mikä on kaikkein rauhallisin koirarotu?

• Viestiketjun aloittaja koiraihminen
  • Ensimmäinen viesti
koiraihminen
Haluan rauhallisen koiran! Koolla ei oo väliä. Haluan vaan tietää mikä koirarotu olis tosi rauhallinen, miellyttämisen haluinen eikä mikään kova haukumaan. Meillä on ollut vaan villakoiria monessa eri koossa ja villakoirat EI oo rauhallisia. Oon kyllästynyt häslääviin koiriin.

koiraihminen
Ajattelinkin jotain nöffiä, rotikkaa tai mastiffia. Ne on mun käsityksen mukaan aika rauhallisia rotuja. Mitä mieltä muut on? Ehdotelkaa vielä jotain muitakin rauhallisia rotuja.

koiraihminen
[QUOTE="huoh";26847164]patsas, jos kerran pitää olla rauhalllinen. mikään koiranpentu ei oo rauhallinen.[/QUOTE]

Tiedän kyllä että mikään koiranpentu ei ole rauhallinen, oon hoitanut aika montaa koiranpentua. Villakoirat, mistä mulla on eniten kokemusta niin ei kuitenkaan rauhotu oikeestaan koskaan. Haluaisin sellaisen koiran, joka olis ainakin aikuisena rauhallinen.

[QUOTE="huoh";26847164]patsas, jos kerran pitää olla rauhalllinen. mikään koiranpentu ei oo rauhallinen.[/QUOTE]

peesaan tätä, meillä kaks koiraa, toinen mäyräkoira ja toinen pieni seropi, kumpiki on ajoittain rauhallisia ja ajoittain oikeita piruja. Huh, ehkä sun on parempi jättää koira hankkimatta..

ei rotikkaa
Meillä tuo aikuinen rotikka on rauhallisin 12km juoksulenkin jälkeen. Vaatii usein jotain tekemistä, treeniä tai liikuntaa tai molempia. Toisaalta, osaa olla häsläämättä ja inisemättä, kun on saanut liikuntaa ja treeniä, osaa rauhoittua.

Lex
Mä suosittelen lyhytkarvaista collieta kaikille. On toki leikkisä ja liikunnallinen, mutta ainakin meidän yksilöt ovat osanneet myös lunkisti ottamisen jalon taidon =)

Eivätkä ole haukkuneet.

Mitä oikein tarkoitat sillä rauhallisuudella? :confused:

Mulla on aktiiviset koirat. Toisen rodun (porokoira) edustaja, joka asuu serkullani, on patalaiska vätys, joka mieluiten "syljeskelee kattoon". :D
Tuo minun porkkis on ihan toista maata ja on hirveän vilkas. Vaatii jatkuvaa aktivointia ja tekemistä.

Eli jos olet itsekin koiria kasvattanut, niin tiedät sitten, että saman rodun sisällä olevien koirien aktiivisuustaso vaihtelee laidasta laitaan. ;)

Yhteistyössä