Mikä on mielestäsi ydinperhe?

Kippuravarvas
äiti, isä ja heidän lapset..
Mut mä ite tajusin vasta joku aika sitten et ei mun perheeni ookkaan ikinä ollut ydinperhe...kun siskolla on eri isä. Mutta kun ei sitä ikinä oo ajateltu eikä jaoteltu että sun isä ja mun isä, niin ydinperheenä olen meidän porukkaa ajatellut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Hassua kun ihmiset pohtivat palstalla mielipiteitään erilaisista asioista, joteka on ihan virallisesti määritelty vaikkapa tilastokeskuksessa.

Ei mielipidekysymys, ehkä, mutta me ihmiset miellämme asioita eri tavoin. Minusta ainakin kiva nähdä miten eri tavalla voidaan asioita mieltää :D .

Meillä myös aurinkokunnan tapaan helposti puhutaan ydinperheestä. Paljon helpompaa kun selittää miehen kuolema ja siitä selviäminen, nykyisen miehen suhtautuminen lapsiin, veljen kuolema, miksei poika asu äidillä ja taas miehen suhtautuminen. Plääh, kun me kaikki olemme onnellisia näin, niin aina ei jaksa tilittää!
 
juu mäkää en iha ymmärrä miks se määrittely on niin tärkeää.. mu mielest ydinperhe on se vanhemmat ja lapset ilman exiä sun muita mut siltikää mu mielest ei ole tarvetta erikseen spesifioida vaan sanoa vain et on perhe..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinperhe

Virallisesti siis vanhempien pitää olla naimisissa ja olla eri sukupuolta ja lasten yhteisiä. Sitä ei tuosta näy luetaanko adoptiolapset yhteisiksi, mutta luulisin.
tää tiputtaa monet ydinperheeksi itsensä laskevat pois kyydistä.. :D onkohan niillä määritteillä oikeasti keelleen mitään väliä.. ei kai niitä muuhun tarvita kuin tilastoimiseen.


Niin, määritteethän ovan vain määritteitä. Niillä vain määritellään jokin asia mitä se pitää sisällää. Eli näissä perhemääreissäkin vaan kerrotaan perheen ulkoiset tunnusmerkit. Sisäisistä tuntemuksista ne ei kerro vielä mitään :D .

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun uusperhe-viritelmissäki kuulee kutsuttavan itseään ydinperheeks-niin millon on ydinperhe?
Minusta saman katon alla asuvat isä, äiti ja biologiset tai adoptiolapset ovat ydinperhe.
Uusperhe on uusperhe ja perhehän voi olla sellainen millaiseksi kukin sen käsittää.
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ydinperhe on sellainen, jossa on vanhemmat ja heidän yhteiset lapset.

Jos on toisella lapsia jonkun muun kanssa niin sitten se ei ole enää ydinperhe, vaan uusperhe.

Ikävää, jos uusperheelliset väittävät itseään ydinperheeksi, kun näin se ei ole. Uusperhe on aina uusperhe, ydinperhe ydinperhe eikä näitä oikein voi sekoittaa.
Mitä siinä on ikävää?
 

Yhteistyössä