Mikä on isäsi paras puoli/piirre? Entäs huonoin?

Mun isän paras puoli on se ettei sitä koskaan tarvitse hävetä sosiaalisissa tilanteissa (eikä muutenkaan). On älykäs (ja tunneälykäs), aina huoliteltu olemus ja sivistynyt, lämmin käytös. Ja tietysti rakastaa perhettään yli kaiken, kohtelee mun äitiä kuin kuningatarta.

Huonoin ominaisuus on äkkipikaisuus auton ratissa, joskus todellakin sorrun nalkuttamaan takapenkiltä kun kaahailee yms.
 
Tervehdys pilven reunalle
Isäni oli mukava, oikeudenmukainen, ystävällinen ja ymmärtäväinen. Huonona puolena oli liiallinen alkoholin käyttö, joka lisääntyi vuosi vuodelta. Ja tietyn humalavaiheen ylitettyään oli arvaamaton äitiäni kohtaan. Tosin äiti oli ihana ihminen selvinpäin mutta kännissä haastoi riitaa ja itse enkelikin olis käynyt käsiksi häneen siinä tilanteessa. En ihmettele yhtään isäni agressioita.
 
Isä on ihana! :heart:
Se on nokkela, hyväsydäminen ja älykäs. Kova tekemään työtä ja sillä on aina joku projekti kesken. Jos mulla on joku ongelma, olen ihan varma, että isä voi auttaa. Ujous vaan vaivaa meitä molempia, niin kamalan läheistä suhdetta ei oo syntynyt. Ei halauksia, eikä juurikaan puheluita tai syvällisempiä keskusteluita. Noiden puuttuminen ei kyllä saa minua luulemaan, etteikö isä rakastaisi minua, se ei vaan ehkä tiedä miten sen sanoisi.
 
voisin vastata näin
Parhaat: maailman paras isä, näppärä käsistään (ruuanlaitossa ja mm. puutöissä)
Huonot: juo liikaa viinaa ja on silloin kusipää, on muutenkin kuin kännissä itsepäinen
 
isin pikku tyttö
Mun isä on taitava käsistään, hoitaa niin autot kuin rakennushommatkin tarvittaessa. Hän on aina valmis auttamaan, oli sitten kyse lastenhoidosta tai mistä ikinä. Isä on ollut aina meitä lapsiaan varten ja nyt myös lapsenlapsiaan. Isällä on myös luonteenlujuutta, lopetti vuosia sitten juomisen huomattuaan, että se oli ongelma ja pisaraakaan ei sen jälkeen ole ottanut. Samoin tupakoinnin lopetta n. vuosi sitten, koska huomasi ettei siinä ole mitään järkeä. Näistä asioista olen järisyttävän ylpeä isäni kohdalla.

En tiedä onko tämä huono puoli, mutta toisinaan ärsyttää se, että isä kommentoi asioitamme melko kärkkäästi. Esimerkiksi kuultuaan ensimmäisestä raskaudestani (olin esikoisen syntyessä 21v), isä kommentoi asiaa tyyliin "otan osaa". Tämä oli ehkä kaikkein kärkkäin kommentti, toisesta lapsesta kysyi enää, että kuinkas opintojen nyt käy. Isä on kuitenkin ollut paras isovanhempi mitä voi toivoa, joten olemme jättäneet tuon ensikommentin omaan arvoonsa!:)
 
Hyvät: No, on verbaalinen lahjakkuus.

Huonot: Niitä onkin sitten suhteellisen iso läjä, alkoholismi, narkkaus, väkivaltaisuus... En ole ollut kyseisen henkilön kanssa tekemisissä sitten teini-iän.
 

Yhteistyössä