Mikä olisi tärkein elämänohje, jonka haluaisit lastesi muistavan?

  • Viestiketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Ketjun aloittaja
Kuvittele, että lapsesi on kasvanut aikuiseksi ja juuri nyt lähdössä ovesta ulos ja aloittamaan omaa elämäänsä. Mikä olisi mielestäsi tärkein elämänohje, jonka haluaisit antaa neuvoksi ja evääksi? Tai parikin sellaista?

Itse en osaa päättää tärkeintä, mutta tässä pari:

Älä anna kenenkään kävellä ylitsesi äläkä itse kävele kenenkään ylitse.
Tee aina mikä on oikein. Kaikki mitä "kaikki muutkin" tekevät ei ole oikein. Kaikki mikä on laillista ei ole oikein.
Suurimman onnen saa itselleenkin, kun pyrkii tekemään muita onnelliseksi.
Aina ei tarvitse olla vahva, osata, tietää ja jaksaa kaikkea.
Muista nauttia elämästä!
 
"vierastus"
Ihminen ei voi tehdä enempää kuin parhaansa..perheessä perfektionisti-poika jonka elämä kaatuu joka kerta kun ei omasta mielestään ole onnistunut jossain asiassa...
 
"Piika-äiti"
Kun esikoinen lähti kotoa annoin hänelle Tove Janssonin Kuka lohduttaisi Nyytiä -kirjan.

Siinä on paljon tärkeää ystävyydestä "ei sua huomaa kukaan ellet itse mene mukaan" jne.

Tärkein on ehkä kuitenkin "On laulun mahti suurempi kuin laulun, siitä askeleille tahti"

Ja taitaa meillä jokainen muistaa yhden laulun, jossa lauletaan "toiset opiskelee elämää yliopistoissa, toisen kahvilan kemikaalikioskeissa, tärkeintä on ettet koskaan ole poissa sydämen luennoilta".
 
"mamma"
Haluaisin että poikani, sitten kun on aikuinen, muistaa aina miettiä ennekuin tekee ja ymmärtää sen että joka päätös ja teko vaikuttaa siihen omaan tulevaisuuteen, kaikella on seuraukset.
 
kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi.
Tämä ainakin.

Ja lisäksi:

- materia tuo yleensä onnen tunteen vain hetkeksi, onni löytyy pääasiassa muista jutuista.. missään tapauksessa rahan ja materian ei tulisi olla se elämäntarkoitus

- elämä on nyt, ei "sitten kun.." Unelmia pitäisi muistaa toteuttaakin, ainakin niitä pienempiä jos isommat ei heti onnistu
 
Heli
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26119027:
[video=youtube;ZwVDCMawoZA]http://www.youtube.com/watch?v=ZwVDCMawoZA[/video]

tää kuvaa ehkä parhaiten sitä mitä tahdon lapsilleni opettaa.Toki on muitakin asioita, mut tän toivon niiden aina muistavan.
Muistan tämän biisin, mutta se ei ole varsinaisesti hetkauttanut mitenkään, vaikka laulaja taitava onkin ja esitys hyvä.

Kyyneleet alkoivat virrata, kun ajattelin tätä laulua laulettavan kotoa lähtevälle lapselle. Aika hyvä.
 

Yhteistyössä