nuo muistot on joskus pitäneet mut kirjaimellisesti kiinni elämässä.
:heart:
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
yks mikä oli ihanaa pienenä... Kun oli nukahtamis pisteessä ja kuunteli aikuisten keskustelun ääniä. Se oli vaan jotenkin niin ihanan kuuloista kun siinä unen rajamailla ei sanoista saanut selvää.
Ei taida kuulostaa kovin järkevältä :D
Niin oli, tämä oli mukavaa. Lämpöinen fiilis tuli nytkin - ja vähän ikävä :(

Kylla ne parhaimmat muistot liittyvat perheen lomamatkoihin seka isovanhempiin. Isovanhemmat hoitivat minua kun vanhempani painoivat pitkaa paivaa(olivat kauppiaita). Kesat kuluivat aina mokilla saaressa. :heart:

Yhteistyössä