Mikä olisi reaktiosi, jos sinulle ja miehellesi syntyisi musta vauva?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
l
No järkytys.
Mutta meidän pihallapas asuu tyttö, joka muutoin piirteiltään on kuin musta, mutta hänelläpä on viti valkoinen kiharapilvi, siniset silmät, valkoiset ripset, helpommin sanottuna on albiino. On tosi sievä, olisi toki perinnevärissäänkin :D

eikös se oo erittäin pieni mahdollisuus tyyliin 1 miljoonasta että valkoihoinen pariskunta voi saada mustan ja toisinpäin, ja jos esim geeniperimässä vaikka valkoihoisilla kaukainen musta esi-isä.

ite olisin kyllä ymmälläni :eek:

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
eikös se oo erittäin pieni mahdollisuus tyyliin 1 miljoonasta että valkoihoinen pariskunta voi saada mustan ja toisinpäin, ja jos esim geeniperimässä vaikka valkoihoisilla kaukainen musta esi-isä.

onko miehen työaika hänen omaa aikaa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:

Todennäköisyys on kyllä erittäin erittäin minimaalinen, mutta niin vain mustalle pariskunnalle syntyi valkoinen vauva. Lue HS:n luetuimmat uutiset, siellä lisätietoa.

minä
Ei mahdollista meillä, vaikka mieheni onkin himan tummempi ja kantaa etelä-amerikkalaista verta on hän sen verran vaalea, että olisi biologinen mahdottomuus syntyä tumma lapsi (ellen itse sitten pettäisi jonkuin tumman kanssa, enkä muuten tee sitä :)).

Vaalea lapsi mustille kun on mahdollinen mutta päin vastoin mahdottomuus. Tumma geeni kun on vallitseva. Eli tumma ihminen voi kantaa "vaaleaa geeniä", mutta vaalea ei voi kantaa "tummaa geeniä" sillä jos kantaisi olisi hän sillon itsekin tumma.

...
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei mahdollista meillä, vaikka mieheni onkin himan tummempi ja kantaa etelä-amerikkalaista verta on hän sen verran vaalea, että olisi biologinen mahdottomuus syntyä tumma lapsi (ellen itse sitten pettäisi jonkuin tumman kanssa, enkä muuten tee sitä :)).

Vaalea lapsi mustille kun on mahdollinen mutta päin vastoin mahdottomuus. Tumma geeni kun on vallitseva. Eli tumma ihminen voi kantaa "vaaleaa geeniä", mutta vaalea ei voi kantaa "tummaa geeniä" sillä jos kantaisi olisi hän sillon itsekin tumma.
voi kyllä valkoinenkin tulla esiin: miten muuten esim seuraava tapaus olisi mahdollinen:
http://www.snopes.com/photos/people/mixedtwins.asp

...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

voi kyllä valkoinenkin tulla esiin: miten muuten esim seuraava tapaus olisi mahdollinen:
http://www.snopes.com/photos/people/mixedtwins.asp
oho sori, piti etsiä se juttu jossa nimenomaan valkoisille oli syntynyt musta vauva... odotas hetki jatkan googlaamista...

...

oho sori, piti etsiä se juttu jossa nimenomaan valkoisille oli syntynyt musta vauva... odotas hetki jatkan googlaamista...
http://scienceray.com/biology/human-biology/black-child-born-to-white-parents-sandra-laing/

tässä yksi esimerkki

Yhteistyössä