Mikä on mielestäsi turhin ammatti, mihin voi nykyään opiskella?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Joku datanomi(?) kaikki neljä tuttua ihan muissa hommissa nykyään :whistle:
Mulla on ollut paljonkin datanomikollegoita =)
Okei,mulle vaan oli itelleni jäänyt semmonen mielikuva että ei töitä hirveesti oo tarjolla,kun tosiaan kaikki tuntemani datanomit ovat ihan muulla alalla nykyään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siivooja- sitä työtä nyt osaa tehä ilman koulutustakin!


Otappa asioista selvää.
no kyllä mä ainakin osaan..


Osaa joo,mutta nykyään ei siihenkää työhön pääse jos ei oo käyny monen vuoden koulutusta hommaan =(

No mä kun opiskelen yliopistossa ja mietin, tekisinkö ohella töitä, olisin päässyt kolmeen eri siivousfirmaan (mm. SOL-siivouspalveluun) sekä kotisiivoukseen että toimistosiivoukseen. Mutta en halunnut. Eli mihin siivoustehtävään tarvitsee sen [/i]monen vuoden koulutuksen? :eek: Jos kerran jokaiseen työntekijöitä Tampereella hakevaan siivousfirmaan pääsee ilman koulutustakin? Haluaisin vaan tietää.

P.s tämä kone tökkii nyt niin, että laittaa mun tekstiini tuota kursiivia miten sattuu, enkä saa sitä edes muokattua pois!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
No mä kun opiskelen yliopistossa ja mietin, tekisinkö ohella töitä, olisin päässyt kolmeen eri siivousfirmaan (mm. SOL-siivouspalveluun) sekä kotisiivoukseen että toimistosiivoukseen. Mutta en halunnut. Eli mihin siivoustehtävään tarvitsee sen [/i]monen vuoden koulutuksen? :eek: Jos kerran jokaiseen työntekijöitä Tampereella hakevaan siivousfirmaan pääsee ilman koulutustakin? Haluaisin vaan tietää.

P.s tämä kone tökkii nyt niin, että laittaa mun tekstiini tuota kursiivia miten sattuu, enkä saa sitä edes muokattua pois!


Ehkä osa-aikaiseen työhön pääsee ilman alan koulutusta? Osa-aikainen ei hedi tehdä oikeastaan muuta kuin ylläpitosiivousta, mutta kokopäiväiset tekevät sitten paljon enemmän. Ei niitä koneiden käyttöjä, vahojen poistoja ja laittoja yms. niin vain tehdä.
 
Siivojan tytär -79
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siivooja- sitä työtä nyt osaa tehä ilman koulutustakin!
Samaa mieltä. Kyllä luulisi moppaaminen ja pölyjen pyyhkiminen onnistuvan ilman 3 vuoden opiskelua :D
Jaa-a. Olen eri mieltä teidän kanssa. Siivoojan töihin pääsee alle vuoden koulutuksella, mikä ei ole mielestäni pitkä aika opiskella. Kyllä siinä pitää tietää millä aineella mikäkin puhdistetaan. Ammattitaidottomista siivoojista olen kuullut, että ovat esimerkiksi koulussa pyyhkineet vessanpöntön ja liitutaulun samalla siivousrätillä tai vahanneet kokolattiamaton.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ammatteja missä työpaikka opettaa niin on aika paljon, ainoastaan yliopisto pohjaiset on varmaan emmosia ettei ilman koulutusta töihin pääse.

Kaikki ammattikoulu pohjaset alat niin eiköhän niihin pääse aikalailla kaikkiin ilman koulutustakin töihin jos tuuri käy.
Ihanko meinasit esim. hiuksia alkaa leikkaamaan+värjäämään kampaamossa ilman koulutusta?

Kaikki koulutus on mielestäni tärkeää :kieh:
Kyllä uskallan väittää että on paljon myös kampaamossa töissä ihmisiä joilla ei ole alan koulutusta.Vaan työpaikka on opettanu ja kouluttanut.

Minunkin mielestä koulutus on tärkeää, mutta kyllä töihin voi päästä ilman koulutustakin.

 

Yhteistyössä