Mikä on minimi-ikä, jolloin jättäisit lapsen kokopäiväisesti isälleen hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Itse jätin 4 kk. Yllätyin siitä, miten hyvin meni. Poika nyt 2 vuotta, suhde isäänsä selvästi läheisempi kuin esikoisella, joka oli minun kanssani kotona koko vanhempainvapaan ajan.
 
myö
Mie jätin esikoisen 10 kk. En kyllä ymmärrä koko kysymystä: ainut rajoittava asia on imetys - muuten isi ja äiti on miusta ihan samanarvoisia hoitajia. Jotenkin minnuu kyllä huvitti työkavereiden reaktiot: samat ihmiset kauhistelivat minua, miten jätän noin pienen lapsen isälleen ja ihastelivat miestäni, miten moderni hän on. Ja höh - 2000-luvulla!
 
isä=äiti=isä=äiti
Mitäs sillä on sillon ikää kun äitiysloma loppuu?? Hyvin sujui, reilun vuoden oli kotona isän kaa päivät kun mä olin töissä. Tosin kävin tissitteleen ruokiksella alkuun :D Isät on ihan yhtä hyviä vauvan hoitajia kuin äiditkin, tissi on ainoo puute mut ei kaikki äiditkään tissiä tarjoile. Miehenikin on oman isänsä kasvattama.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja öö...:
siis ootko yh? ja lapsi näkee isää vain välillä?
Eli ette asu ilmeisesti yhdessä lapsen isän kanssa?
Asumme mieheni kanssa yhdessä, mutta minä palasin töihin, kun kuopus oli 4 kk, koska mieheni oli tällöin opiskelija, joten perheemme rahatilanteen kannalta oli järkevämpää, että isä jäi kotiin.
 
Muuten luotan mieheeni täysin lapsen "hoitajana", mutta maidoneritys on heikonpuoleinen. En edes koe jättäväni lasta miehelleni "hoitoon". Lapsihan on isänsä kanssa. Minimi-ikää ei siis olisi, jos en haluaisi ehdottomasti imettää ja maitoa ei ainakaan esikoisen aikana riittänyt lypsylle saakka.
 
f
lähdin töihin kun tyttö oli 8kk isä jäi tytön kanssa kotiin...
nyt kun on jo toinen vauva, niin selvästi näkee kuinka isompi on todella kiintynyt isään...
mutta siis kysymykseen vastaus voisin jättää jo 3kk ikäisen isälleen hoitoon, ihan yhtä hyvin hän hoitaa vauvaa kuin äitikin ja samaa hoivaa ja hellyyttää saa isältä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en jättäisi kyllä ollenkaan, kun haluan ITSE hoitaa lapset kotona.
Voi sentään, kaipa se jaettu vanhemmuuskin jotain merkitsee? Vai eikö isää ole muuten kuvioissa kuin siittiösolun luovuttajana?
On toki kuvioissa ja pidän tärkeänä juttuna isän ja lapsen välistä suhdetta jota tunnutaan yleisesti tosi paljon vähäteltävän. Mutta en voisi kuvitella että menisin itse töihin ja mies jäisi koti-isäksi, koska mulle lasten hoitaminen on tärkeää.
 
öö..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öö...:
siis ootko yh? ja lapsi näkee isää vain välillä?
Eli ette asu ilmeisesti yhdessä lapsen isän kanssa?
Asumme mieheni kanssa yhdessä, mutta minä palasin töihin, kun kuopus oli 4 kk, koska mieheni oli tällöin opiskelija, joten perheemme rahatilanteen kannalta oli järkevämpää, että isä jäi kotiin.
ok, selventää paljon. No hoitajahan on lapsen isä, joten varmasti on lapselleen yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin. En oikein ymmärtänyt kysymystä...
Imetätkö? jos et niin sittenhän kaikki menee hyvin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en jättäisi kyllä ollenkaan, kun haluan ITSE hoitaa lapset kotona.
Eli ihan sama, mikä on perheen tai lapsen kannalta paras ratkaisu, kunhan sinä itse saat olla kotona? Eikö tuo ole aika itsekästä?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en jättäisi kyllä ollenkaan, kun haluan ITSE hoitaa lapset kotona.
Voi sentään, kaipa se jaettu vanhemmuuskin jotain merkitsee? Vai eikö isää ole muuten kuvioissa kuin siittiösolun luovuttajana?
On toki kuvioissa ja pidän tärkeänä juttuna isän ja lapsen välistä suhdetta jota tunnutaan yleisesti tosi paljon vähäteltävän. Mutta en voisi kuvitella että menisin itse töihin ja mies jäisi koti-isäksi, koska mulle lasten hoitaminen on tärkeää.
Aika itsekästä ajattelua ...
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en jättäisi kyllä ollenkaan, kun haluan ITSE hoitaa lapset kotona.
Voi sentään, kaipa se jaettu vanhemmuuskin jotain merkitsee? Vai eikö isää ole muuten kuvioissa kuin siittiösolun luovuttajana?
On toki kuvioissa ja pidän tärkeänä juttuna isän ja lapsen välistä suhdetta jota tunnutaan yleisesti tosi paljon vähäteltävän. Mutta en voisi kuvitella että menisin itse töihin ja mies jäisi koti-isäksi, koska mulle lasten hoitaminen on tärkeää.
Mutta ei puhuttu kai kokonaan isälle jättämisestä? Ja jotenkin eihän isälle "jätetä hoitoon", vaan isä hoitaa omaa lastaan siinä missä äitikin.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en jättäisi kyllä ollenkaan, kun haluan ITSE hoitaa lapset kotona.
Voi sentään, kaipa se jaettu vanhemmuuskin jotain merkitsee? Vai eikö isää ole muuten kuvioissa kuin siittiösolun luovuttajana?
On toki kuvioissa ja pidän tärkeänä juttuna isän ja lapsen välistä suhdetta jota tunnutaan yleisesti tosi paljon vähäteltävän. Mutta en voisi kuvitella että menisin itse töihin ja mies jäisi koti-isäksi, koska mulle lasten hoitaminen on tärkeää.
eikö se lasten hoitaminen ole isälle tärkeää?
 
No kyllä luotan ukkooni niin, että ihan vastasyntyneenkin olisin voinut hänen huostaansa jättää. Käytännössä lapsen ollessa 7kk, hänestä tuli koti-isä.

Isät on ihan tasavertaisia hoitajia. Mä en tiedä miksi mä olisin sukupuoleni takia yhtään sen parempi. Ukolla sentään on ollut pikkuveli. Meillä mm tutista päästiin eroon miehen ansiosta tosi näppärästi.
 

Yhteistyössä