mikä on lapsesi ärsyttävien piirre, tyttö vai poika ja ikä?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
12v tyttö, neiti näsäviisas yrittää taas kokeilla rajojaan ja osa sen muotilkotkotuksista on lähinnä noloa :D

10v poika, älykäs ja kova väittelemään. Aikuiset saavat usein huomata olevansa väärässä, kun ton kanssa alkaa väitteleen :kieh:

7v poika, syyttää koko muuta maailmaa omista epäonnistumisista.

6kk poika, pahin mahdollinen tissiholisti. Ehkä mä saan omaa aikaa siinä vaiheessa kun poika vieroittautuu rinnasta..joskus 10v päästä.
 
Byääää
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
2v8kk tyttö, jos kieltää vaikka menemästä rappusiin ni menee rappusten eteen ja sanoo "jos ihan vaan tähän ensimmäiselle rappuselle" Tai ei kosketa uunin luukkuun kun uuni on päällä, menee aivan uunin viereen ja koskee viereisen kaapin oveen "tähän saa koskea"... On niin ärsyttävää...
:D mun 1 1/2 v tekee vähän samaa. Ei saa koskea niin pikkasen täytyy käydä kuitenkin hipasemassa... Ja olihan se kuuma...
 
Vieras
4v ärsyttää jatkuvalla jankkaamisella. Hauskat jutut pitää teurastaa sillä että ne toistetaan 157 kertaa. Ja itkee ja natisee niiin helposti kaikesta. Toinen 1 1/2 v kiipeilee KOKO ajan! Mitä vaarallisempi paikka, sitä varmimmin hän on siellä keikkumassa. Toinen 1 1/2 v on kuin varjoni sillä erotuksella että on jatkuvasti tiellä. Jos käyn vessassa saan hänet mukaani, jos avaan jääkaapin niin hän on jo tyhjentänyt hyllyn. Jos yritän laittaa kenkiä jalkaan hän repii nauhoja tai tunkee omia kenkiään minun naamaan. Jos yritän kutoa hän hyppii päälläni tai repii lankoja jne. Haluaa jatkuvasti tehdä sitä mitä minäkin. Suurimmaksi osaksi mukavaa että on puuhaseuraa mutta iltasella se alkaa nyppimään kun koko ajan saa kompastella häneen kun on AINA takanani!!! :D (niin, tyttöjä kaikki)
 
Vieras
4v tyttö ja syömisen tuska." Mä en haluuuu, mulla ei ole nälkäää, mä en syö noita vihreitääää, mä haluun mehuaaaa!!!!" Koko ajan saa olla muistuttamassa että syö syö kun höpöttää, laulaa, tanssii, viihdyttää sisaruksiaan päätavoitteena saada kaikki päristelemään ruokaa suusta. Prkl!
 
vieras
Meillä poika vähän vajaa 3-vuotias ja ärsyttävin piirre hänessä varmaankin on tuo arkuus/hitaastilämpiävyys. Ei voi mitään, mutta tekee arjesta välillä vaikeaa kun kaikki jännittää, pelottaa.
 
Vieras
8v: jatkuva kyseleminen, höpöttäminen ärsyttävyyteen asti. "mulla on tyy-yl-sää"
5v: ylidramaattisuus, sukat kastuu tai kielletään joku päivänselvä asia; siitä hirveä kohtaus
2v: läpsiminen, tekee tahallaan kiusaa isommille ja sitten ulvoo kuin mikä kun viedään muualle tai komennetaan.

Tyttöjä kaikki. :)
 
mämämä
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
2v8kk tyttö, jos kieltää vaikka menemästä rappusiin ni menee rappusten eteen ja sanoo "jos ihan vaan tähän ensimmäiselle rappuselle" Tai ei kosketa uunin luukkuun kun uuni on päällä, menee aivan uunin viereen ja koskee viereisen kaapin oveen "tähän saa koskea"... On niin ärsyttävää...
tää on ihan huippu :D ihanku meitsi pentuna!
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja mämämä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
2v8kk tyttö, jos kieltää vaikka menemästä rappusiin ni menee rappusten eteen ja sanoo "jos ihan vaan tähän ensimmäiselle rappuselle" Tai ei kosketa uunin luukkuun kun uuni on päällä, menee aivan uunin viereen ja koskee viereisen kaapin oveen "tähän saa koskea"... On niin ärsyttävää...
tää on ihan huippu :D ihanku meitsi pentuna!
:D
 
creme b
Tyttö 3v 9 kk - Omapäisyys!! Tai sit toi on vaan sitä kuuluisaa uhmaa. Joka asiaan sanoo "eiku minä..."... ja sit kun kielletään tai sanotaan ei-mielen-mukaisesti, hirvee ylidramaattinen huuto, joka ei lopu millään, tai riippuen asian "vakavuudesta" ehkä tuurilla loppuu vartin päästä..
Poika 11 kk - se, kun ei nuku kunnolla, herää parin tunnin välein yöllä ja aamulla klo 6 virkkuna ylös.
Poika 14 v - hajamielisyys tai sellanen "höhhäily", saattaa vaikka kattoo vaan telkkaria tajuumatta mistään ympärillä tapahtuvasta mitään.. ja ikinä ei muista / omaksu sanottuja asioita ekalla kerralla
Poika 12 v - "räjähteleväisyys"! Saattaa ihan nollasta sataan tulistua kesken leikin tai pelin, ei kestä yhtään häviötä tai huumoria itsestään..
 
vinkuiitan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Tyttö 4v. 'vinkuu' jatkuvasti ja kaikki mitä hän pyytää tulee sellasella ärsyttävällä "mä haluuuu'uu'uun.."-äänensävyllä.
Tällaista haluuuu"uu"uun vinkumista meilläkin ja ottaa korviiii"ii"iiin....

 
M
"äitiii'iii'iii'iii-tää ei toimii'iii'iii'ii"-vinkumista ja yleisesti vinkuvalla äänellä puhuminen meidän nelivuotiaalla pojankoltiaisella. Ja se on kyllä är'syt'tää'ääääää'vääää'äää.Myös ylidramaattisuus on aika järkkyä; tänään tuli haava varpaaseen, huusi ku kurkkua ois katkastu ja ei voinu kävellä eikä voinu puhua eikä voinu tehä muuta ku huutaa ja sitte lopetti jo käsikin toimimasta ja ovikin oli kiinni jajajaja.. Myös kuulo tuntuu huonontuneen oleellisesti viime kuukausien aikana. Tai sitten puhutun ymmärtämisessä on ongelmia, en tiedä.. monta kertaa saa joka tapauksessa asioista sanoa ennenku menee jakeluun.

1,5-vuotias tyttö elää yksipuolisessa symbioosissa mun tissien kanssa. :/
"Ei" tarkoittaa hänelle samaa kuin "Kyllä, ehdottomasti."
"Minä haluan"-raivokohtaukset laajetessaan koskemaan kaikkea, siis ihan KAIKKEA on jokseenkin kammottavia mutta tiedän toki että kuuluu ikään..

Kamalan ihanaa näitten kanssa. <3
 
ÄäääÄÄÄÄ. ÄÄÄÄÄääääÄÄ
3v tytön itku. Se ei ole koskaan muuta kun suoraa huutoa korkeelta ja KOVAA! Oli sitten tikku sormessa, lelu hukassa tai väsynyt. Räjäyttää vielä joku päivä mun tärykalvot tai jonkun verisuonen päästä! On vaikea lohduttaa ja tuntea sääliä toista kohtaan kun tuntuu kun joku tunkis kynää korvasta läpi...
 

Yhteistyössä